Инна Совсун: вопрос образования – политический

Кто платит за образование, как распределяются деньги, кто получает к нему доступ - вопрос политический

Инна Совсун: вопрос образования – политический

Автор: Инна Совсун, первый заместитель министра образования и науки.

Сьогодні неочікувано включилась у дискусію на тему того, чи треба, щоб про освіту говорили на різних суто політичних ток-шоу.

І от що хочу сказати:

  • 1) а чи є у нас альтернативний майданчик для обговорення, через який можна було б донести якісь ідеї для широких кіл громадськості?
  • 2) треба переінакшувати розуміння того, чим є політика. Політика - це не розподіл портфелів, це боротьба ідей і стратегій щодо майбутнього країни, і саме на цьому має фокусуватись політична дискусія;
  • 3) питання освіти - це політичне питання. Питання того, хто платить за освіту, як розподіляються гроші, хто і на яких засадах отримує доступ до освіти - це все питання політичні, адже вони впливають на те, яким є і буде наше суспільство. Це не "технократичні" питання, адже відповіді на ці питання залежать від пропагованих цінностей, від візії того, яким має бути суспільство. І ці цінності можуть бути різними, тому замість припускати, що є єдино правильний набір стратегій, треба дискутувати у першу чергу щодо того, які цінності мають лежати в основі тих чи інших політик;
  • 4) хто слідкує за виборами у Штатах підтвердять, що одне з важливих питань, щодо яких сперечаються Хіларі і Берні у демократичних праймеріз - це питання того, як вирішити питання student debt (студентського боргу за навчання) - сперечаються, наводять різні шляхи вирішення проблеми, цифри-графіки....і ніхто не думає, що це "не політичне" питання.

Треба перестати соромитись слова "політичне", і замість того, щоб уникати його - спробувати внести інший зміст, і почати говорити про важливе.

У першу чергу - про освіту.

І якщо для цього треба ток-шоу - то нехай буде ток-шоу. Головне, щоб talk - була якісна і аргументована.

З вами на зв'язку була ідеалістка Інна, котра попри все продовжує вірити в можливість побудови раціональної аргументованої дискусії по Хабермасу.

Оригинал

Освіта.ua
24.05.2016

Популярные блоги
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
В. Онацкий: что делать с учителями-пенсионерами Если учитель достиг пенсионного возраста, то это вовсе не означает, что он не является современным
А. Истер: поиск оптимального формата НМТ-2023 Обязательным для выпускников должно быть тестирование и по истории Украины, и по математике
Александр Мирошниченко: обучение – это не пытки В Украине ребенок без таланта к математике полноценным человеком не считается
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев