Сергей Петухов: ЗНО по праву: quo vadis?

ЗНО по праву - необходимая часть реформы высшего юробразования, которая уже достигла основных целей

Сергей Петухов: ЗНО по праву: quo vadis?

Автор: Сергей Петухов, заместитель министра юстиции.

Правниче ЗНО: quo vadis?

Знову переконався, що правниче ЗНО вже досягло своїх основних цілей:

  • прибрати корупцію при вступі;
  • створити рівні умови для всіх бакалаврів та забезпечити реальну мобільність всередині країни;
  • надати аналітичну інформацію щодо якості вищої освіти та рівня підготовки в окремих вишах, яку можна використовувати при прийнятті управлінських рішень.

Тепер по компонентах ЗНО.

ПРАВО

Стало більше завдань, де треба хоч трохи подумати, а не просто запам'ятати слово/цифру/визначення. Це є результатом минулорічної роботи з укладачами і рецензентами.

Водночас залишається багато проблем.

1) Ще є тести, які можна поставити під сумнів.

2) Залишаються випадки «дурних» питань, які не перевіряють знання, а лиш фотографічну пам'ять.

3) Треба позбутися питань, які не базуються на законодавстві, а використовують підходи/визначення/класифікації, розроблені авторами окремих підручників.

Також тест треба доповнити додатковим компонентом: Право ЄС та Угода про асоціацію.

ТЗНПК

Вважаю чудовим способом перевірити здатність до аналітичного та критичного мислення.

З питань багатьох студентів видно, що вони до сих пір не зрозуміли, що це не окрема навчальна дисципліна, яку вони не проходили, а перевірка їх здатності мислити, яка виробляється протягом усього навчання.

Треба обговорити можливість паузи між блоками ТЗНПК та Право, щоб студенти встигли перевести дух.

Треба посилювати роз'яснювальну роботу зі студентством, що саме перевіряє цей компонент і як набути необхідних компетентностей під час навчання.

ІНОЗЕМНА МОВА

Мабуть, найбільше нарікань, адже складали вступники майже усіх гуманітарних та суспільних наук (загалом 55 тисяч).

При цьому це ЗНО є простішим за шкільне, адже є таким самим за складністю, мінус аудіювання та писання. Це треба змінити.

ЗНО з іноземної науково доводить, що в наших університетах студенти ЗАБУВАЮТЬ іноземні мови.

Необхідно кардинально змінити підхід до використання іноземної мови у вищій школі. Згоден з підходом МОН - на вході в бакалаврат студенту потрібно мати B1, на виході - B2. Магістратура - це незалежне дослідження, яке неможливо здійснити без вільного володіння іноземними.

ПОРОГОВІ БАЛИ

З початком впровадження ЗНО порогові бали були спеціально зменшені, десь на рівні вгадування, з урахуванням новизни цього тесту та необхідності студентам ознайомитися з його змістом. З кожним роком пороги збільшуються для досягнення своєї мети - відсіювання тих, хто немає необхідного мінімуму знань для навчання в магістратурі.

Пороги треба збільшувати і в майбутньому, особливо з іноземної мови.

РЕЗЮМЕ

Правниче ЗНО - необхідна частина реформи якості вищої юридичної освіти, без даних якої ми не мали доказів, необхідних, щоб рухатися далі.

«Змінюйся або зникни» - реальний девіз юридичних факультетів на наступні 5 років. Ті, хто не переглянуть свій розклад і ставлення до якості викладання, не матимуть магістрів.

Необхідно приймати Концепцію реформування юридичної освіти, яка комплексно спрямує розвиток правничих шкіл.

ЄДКІ для юристів - це непросте питання, над яким треба всім разом думати. Вважаю, що воно має відповідати структурі аналогічного іспиту в Німеччині. Тобто студент дає письмово відповідь на складні питання/казуси з декількох галузей права, використовуючи усю базу законодавства. Такий іспит триває з ранку до ночі протягом тижня. Уявляю собі, що напишуть наші студенти, які не можуть висидіти 4 години для складання тестів.

ЄДКІ має визнаватися як перший іспит у доступі до правничих професій.

Оригинал

Освіта.ua
19.07.2019

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Алексей Поляков
Про скасування ЄВІ/ЄФВВ (ЗНО) для вступу до магістратури як таке, що обмежує право громадян на освіту https://petition.kmu.gov.ua/kmu/Petition/View/2421?fbclid=IwAR1TdP8pCCtYHtN-ugPi_liYl53idKrTGhcbXodH64tr2g9Z3nm7yaWlIOc Будь-ласка підпишить петицію. Разом - ми сила!
Алексей Поляков
РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА НА ВИЩУ ОСВІТУ Просимо переглянути та вимагаємо від членів фахових комісій з питань оцінювання виконання завдань з блоків ЄФВВ та ЄВІ перерахування мінімальної кількості тестових балів (порогових), які за виконання завдань відповідного блоку може отримати вступник https://petition.president.gov.ua/petition/66014... Будь-ласка підпишить петицію. Разом - ми сила!
Алексей Поляков
Понизити порогові бали ЗНО 2019 для вступу до магістратури, до балів, які були у 2018 році. Електронні петиції — Офіційне інтернет-представництво https://petition.president.gov.ua/petition/65934 Будь-ласка підпишить петицію. Разом - ми сила!
Алексей Поляков
Про скасування ЄВІ/ЄФВВ (ЗНО) для вступу до магістратури як таке, що обмежує право громадян на освіту https://petition.kmu.gov.ua/kmu/Petition/View/2421?fbclid=IwAR1TdP8pCCtYHtN-ugPi_liYl53idKrTGhcbXodH64tr2g9Z3nm7yaWlIOc Будь-ласка підпишить петицію. Разом - ми сила!
Алексей Поляков
Про скасування ЄВІ/ЄФВВ (ЗНО) для вступу до магістратури як таке, що обмежує право громадян на освіту https://petition.kmu.gov.ua/kmu/Petition/View/2421?fbclid=IwAR1TdP8pCCtYHtN-ugPi_liYl53idKrTGhcbXodH64tr2g9Z3nm7yaWlIOc Будь-ласка підпишить петицію. Разом - ми сила!

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!