В. Бахрушин: противоречия вступительной кампании

Проблема вступительной кампании в противоречии между автономией и отстранением вузов от зачисления

В. Бахрушин: противоречия вступительной кампании

Автор: Владимир Бахрушин, главный эксперт группы "Образование" Реанимационного пакета реформ.

Важливим джерелом проблем цьогорічної вступної кампанії є суперечність між автономією вищих навчальних закладів, як одним з головних напрямів реформування вищої освіти, і подальшим їх відстороненням від процедур зарахування через запровадження широкого конкурсу та використання для цього єдиної електронної бази.

Ця проблема усугубляється тим, що навіть ті норми законодавства, які здавалося б є однозначними для фахівців з теорії прийняття рішень, можуть по-різному сприймати і читати історики, економісти, юристи й представники інших спеціальностей, які очолюють приймальні комісії. Це вже, не говорячи про те, що деякі з них взагалі ці норми не читають і покладаються на досвід попередніх вступних кампаній.

Однією з пропозицій по вирішенню наявних проблем є уніфікація вимог і ще більше обмеження автономії університетів через повернення єдиних вимог до конкурсних предметів, вагових коефіцієнтів тощо. У рамках чинної парадигми у цьому є певний сенс, хоча не для всіх спеціальностей таке можливо. Але чи варто залишатися в рамках цієї парадигми?

Альтернативою може бути відокремлення проблем зарахування від розподілу бюджетного фінансування чи державного замовлення. Держава, як розпорядник бюджетних коштів (чи замовник) має повне право встановити будь-які єдині показники, формули, … для визначення тих, хто отримає бюджетні кошти. А зарахуванням на основі даних єдиної системи нехай займаються самі університети. І встановлюють будь-які конкурсні предмети, формули, вагові коефіцієнти, …, за якими будуть визначати переможців.

Зрозуміло, що ті, хто бажає отримати бюджетне фінансування, змушені будуть підлаштовуватися під державні вимоги. Але це вже буде їх власний вибір. Для багатьох випадків, коли державного замовлення немає чи майже немає, їх вибір може виявитися при такому підході зовсім іншим.

Оригинал

Освіта.ua
22.08.2016

Популярные блоги
В. Круглов: ценностям должна учить детей семья Школа – это не холодильник, куда сдают ребенка на содержание и обучение наукам и нравственным ценностям
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев