![]() |
Произошло одно из самых вопиющих нарушений обеспечения равенства участников за всю историю ЗНО |
Д. Заяц: о реакции МОН на качество аудирования на ЗНО
Автор: Дмитрий Заяц, автор онлайн-пособия для подготовки к ЗНО по украинскому языку и литературе.
Протягом останніх днів я стежив за новинами, пов'язаними з реакцією Міністерства освіти на скарги щодо якості аудіювання на тесті ЗНО з англійської мови. Це реакція мене настільки обурила, що я не можу не висловити деякі думки з цього приводу.
На мою думку, сталося одне з найбільш кричущих порушень щодо забезпечення рівності учасників ЗНО за всю історію його проведення.
На проведення аудіювання було виділено багато мільйонів гривень бюджетних коштів. Його багато разів рекламували як важливе нововведення та неабияке досягнення УЦОЯО. На пробному тестуванні було проведено аудіювання достатньої якості. Проте в день проведення ЗНО через чиюсь злочинну недбалість (у нормальній країні імена посадовців, відповідальних за це, мало би встановити слідство) надії на адекватне тестування було знищено. У різних пунктах тестування через геть різну якість обладнання рівень розбірливості звуку був зовсім різним, в окремих місцях ті учасники, які сиділи на задніх партах, не могли розчути майже нічого.
Про це багато можна прочитати в коментарях у соціальних мережах. Деякі підлітки, спантеличені низькою якістю звуку, непритомніли, у багатьох починалася носова кровотеча тощо. Це негативно вплинуло й на подальше виконання тесту окремими учасниками, які почали хвилюватися, втратили концентрацію уваги.
Таким чином, можна стверджувати, що через халатність організаторів тестування багато школярів отримало психологічну травму. Було перекреслено багатомісячні зусилля щодо підготовки до ЗНО, для багатьох провалений іспит із англійської зробить неможливим омріяний вступ на бюджет цього року.
УЦОЯО опублікував свої роз'яснення щодо цієї ситуації, де стверджується, зокрема, що учасники мали подавати апеляцію на порушення умов тестування одразу ж, у пункті тестування, про що було зазначено у відповідних правилах. На мою думку, такий формалізм аж ніяк не скасовує вини організаторів цього тестування, які вкрай неякісно виконали свою роботу.
І слід зрозуміти й визнати, що школярі писали тест у стресових умовах і цілком могли забути про правила подання апеляції під дією отриманої психологічної травми.
Аж ось, замість того, щоб попросити вибачення за скоєне (а мені здається, що тут ідеться про явний посадовий злочин, про розкрадання бюджетних коштів) її підлеглими в УЦОЯО, міністр Лілія Гриневич почала вдаватися до відмовок, покликаючись на те, що тестова система є рейтинговою, що учні мають бути готові до виконання подібних завдань тощо.
При цьому в передачі «Сніданок з "1+1"» телегладачів ще й увели в оману, давши їм прослухати уривок із аудіювання, яке було не на реальному, а на пробному ЗНО з англійської.
Які висновки можна зробити з цієї історії? Чиновники з МОН халатно ставляться до виконання своїх обов'язків, неадекватно реагують на критику, не визнають помилок, виявляють цілковиту байдужість до здоров'я школярів і - свідомо чи несвідомо - сприяють тому, щоб талановита молодь, яку не влаштовує таке нелюдське та зверхнє ставлення з боку чиновників, втратила надію на справедливий вступ у рідній країні...
Освіта.ua
06.06.2018