Сергей Дятленко: #олімпіади_важливі

Накануне начала I (школьного) этапа Всеукраинских ученических олимпиад разгоняется тезис об их ненужности

Сергей Дятленко: #олімпіади_важливі

Автор: Сергей Дятленко, эксперт по вопросам образования.

Напередодні початку І (шкільного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад розганяється теза про їх непотрібність. У мене інша думка.

Олімпіада дозволяє популяризувати персоналії дітей як приклад можливостей зреалізувати свій талант. Талант є у кожного, його не може не бути. Є талановиті математики, фізики, біологи, філологи. А ще є учні, які не завжди схильні до академічної підготовки, однак обдаровані з практичних напрямків – малювання, дизайн, винахідництво, проектування тощо. Для них олімпіади з трудового навчання/технологій.

Це потужний елемент професійного росту вчителя. Адже для того, щоб учні перемагали, вчителі освоюють, а потім запроваджують у роботі з усіма учнями сучасні освітні технології, використовують різноманітні джерела інформації, форми роботи, формують нові вміння з фінансової грамотності та підприємливості, екологічної безпеки.

Олімпіада підтримує Концепцію НУШ та її ідеологію. Учасники на олімпіаді мають показати не стільки знання, скільки вміння застосовувати на практиці те, що освоювали на уроках, уміти розраховувати час, матеріали, бути мобільним, представляти та захищати свою роботу, експериментувати.

Олімпіада дозволяє розширити коло обдарованих дітей, які спроможні проявити себе в майбутньому.

Через вимоги до олімпіадних завдань вдається пропагувати розвиток м’яких навичок та вмінь: критичне мислення, комплексне вирішення завдань, формування, обґрунтування та захист власної позиції, взаємодія з іншими людьми тощо.

Дух змагальності стимулює до розвитку учнів та вчителів.

Олімпіади – це потужний виховний захід, який знають і люблять в Україні, який має своїх вихованців, що стали успішними в житті завдяки предмету та вчителям і пишаються цим.

Це найкращий обмін досвідом між найсильнішими учнями і такими ж учителями на кожному з рівнів (районному, обласному, всеукраїнському).

Готуючи матеріал, за зразок брав заключний етап учнівської олімпіади з трудового навчання/технологій. Вона не архаїчна і банальна, а сучасна і прогресивна. Щоб переконатися у цьому, зайдіть на офіційну сторінку олімпіади, Кузня талантів.

Оригинал

Освіта.ua
28.10.2019

Популярные блоги
Т. Ефимова: как школа убивает мотивацию у детей Почему в школе до сих пор снижают оценки за отступления, неправильную запись и цвет рисунка
Е. Бобкова: участие в олимпиаде не должно быть принудительным Жизнь и здоровье детей и учителей являются высшей ценностью, чем результат олимпиад
И. Ликарчук: олимпиады - традиция совковой системы Ни одним законом или нормативным документом обязательность участия каждой школы в олимпиадах не предусмотрена
О. Украинец: ЗНО по литературе точно не нужное Школьная программа предусматривает чтение текстов и биографий, а не изучение литературы, и это разные вещи
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
не можу мовчать
ВІДМІНИТИ! СКАСУВАТИ! ОБОВ"ЯЗКОВО! Віджили олімпіади. Для рейтингу проводяться. Необ"єктивно. А якщо треба, то нехай їх позашкільні заклади проводять. Незалежні від школи. ІМАНи пишуть. А вчитель нехай вчить.
Пока учу
Олімпіади треба проводити для тих дітей, які вчаться у профільних класах. Бо із цими дітьми розв’язують олімпіаді задачі, для цього виділені години і діти відібрані.
Микола
Туфта. Учні обмінюються досвідом? Коли? Прийшли, сіли, написали і пішли. Навіть не познайомились. Вчитель росте, але для того щоб підготувати олімпіадника часто забивають на всіх інших учнів. Пан боїться втратити хороше місце, де нічого робити не треба. І навіть не розібрався в темі, на хвилю хайпу вирішив заскочити. Не олімпіади треба відмінити, а зняти рейтинги, які школам за них ставлять, і проходити вони мають у профільних вузах.