А. Кендюхов: 5 советов новому министру образования

5 важных советов новому министру по реформированию высшей школы в направлении евроинтеграции

А. Кендюхов: 5 советов новому министру образования

Автор: Александр Кендюхов, доктор экономических наук, профессор, вице-президент Академии экономических наук Украины по интеграции в европейское научно-образовательное пространство.

5 маленьких, але важливих порад новому Міністру щодо реформування вищої школи в напрямку євроінтеграції, які можна швидко впровадити:

1. Дебюрократизація вищої школи.

Мета: звільнити викладача від бюрократичного тягаря. Пропозиція: скасувати журнал навантаження викладача, індивідуальні плани викладача, створення кожним викладачем обов’язкового пакету методичного забезпечення дисципліни. Все це – фікція, якої не має в жодному з провідних європейських та американських ВНЗ.

2. Поліпшення умов для академічної мобільності.

В ЄС, США та багатьох інших країнах - норма, коли професор працює одночасно в університетах в різних країнах світу, чи на свій розсуд переміщується по всьому світу як бажає. Це сприймається природньо. Головне, щоб проводив заняття за розкладом. В Україні, в державних ВНЗ, навіть якщо у викладача не має протягом певного часу аудиторних занять, він не має юридичного права без офіційного оформлення відрядження або відпустки, покидати країну. Якщо перевірка держказначейства такі факти виявляє, то у цього ВНЗ та викладача починаються проблеми. Це є наслідком радянських часів.

Пропозиція: скасувати відповідні норми. Юридично закріпити можливість викладача користуватися своїм часом як завгодно, за винятком проведення аудиторної роботи за розкладом.

3. Запровадження реального, а не фіктивного вибору дисциплін студентами.

Пропозиція: впровадити електрону систему реєстрації на вибіркові дисципліни як у Берлінському університеті Гумбольдта, який в аспекті організації навчального процесу став взірцем для багатьох університетів по всьому світу.

4. Контроль якості знань та умінь студентів.

Пропозиція: скасувати накопичувальну (в балах) систему отримання підсумкових оцінок студентами, яка в Україні носить імітаційний характер. Запровадити систему оцінки якості знань студентів, яка сьогодні є в Берлінському університеті Гумбольдта, в Гейдельберзькому університеті, Віденському університеті, Федеральному технічному університеті Швейцарії, в Сорбоні та багатьох інших передових університетах. Вона в цих університетах однакова, значно простіше та ефективніше, ніж в українських ВНЗ.

5. Переваги для кращих.

Пропозиція: надати студенту можливість, якщо в нього є знання та мотивація, закінчувати ВНЗ, наприклад бакалавріат, у коротший термін навчання (рік, два, три замість чотирьох). Що є нормою у всіх університетах ТОП 100, а в Україні це не можливо в жодному університеті!

Оригинал

Освіта.ua
04.09.2019

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!