Владимир Белый: когда ученик «пускается во все тяжкие»...

О другом и точно цивилизованном подходе к блокированию асоциального поведения школьников

Владимир Белый: когда ученик «пускается во все тяжкие»...

Автор: Владимир Белый, экс-заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Коли учень «виходить з берегів»...

... Не варто опускати руки під пресом думки, що «у нас з таким нічого не можна вдіяти», адже наслідувати гіпотетичний приклад від Олександра Лукашенко точно не варто.

Є інший і точно цивілізований підхід до блокування асоціальної поведінки школярів.

Ось один приклад.

СИТУАЦІЯ

Буває, колеги з інших куточків України запитують про «… санкції щодо порушень дисципліни, особливо в середній ланці школи, бо деколи просто руки опускаються - вік такий, що діти самі не знають, що з ними робиться, і тому потребують виставлення рамок, а тих рамок нема. Не будеш же ставити погану оцінку в журнал успішності за погану дисципліну. Знаю, що в Польщі, окрім журналу успішності, є ще й журнал дисципліни, і він має вагоме значення, бо з поганою дисципліною тебе не візьме жоден ліцей, гімназія чи коледж. Яке Ваше бачення, щоб то було не по-совковому, але ефективно? Дякую».

РЕАКЦІЯ

Варто рядовим вчителям спробувати переконати своє оточення (у першу чергу керівника закладу), а я за нагоди спробую те зробити на загальнонаціональному рівні, у необхідності впровадження у роботу вчителів та учнів наступного організаційного ресурсу, спрямованого на спонукання учнів до дисципліни під час занять, який у рази зменшує потребу у санкціях.

Він полягає у тім, що у закладі є одна класна кімната, розташована поруч з бібліотекою, що призначена для учнів, які не можуть «тримати себе в руках» під час уроку. Будь-якого уроку.

У тій кімнаті під час уроків перебуває черговий вихователь/тьютор/класний керівник. Сидить там і тихенько робить свої поточні справи. До кімнати інколи заводять учня-порушника, і цей черговий отримує для нього у бібліотеці підручник, з якого учень має прочитати певний сегмент і самостійно зробити конспект прочитаного.

Про такий випадок відразу інформуються батьки учня, а також і запрошуються на бесіду до адміністрації/психолога у разі повторів.

Крім цього, на початку кожного уроку/пари староста чи заступник старости класу кладе перед вчителем листок-табличку з тижневим розподілом уроків та позиціями щодо відвідування, спізнень чи проступків тощо. Вчитель у ній робить потрібні записи. На їх підставі вихователь/класний керівник, по-перше, контактує з батьками, а по-друге, фіксує «від'ємні» бали учня, що визначають підсумковий бал за триместр/семестр його рівня навчально-поведінкової дисципліни/культури.

Зі старту всі мають за цим показником 12 балів, а також всі поінформовані про прийнятий у закладі перелік того, за що і на скільки знімається ця первинна величина.

Так є у тих країнах світу, де випадало наживо пізнати організацію роботи ЗНЗ. І так організовано вже більш ніж чверть століття у нашому ФТЛ. Батьки вдячні. Головне, щоб все це робилося без істерії та надмірного рівня тривожності, бо ж діти є діти.

Оригинал

Освіта.ua
25.09.2019

Популярные блоги
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
И. Ликарчук: эпидемия «выпускных» в детском саду Их породили экзальтированные мамаши при поддержке безответственных работников детсадов
Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев