![]() |
3-4 предмета на ЗНО мотивируют учеников НЕ посещать другие занятия, занимаясь с репетиторами |
Татьяна Сердечная: для чего нужен репетитор ребенку?
Автор: Татьяна Сердечная, учитель.
Репетиторів наймають дітям вже з другого класу для того, аби ті встигали в школі з іноземної мови та математики.
Для чого потрібен репетитор дитині? З мого погляду, він просто-на-просто збільшує час, який дитина витрачає на засвоєння предмету.
Тобто, якщо взяти середньостатистичного учня радянської школи, роках у 70х - 80х, то при ретельному виконання домашніх тренувальних вправ та запам’ятовуванні теорії, учень встигав на той бал, на який спроможний його мозок.
Сьогодні у нас дві ситуації. Одна з них - шалений темп запропонованих програм. Друга - потреба батьків у високих балах їх дітей. Спробувати зменшити швидкість , запропонованого для вивчення основ наук, темпу й подивитися на результат.
Певно, що швидкість темпу можна зменшити, лишень прибравши програми предмети розмовного жанру а-ля ОБЖ+. У такому випадку залишаться наукоємні предмети (у програму яких можна вписати й теми ОБЖ) та предмети художньо-естетичного напрямку. Можна прибрати й трудове навчання, оскільки за останні роки то зайва трата дитячого часу й батьківських грошей, та вкладання дітям в голови моделі поведінки, коли батьки або купують поробки, або роблять їх замість дітей.
Щодо старших класів. Три-чотири предмети на ЗНО, певно, що мотивують учнів НЕ відвідувати інші шкільні заняття, займаючись із репетиторами. Але в цьому ховається інша проблема. Учні, які звикли працювати із нянькою-репетитором, та всього лишень над трьома - чотирма предметами, потрапивши до ВНЗ, де репетиторів немає, і предметів значно більше вже на першому курсі, чи здатні будуть до самостійної роботи?
Можливо, є раціональним запровадити іспит, у якому учні - випускники старшої школи, демонстрували б знання основних наукоємних предметів. ЗА результатами цього іспиту вони отримували б документ про освіту та направлялися до обраних ВНЗ, якщо виграли конкурс.
Освіта.ua
16.09.2019