Юрий Федорченко: о присуждении ученой степени

Если один спецсовет получит право отменять решения другого, мы получим еще больше коллизий

Юрий Федорченко: о присуждении ученой степени

Автор: Юрий Федорченко, кандидат философских наук, независимый образовательный аналитик-консультант.

Дисертаційна справа пані K* вже не є справою, що стосується лише долі певної людини. Сьогодні вже мають місце пропозиції щодо змін пункту 41 Порядку присудження наукового ступеня - "МОН може позбавити осіб, яким присуджено наукові ступені, цих ступенів на підставі рішень спеціалізованих вчених рад, де проводився захист дисертацій."

Тут потрібно виявити розважливість. Якщо одна спецрада фактично отримає право скасовувати рішення іншої, то ми отримаємо ще більше колізій, ніж ми маємо сьогодні. Кожна спецрада має нести відповідальність за свої рішення.

Разом з тим, дійсно, якщо система тотального державного контролю в питанні присудження наукового ступеня не буде змінена, то в такому разі, дійсно, саме орган, який буде на державному рівні відповідати за забезпечення якості вищої освіти, має виносити відповідні рішення, спираючись при цьому на висновки, які можна отримати як в системі вищої освіти, так і в системі НАНУ.

Якщо ж ми прийдемо до цивілізованої практики та обмежимо вплив держави на це питання, то воно буде вирішуватися в системі академічних неписаних норм, які будуть корегуватися системою забезпечення якості вищої освіти, в якій провідну роль будуть відгравати саме незалежні агенції з забезпечення якості вищої освіти.

Наївно було б очікувати на інше (радикальне) рішення від членів Атестаційної колегії МОН. Практика та теперішня система цьому суперечать! Інше рішення було б, можливо, і правильним, і по-совісті, однак то було б рішення героїв та відчайдухів, а рішення ухвалювали українські ректори на свій розсуд та виходячи з свого життєвого досвіду.

При цьому рішення вони вже, мабуть, ухвалили для себе ще до початку засідання. Важливо, щоб ми зробили правильні висновки та не зациклювалися лише на певній особі.

Ця ситуація нас змушує подивитися на проблему нашої педагогічної освіти та науки в цілому. Особливо на це ми маємо звертати увагу напередодні початку шкільної реформи. Якщо такого рівня дисертації з педагогіки захищаються в Києві, то що відбувається з так званими науковцями-педагогами та їх “науковими доробками” в провінційних містах?!

Тема педагогічної освіти сьогодні має привернути нашу увагу. Ось головний висновок!

Оригинал

Освіта.ua
04.07.2016

Популярные блоги
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
В. Онацкий: что делать с учителями-пенсионерами Если учитель достиг пенсионного возраста, то это вовсе не означает, что он не является современным
А. Истер: поиск оптимального формата НМТ-2023 Обязательным для выпускников должно быть тестирование и по истории Украины, и по математике
Александр Мирошниченко: обучение – это не пытки В Украине ребенок без таланта к математике полноценным человеком не считается
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев