Олег Петрук: увольнение как признак коллапса системы

Отсутствие здоровых управленческих решений - это не глупость, а управленческое решение

Олег Петрук: увольнение как признак коллапса системы

Автор: Олег Петрук, ведущий научный сотрудник Института прикладных проблем механики и математики НАНУ.

З Львівського національного університету «звільнили» авторитетного викладача Богдана Пастуха (пишу «звільнили» в лапках, бо формально він «не пройшов по конкурсу», хоч — з наукового та викладацького боку — переважав конкурента). Причина прозора - виступав проти хабарництва та плагіату у вузі. Деталі отут.

На знак протесту звільняється також і його брат Тарас Пастух.

А ось відмова від магістратури однієї зі студенток, викликана цими звільненнями.

Ще один свіжий приклад. Звільнення науковця Ярослава Поліщука за допис у Фейсбуці.

Насправді ці люди підняли ще один з аспектів руйнування академічної доброчесності у нашій науці та вищій освіті.

Разом з плагіатом та загальним падінням наукового рівня використання освіти в університетах для збагачення недоброчесних викладачів — серйозна загроза також і майбутньому країни.

Чи не виглядають такі звільнення на ознаки колапсу системи?

Очільники держави не фінансують науку. Формально за браком кількох сотень мільйонів у бюджеті. Це при тому, що сотні мільярдів на Приватбанк знайшли за кілька днів. Хіба наука не є одним із фундаментів розвинутої країни? Чи може не розвинуту країну потребують?

Відсутність здорових управлінських рішень для розвитку — це не недолугість реформаторів, це також управлінське рішення.

Особливо поряд з діями, які стимулюють внутрішню деструкцію української науки (позбавлення ВАКу незалежності, спроби здійснити те ж з НАНУ, відміна можливості позбавляти нечесно здобутих наукових ступенів, низькі пороги ЗНО для вступу у вузи, відсутність програми боротьби з хабарництвом у навчальних закладах, стимулювання відтоку кадрів та молоді з науки неконкурентними на ринку праці зарплатами тощо).

Можливо, варто оцінювати занепад науки як державну зраду управлінців?

Оригинал

Освіта.ua
23.06.2017

Популярные блоги
Е. Кравченко: неужели только экзамен гарантирует знания? Надо создавать не экзамены, а систему нормального патриотического воспитания в школах
Я. Абрамейцева: в чем цель обязательной математики? Выпускники 2023 важнейшие годы почти не имеют возможности овладевать предметами вообще
Игорь Ликарчук: хайп вокруг оценивания учеников Оценка давно утратила дидактическую значимость и превратилась в холодную формальность для отчета
Е. Козолуп: почему учитель должен работать на 150%? «Менеджеры» довели образование до такого состояния, что учитель должен делать свою работу на 150% при любых условиях
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев