Александр Костюк: какие они, студенческие ожидания?

Ковид в мире и война в Украине расслоят университетскую среду на богатых и бедных

Александр Костюк: какие они, студенческие ожидания?

Автор: Александр Костюк, д. э. н., доктор управления бизнесом (DBA), профессор, главный редактор международного научного журнала «Корпоративная собственность и контроль».

Актуальна та тривала суспільна дискусія щодо форми навчання в новому навчальному році аж ніяк не відтерміновує ті виклики, які постали перед системою вищої освіти у світі саме зараз. Які вони зараз, вимоги студентів до університетів та перешкоди, які стоять перед ними?

Згідно до результатів дослідження «2022 global research study: Comparing Global University Mindsets and Student Expectations», основна вимога студентів світу до адміністрацій університетів стосується рівня цифрових технологій, які університет використовує у навчальному процесі.

При цьому 60% керівників університетів зазначають, що їх університети задовольнити цей запит студентів на належному рівні все ще неспроможні (близько 2,7 тисяч студентів та 2,5 тисяч керівників університетів з 10 країн світу з різних континентів). Звіт можна завантажити за посиланням.

При цьому 26% університетів протягом останніх двох років вдалося збільшити інструментарій цифрового навчання, а 55% університетів планують це зробити, інвестувавши у цифрові платформи навчання додаткові гроші.

У даному випадку мова йде про virtual learning environment (VLE) or learning management system (LMS). Тобто 71% університетів світу вже сформували або сформують ще цього року значні конкурентні переваги щодо наших університетів. Це великий показник, проблема, вирішення якої потребує грошей.

Держава, спецфонди університетів або міжнародна допомога? Відповідь знайти складно, але гроші потрібні вже зараз.

Вірогідно, зараз нашим університетам буде надзвичайно складно знайти подальше фінансування подібних проектів цифрових технологій навчання. Дійсно, а де шукати на це гроші?

Але пріоритет за наявності грошей має бути саме у цьому. При цьому, значно посилять свої позиції на національному ринку послуг вищої освіти саме ті наші університети, які постійно та суттєво інвестували у цифрові технології навчання. Вірогідно, саме вони будуть спроможні подолати поточні виклики, спричинені війною. Думаю, такі університети в України все ж є.

А щодо основної перешкоди на шляху майбутнього студента до університету? 73% та 75% керівників університетів тут достатньо одностайні – відсутність джерел фінансування навчання. Тобто ця проблема має значне поширення не тільки в нас. Країни світу також потерпають від неї. У такій ситуації університети, які все ще не мають відповідних цифрових технологій навчання, знаходяться у дуже складній ситуації, розриваючись між необхідністю використання власних грошей на цифрові технології та запровадження системи університетських стипендій, щоб вмотивувати до вступу найкращих абітурієнтів.

Вірогідно, пандемія ковіду у світі та війна в Україні значно розшарують університетське середовище на багатих та бідних та будуть потужним викликом для регуляторів системи вищої освіти. У нашому випадку – вже є викликом, а правильні, невідкладні рішення вже на вагу золота.

Освіта.ua
01.08.2022

Популярные блоги
Г. Громко: убранный школьный подвал – это еще не укрытие Нельзя перекладывать ответственность за обустройство укрытий на руководителей школ
Е. Козолуп: образование скоро умрет с таким руководством Высокопоставленные должностные лица достаточно хайпонули на комментариях о начале обучения в очном формате
И. Ликарчук: будем трезвонить звонком под вой сирен? Утраченные или не полученные знания можно восстановить или получить позже, а потерянную жизнь – никогда
В. Онацкий: возобновлять ли очное обучение в сентябре? Возобновление очного обучения – это реальная угроза безопасности участников образовательного процесса
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев