![]() |
Не должно быть возможности «проскочить» на ЗНО за счет случайного угадывания |
Владимир Белый: поступление в Германии
Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.
В історії німецької «абітури» (версія ЗНО) був лише невеличкий проміжок часу, коли тексти завдань містили варіанти відповіді на вибір. Від такої практики дуже швидко відмовилися, бо люд сильно протестував проти того, що існує можливість «проскочити» за рахунок випадкового вгадування.
Може активно протестували ще й тому, що у німців діє наступне неймовірне для нас правило: якщо абітурієнт на зовнішньому оцінюванні отримує на 2 бали хоч більше, хоч менше ніж мав у підсумку після гімназії, то йому доведеться здавати випробування повторно. Так система захищає свій рівень академічної доброчесності від помилок хоч під час «абітури»(ЗНО), хоч під час навчання у гімназії, бо всі письмові тестування за останні роки навчання у гімназії зберігаються в архіві і їх можуть «підняти» для розгляду у разі потреби. А роботи «абітури» (ЗНО) тим більше.
Зла не вистачає від того, що про такі сутнісно визначальні речі у нас не почуєш/не прочитаєш від жодного нашого ректора, міністерського працівника, котрі у тій Німеччині сто разів бували. За кошти держави. Якби задля впровадження змін.
Крім того, в німецьких університетах всі семестрові іспити є виключно незалежними від викладача, який студентів навчав. Тому тут у мене не мова про відміну нашого ЗНО, бо у нас «хрестики». Мова про те, щоб й у нас, як у Німеччині, Франції чи деінде всі завдання перевірялися наживо у всій повноті їх виконання, а не лише на наявність/відсутність правильної відповіді.
Для так дбайливо до особи здобувача освіти налаштованої системи навчання та оцінювання у державі завше мають бути необхідні кошти, а не відмовка - «у бюджеті не має коштів».
Освіта.ua
20.06.2019