Сергей Дятленко: ЗНО для нушовцев будет другим

Родители оказывают сопротивление реформам и НУШ, потому что мало знают, потому что у них было не так

Сергей Дятленко: ЗНО для нушовцев будет другим

Автор: Сергей Дятленко, эксперт по вопросам образования.

Найбільший опір освітнім реформам, зокрема НУШ, чинять батьки. Бо мало знають, бо в них було не так, бо нове сприймається складно, бо не розуміють своєї ролі в нових освітніх умовах, бо вимагають від інших (дітей, вчителів) бути ідеальними. І ще багато БО.

Але одне з цих БО я б виділив. Батьки стурбовані, що нові підходи зашкодять їхнім чадам добре скласти ЗНО і вступити до вишу. Вони не можуть уявити, що і ЗНО для нушівців буде іншим.

Не секрет, що у своїй більшості батьки і учні результатом шкільної освіти бачать високий рівень складання ЗНО, а не можливість стати розумнішим і успішним. А сьогоднішнє ЗНО вимагає знань! Тому й спрямовується шкільна освіта на засвоєння великої кількості інформації і зовсім трішки на творчість та вміння застосувати ці знання для вирішення реальних викликів.

Тут би нам допомогти батькам (і школам, і вчителям) поставити, так би мовити, маячки, на які потрібно орієнтуватися. Тоді й репетиторство втратить свою роль, а школа зросте в авторитеті. Ще й не просто школа, а хороша школа (велика, креативна, обладнана й насичена).

Маячками є оновлення завдань ЗНО. Від перевірки вміння відтворити знання до «визначення якості мислення» (термін взяв у Богдан Томенчук, можна і інший). І приклади завдань PISA, результати якого всі так чекають на початку грудня, нам в допомогу. Складно, дорого, незвично, навіть ризиковано – так. Але без цього ніяк.

Без цього ще довго не вдасться подолати культ дат, формул, правил і переказів пунктів параграфа на уроці. Чим швидше, тим успішніше йтиме реформа. ЗНО вже одного разу допомогло, має допомогти ще.

Оригинал

Освіта.ua
18.11.2019

Популярные блоги
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
И. Ликарчук: эпидемия «выпускных» в детском саду Их породили экзальтированные мамаши при поддержке безответственных работников детсадов
Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев