В. Бахрушин: украинская наука имеет искривленные цели

Вопрос академической честности и плагиата невозможно решать в отрыве от других проблем

В. Бахрушин: украинская наука имеет искривленные цели

Автор: Володимир Бахрушин, головний експерт групи "Освіта" Реанімаційного пакету реформ.

Питання академічної недоброчесності і плагіату неможливо вирішувати у відриві від інших проблем. Перш за все тому, що вони є симптомами хвороби, а не самою хворобою. Поки переважна більшість "науковців" розглядає наукову діяльність як підготовку публікацій до "фахових видань" для виконання тих чи інших формальних вимог, а переважна більшість управлінців вважає пов'язані з публікаціями кількісні показники головними характеристиками ефективності наукової діяльності, питання академічної недоборочесності вирішити неможливо.

Ми маємо безліч реальних проблем, для вирішення яких потрібне застосування наукових методів і знань. Це допомогло б значно покращити стан справ в багатьох сферах життя нашого суспільства. Але науковці часто навіть не здогадуються про їх існування. А ті, хто має вирішувати ці проблеми, не розуміє необхідності залучення науковців чи не має необхідних для цього ресурсів. Українська наука значною мірою відірвана від світового наукового простору. Має суттєво викривлені цілі і орієнтири. Не знає і не розуміє питань, які сьогодні є актуальними для світової науки. Не має (а часто і не бажає мати) належного доступу до актуальної інформації.

Намагання лікувати науку шляхом скорочення фінансування та інших ресурсів веде лише до погіршення стану. Лікувати її треба залученням до вирішення реальних проблем. І скасуванням безглуздих вимог, виконання яких потребує значної частки ресурсів, але нічого не додає до реальної ефективності. Значна частина проблем академічної недоброчесності, які сьогодні обговорюються громадськістю, у цьому випадку вирішиться автоматично. Щоправда з'являться інші проблеми. Але це будуть проблеми розвитку, а не проблеми деградації.

Оригінал

Освіта.ua
01.10.2016

Популярные блоги
Я. Абрамейцева: в чем цель обязательной математики? Выпускники 2023 важнейшие годы почти не имеют возможности овладевать предметами вообще
Игорь Ликарчук: хайп вокруг оценивания учеников Оценка давно утратила дидактическую значимость и превратилась в холодную формальность для отчета
Е. Козолуп: почему учитель должен работать на 150%? «Менеджеры» довели образование до такого состояния, что учитель должен делать свою работу на 150% при любых условиях
Иван Осадчий: об оценивании учеников 5 классов НУШ По предлагаемому в Методических рекомендациях подходу невозможно выставить оценки за семестр
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев