![]() |
По результатам встречи министра с сотрудниками УЦОКО и директорами региональных центров |
Л. Гриневич: результаты аудита РЦОКО сомнительны
Автор: Лилия Гриневич, министр образования и науки Украины.
Учора мала зустріч із працівниками УЦОЯО та директорами регіональних центрів оцінювання якості освіти. Однією з тем обговорення стали результати аудиту центрів, що здійснював сектор внутрішнього аудиту Міносвіти, який виявив низку начебто фінансово-економічних порушень. До цього аудиту було багато заперечень та нарікань.
Оскільки на момент початку аудиту я ще не була призначена міністром, для мене дуже важливо особисто розібратися у ситуації. Тим більше, що багатьох директорів центрів я знаю давно, довіряю їх професіоналізму і розумію наскільки важливою для країни є їх робота.
Хочу розповісти про деякі результати зустрічі і при нагоді відповісти на запитання Ігоря Лікарчука на цю тему:
Щодо законності аудиту. Аналіз нормативно-правової бази свідчив, що факт проведення аудиту сектором внутрішнього аудиту Міносвіти був законним. Існує ціла низка положень законодавства, яка доводить, що сектор внутрішнього аудиту може перевіряти не тільки саме міністерство, але й установи та організації, які знаходяться в сфері його управління. Зокрема:
- Частина третя статті 26 Бюджетного кодексу України;
- Підпункт 19 пункту 10 Положення про Міністерство освіти і науки України;
- Порядок утворення структурних підрозділів внутрішнього аудиту та проведення такого аудиту в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, їх територіальних органах та бюджетних установах, які належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 року № 1001;
- Стандарти внутрішнього аудиту, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 04 жовтня 2011 № 1247.
- Положення про сектор внутрішнього аудиту Міністерства освіти і науки України.
- Листи Державної фінансової інспекції України від 19.08.2014 № 21-14/455 та 14.12.2011 № 21-14/74.
Зрозуміло, що у випадку незгоди з цим, є можливість оскаржувати законність перевірки в суді.
Маю підкреслити, що рішення про перевірку приймалося Міносвіти на підставі вимоги Генеральної прокуратури України. А відповідно до кримінального процесуального законодавства органи державної влади зобов’язані виконувати законні вимоги та процесуальні рішення прокурора.
Щодо рішення Окружного суду міста Києва, про яке згадує Ігор Лікарчук, то воно було винесено в іншій адміністративній справі – а саме у справі Одеської юридичної академії (С. Ківалов) проти Міносвіти, в якій оскаржувалася перевірка сектором внутрішнього аудиту міністерства. Тоді суд прийняв рішення про те, що сектор внутрішнього аудиту МОНу не міг перевіряти підпорядковану йому установу (Одеську юридичну академію). Проте нормативно-правова база свідчить про інше. А ще в Україні немає прецедентного права, тому рішення у цій справі не може автоматично поширюватися на інші види правовідносин, зокрема на проведення внутрішнього аудиту у інших юридичних особах. Тому посадові особи Міносвіти мали всі підстави її здійснювати. Відповідно і керівництво центрів оцінювання було зобов’язано дозволити проведення аудиту. Підкреслюю, що за результатами аудиту директори центрів надали свої заперечення, які додані до його матеріалів.
Разом із тим, численні заперечення та звернення регіональних центрів оцінювання якості освіти, зокрема щодо некоректності процедур перевірки, а також недостовірного висвітлення фактів та некомпетентності висновків аудиту свідчить про те, що результати аудиту є сумнівними. Саме тому, відповідно до законодавства, ми вирішили звернутися до Державної фінансової інспекції щодо призначення зовнішньої перевірки якості проведеного аудиту. Також будемо звертатися до Генеральної прокуратури України (процесуального керівника), яка розслідує цю справу, щодо необхідності проведення судово-економічної експертизи у зв’язку із сумнівною якістю перевірки сектору внутрішнього аудиту Міносвіти.
Ми вітаємо готовність центрів оцінювання предметно відстоювати своє добре ім’я. Надзвичайно важливо організувати це оперативно та публічно, щоб не ставити під загрозу підготовку ЗНО 2017 року.
Освіта.ua
07.07.2016