А. Недоля: как доктор ложек готовит магистров вилок

Трудно понять логику университетов, когда подготовку кадров осуществляют специалисты иной отрасли знаний

А. Недоля: как доктор ложек готовит магистров вилок

Автор: Анатолий Недоля, доцент, Запорожский национальный университет.

Чи може доктор з ложок здійснювати підготовку магістрів з виделок?

Важко зрозуміти логіку, коли підготовку кадрів здійснюють спеціалісти іншої галузі знань.

Звичайно, може, але у підготовлених спеціалістів виделки будуть дуже схожі на ложки.

Здавалося б, чому не відкрити кафедру ложок і не здійснювати підготовку з цієї спеціальності? Але ж для цього потрібно все створювати з нуля: освітні програми, всю купу документів, щоб відкрити нову спеціальність, проводити всі потрібні процедури. Простіше прийти на все готове, а поки розберуться, що випускники є спеціалістами з ложок, а не виделок – пройде багато часу. Або не розберуться взагалі. Та й ложкарів вже навчають за державний кошт у регіоні в інших університетах, а виделкарів - ні. Головне, щоб очолював все це доктор. Ложками теж можна їсти – навіщо ті виделки?

Але державі потрібні саме виделкарі.

Щоб запобігти такому нераціональному витрачанню державних коштів, Кабінет міністрів України створив Постанову №266 від 29 квітня 2015 року, у якій визначив відповідність спеціальностей 2013 року (включно наукових) новим галузям знань і спеціальностям 2015 року.

У цій Постанові умовні ложкарі та виделкарі належать навіть до різних галузей знань. Чи щось змінилося після цього? Ні. Бо де ж набрати стільки виделкарів, а ложкарів достатньо? Тому університети закривають на це очі, звичайно, за державний рахунок.

В узагальнених образах ложкарів і виделкарів збіг з якимись конкретними людьми є випадковим, але в діяльності університетів у цілому проглядається подібна тенденція.

Така проблема виникає, мабуть, у кожному університеті, і мені здається, що потрібно тут наводити лад, тому що процедура акредитацій та ліцензування ці проблеми не виявляє або не хоче/не в змозі виявити. Інакше нас очікує дефіцит і навіть втрата елітних спеціальностей, які відновити буде неможливо.

А це проблема безпеки і функціонування держави і однієї з найголовніших її складових – освіти.

Освіта.ua
27.12.2018

Популярные блоги
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев