Лилия Гриневич: ключевой фигурой должен быть учитель

Лилия Гриневич предложила 10 направлений изменений, которые по ее мнению являются приоритетными

Лилия Гриневич: ключевой фигурой должен быть учитель

Автор: Лилия Гриневич, глава парламентского Комитета по вопросам науки и образования.

Освіта повинна не лише реагувати на зміни в суспільстві, а завдавати напрямок цих змін на наступні десятиріччя!

Сьогодні на Парламентських слуханнях запропонувала десять напрямків змін, які вважаю пріоритетними:

1) ключовою постаттю реформування шкільної освіти повинен бути вчитель;

2) створення системи освіти впродовж життя;

3) система освіти повинна забезпечувати новий зміст, який базуватиметься на "європейських орієнтирах";

4) збільшення навчального часу для реалізації нового змісту - потрібна дванадцятирічка!;

5) правильний розподіл фінансової відповідальності з чітким визначенням усіх показників освітньої субвенції та витрат, які вона покриває;

6) децентралізація управління і фінансів;

7) створення реального інклюзивного освітнього простору;

8) реалізація права вибору в освіті, збільшення кількості місць в дошкільних закладах за рахунок приватної освіти, в яку мають іти гроші за дитиною;

9) забезпечення розвитку системи зовнішнього і внутрішнього оцінювання якості освіти;

10) створення зв’язку системи освіти і ринку праці через дієву національну рамку кваліфікацій та створення Національного центру професійних кваліфікацій, який займеться розробкою професійних стандартів.

Ми маємо подолати себе, покінчити зі станом двадцятип’ятирічної прокрастинації в освіті. У нас елементарно немає часу. Зараз не час для партійних чи корпоративних чвар. Маємо об'єднатися і не чекати змін, а стати провідниками змін. В цьому бачу сенс нашої спільної роботи сьогодні, завтра і завжди.

Оригінал

Освіта.ua
09.12.2015

Популярные блоги
Иван Осадчий: об оценивании учеников 5 классов НУШ По предлагаемому в Методических рекомендациях подходу невозможно выставить оценки за семестр
М. Гринева: воспитываем еще одно поколение, которое не читает Нашим ученикам нужно давать медаль за отвагу, потому что толерантно терпят все болезни нашей образовательной системы
И. Ликарчук: чиновники не представляют свою жизнь без олимпиад Жизнь меняется, формируется совершенно новая общественная ментальность, а у родителей этих олимпиад – «скрепы»
Л. Булыгина: о ежедневной минуте молчания в школах Все, что по указанию и не от сердца, – все обернется против детей и общества
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев