Олеся Калинич: об анализе учебников

Антидискриминационный анализ - не разрушение традиций, а попытка приблизить учебники к реальности

Олеся Калинич: об анализе учебников

Автор: Олеся Калинич, учитель, Хустськая гимназия-интернат.

Антидискримінаційна експертиза підручників (висновки можна переглянути на imzo.gov.ua) наробила чимало галасу: експерти вбачають «гріхи» в реченнях, де мама готує салат, а в тата є майстерня. Більше того, розумію обурення тих, хто пише, що природньо, коли мама готує, а тато майструє - у чому проблема?

Я за традиційні вічні цінності української родини - це не анахронізм, як дехто вважає, а основа нашого буття як нації. І справді, чудово, коли сім'я дружна. Пройдуть століття, а саме жінки народжуватимуть (принаймні хочеться в це вірити), а чоловіки захищатимуть свої родини.

...У мене в класі був хлопчик (зараз уже студент). Його мама померла. Якось у п'ятому класі я мала необережність задиктувати дуже гарний текст про маму як берегиню домашнього вогнища. Років через два ми працювали над твором-описом зовнішності людини. Півкласу традиційно змальовувало маму. Мій уже семикласник написав, що його батько кращий за багатьох мам тому, що він і берегиня домашнього вогнища, і справжній тато. Я до сьогодні пам'ятаю, як часом важливо уникати стереотипів.

...Коли в сім'ї немає тата, то цілком можливо, що мама вміє сама закручувати гайки, міняти електричні лампочки, давати раду пробитиму колесу на автівці. Більше того, навіть дівчинка-підліток із легкістю впорається із завданням поремонтувати дверцята на шафі, якщо, наприклад, гвинт відкрутився. Мій досвід - тому приклад. Дітям не завжди зрозуміло, чому майстерня саме в тата, якщо її вдома має й мама.

Світ стрімко розвивається. Як би ми не галасували, жінки вже давно не найслабша половина, а чоловіки - не найсильніша. Хіба маємо право обманювати наших дітей, що це не так?

Антидискримінаційний аналіз підручників - не руйнування традиційних цінностей. Це спроба наблизити підручники до реальності. Але кожен прочитує її по-своєму, напевно, в силу власного досвіду.

Оригинал

Освіта.ua
12.06.2018

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев