Н. Андреев: о "потерянном" миллиарде на стипендии-2017

Анализировать проект бюджета конечно сложнее, чем кричать, что нас обманули

Н. Андреев: о "потерянном" миллиарде на стипендии-2017

Автор: Никита Андреев, член Национального агентства по обеспечению качества высшего образования, заместитель председатель Общественного совета при МОН Украины.

Останнім часом багато людей в фб-просторі пишуть про зраду Гройсмана, Мінфіна і ко. Мовляв, обіцяли на стипендію 5,8 млрд гривень, а в проекті бюджету є лише 5 млрд. Так сталося, що я за освітою фінансист (хоча за покликанням трохи по-іншому, але це вже інша історія), тому мені відносно легко розуміти "мову" фінансових документів.

Наперед скажу, що не дуже good, коли фінансові документи аналізують лікарі, людей лікують інженери, а будівлі зводять фінансисти. If you know what i mean. І наперед скажу, що у концепті стипендіальної реформи дійсно є трохи зради, але її набагато менше, ніж про це говорять, і вона точно не там, де її шукають (Мінфін нас не обманює, як мінімум в питанні обсягів коштів на стипендії ;-)). Для тих, хто не в курсі, приблизний концепт стипендіальної реформи викладений мною за посиланням - goo.gl/pKyicj. Я не на 100% з нею згоден і ми продовжуємо консультації з Мінфіном з цього приводу, але постік не про це.

Сам проект бюджету є доволі складним документом. Окрім безпосередньо тексту проекту, пояснювальної записку до нього, ще є низка додатків. Нас цікавить додаток №3, для зручності аналізу я залив його на окрему сторінку - dropmefiles.com/1HIrV. Отже, обсяг коштів на стипендії по лінії Міністерства освіти і науки можна побачити за кодами програмної класифікації 2201190 (2 млрд.грн) і 2201300 (1,99 млрд.грн), тут одразу зазначу що стаття видатків 2201080 ("Державні премії, стипендії та гранти в галузі освіти, науки і техніки, стипендії переможцям міжнародних конкурсів") не має жодного відношення до тих стипендій, про які ми говоримо, бо то інші стипендії, не для студентів.

Обсяг коштів на стипендії по лінії Міністерства соціальної політики (так звані гарантовані стипендії для окремих категорій) закладені за кодом 2501180 (0,99 млрд). 2+1,99+0,99≈5млрд. Шукаємо ще 0,8 млрд. Вони передбачені за кодами 3507050 (відноситься до Мінфіну), 6521070 (СБУ), 1801060 (Мінкульт), 6541080 (Національна академія наук), 6641050 (Держслужба спецзв'язку), 1003070 (Нацгвардія), 1006360 (ДСНС), 0301130 (так звана ДУСя), 1001080 (МВС), можливо якийсь код пропустив. Але ці статті називаються "Підготовка кадрів вищими навчальними закладами", і вони включають не тільки стипендії, але і інші витрати на підготовку кадрів, і тому немає окремої строки "Стипендії" і виокремити, скільки в цій статті витрат на стипендії, а скільки на інші витрати - неможливо, аналізуючи лише проект бюджету. А немає її тому, що якщо б вона була, то на це потрібно було б писати окремі бюджетні програм, що є великою проблемою. Не буду розписувати чому, але ви просто повірте ;-)

До речі, раніше і по лінії Міносвіти не було окремої статті "Стипендії", а тепер є, і це, до речі, маленька #перемога. Бо раніше ніхто не міг точно визначити, скільки у нас коштів йде на стипендії, бо всі вони були заховані під статею "Підготовка кадрів". Тепер скоротити протягом року витрати на стипендії буде складніше, бо вони йдуть окремою строкою в бюджеті по лінії МОН і Мінсоцу, а раніше можна було. Ну а ВНЗ, підпорядковані МВС, Мінкульту і іншій компанії, ну вибачте, "сьогодні не ваш день", точніше рік. Переходьте до МОНу, це і логічніше і стипендії у вас будуть гарантовані :-)

Аналізувати проект бюджету звісно складніше, ніж кричати, що нас наї.. обманули, але дуже рятує від осінньої депресії, раджу всім)

Оригинал

Освіта.ua
22.09.2016

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!