Л. Булава: «накатанный путь» в аккредитации программ

В Положении «Об аккредитации образовательных программ» предлагают контролировать процесс

Л. Булава: «накатанный путь» в аккредитации программ

Автор: Леонид Булава, преподаватель Полтавского педуниверситета имени В. Г. Короленко.

Змушений згадати про очікування від реформи вищої освіти в 2014 році. Тоді у мене було сподівання на те, що ЯКІСТЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ вдасться підвищити, передусім, двома шляхами: на вході (піднявши «планку» ЗНО), і на виході (не видавати дипломи всім підряд).

У нинішньому Положенні «Про акредитацію освітніх програм» пропонують йти «накатаним шляхом» і контролювати ПРОЦЕС, а не результат. Тобто «з середини», не чіпаючи ні «вхід», ні «вихід».

Говорять, що це - європейська практика. Забуваючи про те, що нинішній (не безпроблемний) стан освіти в європейських країнах - то результат її еволюції (зокрема, тривалого періоду досить жорсткого відбору «на вході» і контролю за якістю на виході (особливо - для регульованих професій, яких, як правило, є від сотні).

Ми ж, як завжди, хочемо зробити «ривок від феодалізму до комунізму», нехтуючи реальним шляхом і сучасним станом системи української вищої освіти.

Критерії в проекті Положення «Про акредитацію освітніх програм» дуже розмиті, виконані в стилі, не характерному для нормативно-правових актів, і містять очевидні ризики, у т. ч. корупційно-небезпечні.

Про це написав у пропозиціях. Але бачу, автори будуть стояти на своєму. Думаю, підібрати команду «всеОдобрямс-чєгоІзволітє» ЇМ буде не складно.

Оригинал

Освіта.ua
06.05.2019

Популярные блоги
В. Громовой: «миздобули» не перевелись в образовании Два основных скрытых мотива организации конкурсов - заработать денег и оправдать свое существование
О. Халепа: оставьте в покое дистанционное образование! Дистанционное обучение - предвестник глобальных изменений в образовании, причем необратимых изменений
Д. Семенов: убивает ли бесплатность образования его развитие? Каждая инвестированная в обучение гривна - это не только польза для себя, эти деньги двигают отрасль в целом
Р. Харчук: борьба за ЗНО по литературе необходима Пусть закрываются ненужные псевдоуниверситеты, а ЗНО - это единственное спасение образования
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев