Osvita.ua Высшее образование Рефераты Всемирная история Японська культура на межі 19-20 століть. Реферат
Ведущие компании и учебные заведения Предложения получения образования от ведущих учебных заведений Украины и зарубежья. Лучшие вузы, компании, образовательные курсы, школы, агентства. По вопросам размещения информации обращайтесь по телефону (044) 200-28-38.

Японська культура на межі 19-20 століть. Реферат

Епоха Мейози, яка відкрила широкий простір для розвитку капіталістичних відносин у Японії, поставила перед японським суспільством нові завдання по всіх галузях життя: політиці, економіці, культурі, ідеології

Намагаючись якомога швидше залучити Японію до здобутків передових країн, уряд став на шлях широкої співпраці з Заходом.

Після тривалої самоізоляції країни від зовнішнього світу, почалось інтенсивне проникнення у Японію західної культури і науки. Перед Японцями відкрився невідомий світ нових звичаїв та поглядів. Просвітницькі ідеї "теорія природного права", ідеї волі та рівності оволоділи японською інтелігенцією. Молоді Японці дістали змогу навчатись у вищих закладах Європи і США.

Почалась "епоха цивілізації і просвіти" (Буммейкайка дзідай). Рух "за цивілізацію" всіляко підтримував японський уряд, як необхідний етап на шляху перетворення Японії на сильну незалежну державу. У 70-ті роки ХІХ століття почався період розквіту просвітницького руху.

Одним з видатних Японських просвітителів був Юкіті Фукудзава, чиї праці – "Все про країни світу", "Заклик до науки", "Автобіографія" пропагували досягнення світової науки і ознайомлювали читачів з культурою заходу і зарубіжних країн. Велике значення мала і педагогічна діяльність просвітителя, його "школа Фукудзава" набула виняткової популярності, і згодом стала Університетом. В той час Тимін Накайє створи в "Школу французької науки".

Згідно з Законом 1872 року про перебудову системи освіти Японію розділили на 8 округів, в кожному з яких був Університет.

З 1907 року шестирічна освіта стала обов’язковою. В 1879 році в Токіо було засновано академію наук. Шкільна освіта мала на меті виховання молодого покоління у дусі безмежної відданості імператору та імператорській владі. В усіх початкових школах викладався курс морального виховання та етики (Сюсін), що спирався на спеціальний "імператорський рескрипт про народне виховання" виданий 1890 року.

Згідно з цим рескриптом народ треба було виховувати у дусі конфуціанства та синтоїзму. (Синто – шлях Богів). Синтоїзм – традиційна японська релігія, заснована на вірі в Божественне походження династії японських імператорів, які мали титул "мікадо" і вважалися прямими нащадками Богині сонця Аматерасу.

"Епоха цивілізації та просвіти" позначилася і на літературному процесі Японії. Наприкінці ХІХ століття японські читачі ознайомилися з кращими творами Західноєвропейської та російської літератур, оскільки в результаті європеїзації значно зросла кількість перекладів.

Початок руху за створення нової літератури поклав Сайє Цубоуті (1959-1935). Тракт якого – "Про сутність роману" з’явився 1885 року, заперечуючи старі естетичні канони, що вимагали від особистості самозречення на користь феодальних та моральних норм. Сайє Цубоуті висунув на перший план у мистецтві чутливість та індивідуальне життя, а також закликав письменників до відображення реального світу.

Після Японсько-Китайської війни 1894-1895 р., в умовах загострення внутрішніх суперечностей у країні активно розвивається соціальна проза (Сякай Сьосецу), яка відіграла надзвичайно важливу роль у розвитку реалізму.

Нова епоха вимагала нових форм у поезії. Як і в прозі, у поезії збільшується кількість перекладів з європейських мов. У системі японського віршування з’явилась нова форма "Сінтайсі" (дослівно – "Вірші нової форми"). Вони уподоблювалися "Європейським білим віршам", до того ж у них була необмежена кількість рядків.

У 80-ті роки ХІХ століття у Японії виник рух "За нову форму вірша".

В японській поезії кінця ХІХ початку ХХ століття поширювався новий вільний вірш, що спирався на розмовну мову "Дзюсі", який згодом став основною формою японської поезії ХХ століття.

Вважають, що вершиною романтизму в японській ліриці була творчість Тосона Сімадзакі, котрий в 1897 році видав збірку віршів "Молоді пагінці". У жанрі Сінтайсі, тобто довгих віршів, поет із романтичною піднесеністю розповів про красу людського духу, юність і кохання.

Традиційні правила складання Хоку і Танка стримували романтичні пориви, тому вони потребували відповідної реформи. Поет Масаока Сіті (1987-1902) зробив багато для оновлення цих жанрів, видаючи з 1898 року журнал поезії "Кототогісу" (Зозуля).


30.09.2012

Ведущие компании и учебные заведения Предложения от ведущих учебных заведений Украины и зарубежья. Только лучшие вузы, компании, образовательные курсы, школы, агентства.

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Osvita.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!