![]() |
Кризис в том, что обучение до сих пор - нагромождение абстрактных фактов, которые должен запомнить ребенок |
Александр Равчев: о «кризисе украинского образования»
Автор: Александр Равчев, PR-менеджер в «Громадяни в дії».
Володимир Бахрушин наробив шуму витягом зі звіту за результатами ЗНО, де є приклади помилок, які зробили учні.
Зокрема, 30% учасників тестування вважають, що Україна є федерацією, конфедерацією чи союзною державою.
У коментарях і пана Володимира, і в інших постах купа людей пише про жахливий стан освіти і «тупе покоління», яке не знає таких очевидних речей.
Мене це веселить, бо реально люди, хто з вас без гугла може пояснити ПРАКТИЧНУ різницю між федерацією і конфедерацією? Чи назвати приклади союзних держав? (Звісно, якщо ви не працюєте в політології). Можете поекспериментувати і спробувати також розказати про принципи роботи електроенергії чи пояснити відмінності філософії Аристотеля від Платона. Ваші дипломи стверджують, що Ви це все повинні вміти.
Криза української освіти полягає в тому, що навчальний процес досі являє собою тупе нагромадження абстрактних фактів, які має запам'ятати дитина. Вони не мають жодного відношення до її реального життя.
Посібники пишуть «вчені», які не працюють з дітьми в реальних умовах, і вживають ту саме лексику, яку вживають в наукових статтях.
Я дивився тести по географії за 7 клас, і не зміг дати відповідь на половину запитань. Тобто щонайменше половина всього курсу мені не знадобилась в житті.
У цьому змаганні виграють не найкмітливіші, а ті, у кого кращі мнемонічні здібності.
Ті, у кого вони гірші, потім дають статистику, з якої «жахаються» і кепкують ті, хто не можуть відрізнити Аристотеля від Платона, а Страдіварі від стратачелла.
Освіту потрібно змінювати. Але починати потрібно явно не зі збільшення кількості безтолкових фактів, які має пам'ятати дитина.
А з ревізії того, що ми вважаємо реально потрібним для ВСІХ, а що - спеціалізованим знанням, яке потрібне, лише якщо дитина далі буде працювати в цій галузі.
Освіта.ua
27.08.2018