![]() |
Легкие возможности для поиска информации вовсе не означают прямого процесса обучения |
В. Белый: нужна ли в школе классно-урочная система?
Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.
У ближній перспективі і доцільно, і можливо, за будь-якого рівня фінансування, зробити так, що у старшій ланці фрактал «час-аудиторія» як структурна одиниця розкладу занять, передбачених для реалізації навчального плану закладу (головний його документ) зберігається, але без нашого поняття «класного колективу» як цілого, яке на всіх предметах лишається без змін.
Мова про мобільні групи учнів, які плановим чином формуються на основі наступних двох позицій:
- по-перше, це можливість учнів вибирати собі певний пріоритетний сегмент освіти;
- по-друге, це загальноосвітній цикл (обов'язковий для кожного), де розподіл учнів здійснює адміністрація.
Таким чином, в аудиторіях завжди буде витримуватись норматив наповнюваності учнями, що відповідатиме стандартам оплати праці вчителів.
А ще бачиться доцільним загострити увагу спільноти до наступних двох поверхових суджень:
- по-перше, легкі можливості до пошуку інформації зовсім не означають прямого процесу навчання (отримання освіти) як такого, бо останнє (навчання як здобуття освіти) передбачає навчитися вивчати та аналізувати інформацію, чого один доступ до інформації й близько не здатен замінити;
- -по-друге, навіть з побіжного погляду зрозуміло, що дуже далекі ті часи, коли у сегменті освіти як явища, що охоплює все населення країни/планети, будь-яка модель її онлайн формату буде здатна сягнути хоча б 20% успішності у порівнянні з моделлю «людина – люди», яка передбачає спеціальне ЖИВЕ соціальне середовище, чому сухі цифрові показники зі світу розвинених освіт є свідченням.
Освіта.ua
07.02.2018