Леонид Широков: оценивание знаний должно быть платным

Граждане имеют право на бесплатное образование, но какие именно услуги относятся к образованию?

Леонид Широков: оценивание знаний должно быть платным

Автор: Леонид Широков.

Згідно статті 53 Конституції України, її громадяни мають право на безоплатну середню і професійно-технічну освіту, а також на безоплатну вищу освіту на конкурсній основі. Ці конституційні положення є беззаперечними і відображають соціальний характер Української держави.

Однак Конституція не уточнює, які саме послуги відносяться до освіти, а які ні. Безумовно, що навчальний процес у всіх його формах є освітою. А от стосовно оцінювання результатів освіти, то це зовсім інша діяльність і незрозуміло, чому вона є безкоштовною.

Коли шкільний вчитель безкоштовно проводить уроки і вчить учнів, то це правильно. А з якої радості шкільний вчитель безкоштовно оцінює знання учнів?

Коли викладач вузу безкоштовно читає лекції студентам, проводить з ними практичні, лабораторні чи семінарські заняття, це правильно і зрозуміло. Але на якій основі безкоштовно приймати іспити і заліки?

Коротше, згідно з Конституцією, безкоштовною має бути лише освіта. Всі інші послуги повинні бути платними. Для всіх, включаючи тих хто вчиться «на бюджеті».

У школі виставлення оцінок в журналі має бути додатковою послугою, яку роблять не всім учням, а лише тим, хто цю послугу замовив.

У вузах оцінювання знань студентів теж має бути платною послугою, яку роблять не викладачі, а незалежні центри оцінювання.

Які є заперечення до такої ідеї?

Оригинал

Освіта.ua
25.03.2016

Популярные блоги
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев