![]() |
Следует признать, что школьники приучены школьной системой учиться не ради знаний, а ради оценок |
Ю. Федорченко: отказ от публичного оценивания
Автор: Юрий Федорченко, кандидат философских наук, независимый образовательный аналитик-консультант.
Про наслідки відмови від публічного оцінювання в школі.
Конфіденційність оцінювання буде суттєво зменшувати можливість маніпулювання оцінками, оскільки роль останніх як елементів публічного впливу буде мінімізована.
Конфіденційність оцінювання фактично має привести до трансформації чи навіть зникнення феномену батьківських зборів – рудименту радянської школи.
Оцінка поступово буде втрачати функцію штучного стимулятора. Слід визнати, що школярі привчені шкільною системою вчитися не заради знань, а заради оцінок. Часто хворобливе прагнення бути відмінником підміняє природне прагнення людини до пізнання. Отже, чи може школа підтримати таке прагнення?
Важливо зрозуміти, що мова має йти не лише про формальні нові вимоги та їх детальне прописування, мова має йти про можливість побудови нової школи. Чи можуть сьогодні це забезпечити управління освіти та інститути післядипломної підготовки, на які покладено роз’яснення змін для керівників навчальних закладів?
Потрібно обережно та зважено підійти до нових змін. Більш того, нові зміни мають обов’язково супроводжуватися розбудовую систем внутрішнього забезпечення якості освіти в школі, яка має передбачати процедури об’єктивного оцінювання успіхів учнів. Отже, мова йде не про відмову від оцінювання, а саме про надання цьому процесу цивілізованого характеру.
Освіта.ua
26.08.2016