![]() |
Только усилия, направленные на укрепление слабого звена, приведут к заметным улучшениям в целом |
Денис Назим: внимание, срочный розыск учителей!
Автор: Денис Назим, руководитель образовательного проекта «FM School».
З цієї фрази одна зі шкіл м. Києва починає свою вакансію про пошук вчителя для першого класу на поточний навчальний рік.
Продуктивність всієї системи управляється лише двома фундаментальними причинами: фізичною та логічною. Поговоримо про фізичні причини, сенс яких полягає в достатній кількості ресурсів для досягнення кінцевої мети.
Для прикладу візьмемо статистику вступу на перший курс кращих педагогічних ВНЗ України. Ступінь навчання: бакалавр, підстава вступу: повна загальна середня освіта (11 клас), спеціалізації: фізика.
Назва навчального закладу |
Ліцензійний обсяг прийому |
Кількість першокурсників |
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова |
190 |
6 |
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка |
40 |
1 |
Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка |
75 |
4 |
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського |
35 |
5 |
Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди |
40 |
4 |
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка |
20 |
6 |
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського |
50 |
7 |
Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка |
50 |
5 |
Криворізький державний педагогічний університет |
35 |
10 |
У той же самий час лише в одному з районів Києва за даними управління освіти 4 вакансії. Тобто дана кількість майбутніх вчителів, за умови, що вони підуть працювати за спеціальністю, не зможе фізично задовольнити потреби міста.
Основною задачею в освіті новопризначений освітянський менеджмент визначив переорієнтування системи освіти і науки на потреби людини. Досягнення мети планується через трансформацію дошкільної освіти до потреб школи, пришвидшення НУШ, побудову престижної та модернової професійної освіти, підтримку кращих у вищій освіті та науці тощо.
Виникає питання: вищеназвані дії, виконання яких задовольнить потреби існуючої системи, зможе в підсумку призвести до досягнення кінцевого результату, якщо немає фізичної точки опори?
І чи варто очікувати досягання бажаного, якщо проігнорувати заміну існуючих причинно – наслідкових зв’язків існуючої структури, сподіваючись при цьому на проривні зміни?
То не було б доцільним замість названих пріоритетів переключитися на кардинальні зміни системи освіти?
Адже тільки зусилля, спрямовані на зміцнення слабкої ланки, призведуть до помітних поліпшень в цілому.
Освіта.ua
16.09.2019