В. Бахрушин: противоречия вступительной кампании

Проблема вступительной кампании в противоречии между автономией и отстранением вузов от зачисления

В. Бахрушин: противоречия вступительной кампании

Автор: Владимир Бахрушин, главный эксперт группы "Образование" Реанимационного пакета реформ.

Важливим джерелом проблем цьогорічної вступної кампанії є суперечність між автономією вищих навчальних закладів, як одним з головних напрямів реформування вищої освіти, і подальшим їх відстороненням від процедур зарахування через запровадження широкого конкурсу та використання для цього єдиної електронної бази.

Ця проблема усугубляється тим, що навіть ті норми законодавства, які здавалося б є однозначними для фахівців з теорії прийняття рішень, можуть по-різному сприймати і читати історики, економісти, юристи й представники інших спеціальностей, які очолюють приймальні комісії. Це вже, не говорячи про те, що деякі з них взагалі ці норми не читають і покладаються на досвід попередніх вступних кампаній.

Однією з пропозицій по вирішенню наявних проблем є уніфікація вимог і ще більше обмеження автономії університетів через повернення єдиних вимог до конкурсних предметів, вагових коефіцієнтів тощо. У рамках чинної парадигми у цьому є певний сенс, хоча не для всіх спеціальностей таке можливо. Але чи варто залишатися в рамках цієї парадигми?

Альтернативою може бути відокремлення проблем зарахування від розподілу бюджетного фінансування чи державного замовлення. Держава, як розпорядник бюджетних коштів (чи замовник) має повне право встановити будь-які єдині показники, формули, … для визначення тих, хто отримає бюджетні кошти. А зарахуванням на основі даних єдиної системи нехай займаються самі університети. І встановлюють будь-які конкурсні предмети, формули, вагові коефіцієнти, …, за якими будуть визначати переможців.

Зрозуміло, що ті, хто бажає отримати бюджетне фінансування, змушені будуть підлаштовуватися під державні вимоги. Але це вже буде їх власний вибір. Для багатьох випадків, коли державного замовлення немає чи майже немає, їх вибір може виявитися при такому підході зовсім іншим.

Оригинал

Освіта.ua
22.08.2016

Популярные блоги
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев