В. Мещеряков: допризывная подготовка никуда не делась

Шпаргалка для «особо одаренных» в соответствии с программой школьного предмета «Защита Отечества»

В. Мещеряков: допризывная подготовка никуда не делась

Автор: Владимир Мещеряков, учитель, Харьковская область.

У своїй публікації я вже висвітлював проблеми шкільного предмета «Захист Вітчизни». Тому повторюватися не буду.

Але нагадаю, що згідно статті 21 Закону України «Про освіту», допризовна підготовка, яка передбачає здобуття особами первинних загальновійськових і спеціальних компетентностей, нікуди не ділася.

Мною проаналізований ще один аспект проблеми.

Якщо брати Захист Вітчизни, то в школі він викладається в режимі донавантаження. Кого тільки не довантажують цими чотирма годинами! І, в більшості випадків, предмет асоціюється з фізкультурою. А не з усією шкільною програмою, як цього вимагає Програма предмету.

Причина некомпетентності банальна – лінь внутрішня або пов’язана з професійним вигорянням. Цим страждає частина вчителів, директорів шкіл та заступників, методистів районного та обласного рівня, інших керівників.

І я розробив таку собі шпаргалку для «особливо обдарованих» згідно Програми.

РОЗДІЛ 1. ЗБРОЙНІ СИЛИ УКРАЇНИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ

У розділі розкривається структура воєнної організації держави та її керівництво, Воєнна доктрина України. Вивчаються основні історичні етапи розвитку (занепадання) українського війська. Учні також оволодівають знаннями з міжнародного гуманітарного права.

Необхідне розуміння історії та правознавства, а також того, що відбувається на Донбасі.

РОЗДІЛ 2. СТАТУТИ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ

Зміст розділу формує уявлення учнів про статути Збройних Сил як про закони військової служби. Необхідне розуміння правознавства.

РОЗДІЛ 3. СТРОЙОВА ПІДГОТОВКА

Стройова підготовка є одним з важливих напрямів навчання і виховання учнівської молоді. Вона вирішує такі завдання: дисциплінує учнів, загартовує їх фізично, виробляє гарну поставу, формує уміння правильно і швидко виконувати команди.

Необхідні розуміння правознавства та фізична підготовка.

РОЗДІЛ 4. ВОГНЕВА ПІДГОТОВКА

Передбачає вивчення теоретичних положень основ стрільби, оволодіння прийомами та правилами стрільби зі стрілецької зброї і метання ручних гранат, практичні стрільби. Вбирає в себе стройову, психологічну й фізичну підготовку.

Необхідне розуміння фізики й математики.

РОЗДІЛ 5. ТАКТИЧНА ПІДГОТОВКА

На теоретичних заняттях учні вивчають загальні положення бойових статутів щодо підготовки та ведення загальновійськового бою. На практичних заняттях учні оволодівають прийомами і способами дій солдата в бою, удосконалюють дії солдата у складі відділення в основних видах бою, удосконалюють теоретичні знання щодо застосування норм міжнародного гуманітарного права. У ході занять з військової топографії особлива увага звертається на вироблення в учнів практичних навичок у орієнтуванні на незнайомій місцевості та визначення захисних властивостей місцевості. Удосконалюються фізична та психологічна підготовка.

Необхідне розуміння математики, фізики, географії, правознавства, інформаційно-комп’ютерних технологій.

РОЗДІЛ 6. ПРИКЛАДНА ФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА

У розділі значна увага приділяється розучуванню та систематизації прийомів самозахисту, розвитку основних фізичних якостей учнів засобами фізичних вправ (прискорене пересування, гімнастика, елементи видів спорту: національні бойові мистецтва, гирьовий спорт, атлетична гімнастика.

Цей розділ передбачає удосконалення фізичної підготовки та психологічної впевненості в собі.

РОЗДІЛ 7. ОСНОВИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ

Розділ передбачає ознайомлення з нормативно-правовою базою цивільного захисту; розглядаються надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного і соціально-політичного характеру, заходи і засоби захисту населення від надзвичайних ситуацій. На заняттях учні вивчають способи захисту від зброї масового ураження, набувають первинних навичок у використанні засобів індивідуального захисту, спеціальної обробки, а також навчаються діям в умовах застосування зброї масового ураження та інших надзвичайних ситуацій. Удосконалюється психологічна підготовка.

Необхідне розуміння правознавства, фізики, хімії, біології.

РОЗДІЛ 8. ОСНОВИ МЕДИЧНИХ ЗНАНЬ І ДОПОМОГИ

Розділ передбачає вивчення порядку надання домедичної допомоги пораненим, невідкладні дії та організаційні заходи, спрямовані на врятування та збереження життя людини у невідкладному стані та мінімізацію наслідків впливу такого стану на її здоров’я, а також навчання практичним навичкам з рятування та збереження життя людини, яка перебуває у невідкладному стані, навчання користуванню індивідуальними засобами медичного захисту.

Необхідне розуміння правознавства, хімії та біології.

Цією шпаргалкою можна користуватися як для організації, так і для контролю. Якщо не лінь…

Освіта.ua
02.04.2018

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!