« Предыдущая публикация | Следующая публикация »

Байки про ЗНО

Всего за пять лет Украинский центр оценивания качества образования сумел укоренить в нашем обществе несколько мифических баек о своей деятельности (укр.)

Задля того щоб не бути обвинуваченим у тестофобії чи упередженому ставленні до самого факту необхідності існування на державному рівні центру оцінювання, хочу зафіксувати свою принципову позицію. Я запеклий прихильник зовнішнього оцінювання випускників шкіл з метою встановлення реального рівня освіченості учнів і можливості їх подальшого навчання у вищих навчальних закладах. Завжди вважав, стою на тому й у подальшому не планую змінювати власну думку про те, що саме тестова форма оцінювання навчальних досягнень є найбільш ефективною, об’єктивною та науково обґрунтованою.

Разом з тим уважаю за потрібне казати, доводити та переконувати: методологія та організація зовнішнього незалежного оцінювання, що склалися сьогодні на загальнодержавному рівні, та з такою завзятістю відстоюється Українським центром оцінювання якості освіти (УЦОЯО), потребують суттєвих якісних змін.

Уперте невизнання чималих прорахунків, приховування істинних результатів ЗНО випускників українських шкіл, а головне ‑ відсутність чіткого бачення свого перспективного розвитку виправдовуються кількома байками, що поширюються УЦОЯО в суспільстві.

Байка про те, як ЗНО корупцію викоренило

П’ять років тому, упроваджуючи незалежне оцінювання та поєднавши випускні іспити одинадцятикласників у школі із вступними у ВНЗ, пересічним громадянам стали нав’язувати таку думку: ось прийде ЗНО та скасує корупцію: і у школі з атестатами про середню освіту, і у вищих навчальних закладах зі вступом "по блату".

Потім і міністри, й депутати почали, так би мовити, не в повний голос, але уточнювати: провідна мета ЗНО не є антикорупційною. Засоби масової інформації продовжували викривати вузівських хабарників, факти хабарництва при вступі у ВНЗ неодноразово підтверджували і в міністерстві освіти, але байка про антикорупційність незалежного тестування настільки оволоділа свідомістю мас, що суспільство вже не сприймає ідею повернення іспитів для абітурієнтів.

Рассылка новостей

А УЦОЯО вперто продовжує підпитувати байку про боротьбу ЗНО з корупцією. Ось пряма мова директора Центру І. Зайцевої в офіційному виданні Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України – газеті "Освіта України": "...однією з безперечних його переваг є набагато менші, ніж за традиційних іспитів, підозри в корупції". Як красиво викладається! Усе! Корупції завдяки ЗНО при вступі у ВНЗ вже взагалі не існує, це тільки "підозри в корупції".

Байки тільки тоді живучі, коли потрібні й тим, хто розповідає, й тим, кому розповідають. Для чого вони пані Зайцевій? Зрозуміло – задля того, щоб довести: Український центр на такій висоті, що й удосконалення взагалі не потребує. А учням-випускникам та їхнім батькам від такої думки теплішає на душі: там "усе чесно" й у ВНЗ потрапляють за рівнем знань, а не за кількістю грошової маси в гаманцях.

Більшість батьків і самих абітурієнтів були б дуже неприємно вражені, коли б дізналися, що корупційні схеми вступу у ВНЗ не тільки не канули в Лєту, а, на мою думку, успішно пристосувались до ЗНО та тестування із сертифікатами.

Як на мене, то поле діяльності в цій царині занадто просторе. "Підозри в корупції" провокують і додаткові сесії, й залишені пільги та преференції для певних категорій абітурієнтів, і медичні та інші довідки, й надання можливості списувати під час тестування тим, кому "треба", й заздалегідь відомі "потрібним" випускникам відповіді, й додаткові іспити в деяких ВНЗ, які все й вирішують, і наявна можливість прямого втручання в результати тестування.

І все це надійно прикривається тезою про те, що все "комп’ютеризовано", та замовчується антитеза про те, що комп’ютерами керують реальні люди з реальними "потребами". У всякому разі й дотепер у вищі навчальні заклади кому "треба", ті й поступають.

За останній рік рівень корупції в Україні, за даними міжнародних експертів, суттєво підвищився, а 162 місце нашої країни пояснюється й певним внеском хабарництва при зарахуванні абітурієнтів на навчання у вищі навчальні заклади. Для пересічного громадянина незаперечним фактом подолання корупції при вступі до ВНЗ буде таке становище, коли студенти інституту міжнародних відносин у Києві будуть приїжджати на заняття маршрутками, а в технічні вищі навчальні заклади – на мерседесах.

Байка про те, що у ВНЗ відбирають найкращих

Нинішній рік видався показовим для поширення чуток про те, що у вищі навчальні заклади України приходять виключно талановиті. Улітку Інтернет захльостувався повідомленнями абітурієнтів, як вони зі своїми чесно набраними балами пройшли на навчання.

Та і як могло бути інакше, ураховуючи збіг визначальних обставин. По-перше, кількість вищих навчальних закладів в Україні перевищує кількість таких у Німеччині, Франції та Великій Британії разом узятих. А по-друге, кількість цьогорічних випускників українських шкіл знизилась майже вдвічі й на бюджеті місця у ВНЗ зараховували всіх охочих, а приватні вищі навчальні заклади просто полювали на абітурієнта.

"Ось бачите, ‑ радіють прихильники необхідної "сталості" системи ЗНО, що склалась, ‑ нічого принципово змінювати не треба. Якщо дитина добре підготується до тестування, то їй гарантується вступ у ВНЗ".

А між тим провідні вищи навчальні заклади провели повторне тестування студентів-першокурсників та оприлюднили жахливі речі: і половина з них не пред’являє навіть мінімум у необхідному рівні підготовки. З одного боку, стверджується, що вступ у ВНЗ ‑ виключно за рівнем знань, а з іншого – хапаються за голови: хто прийшов учитись і з якої такої нагоди він має одержати вищу освіту.

Директор Центру підтверджує, що у "змістовій підготовці" є дуже тривожні приводи для розмови, "цьогоріч 30 відсотків тих, хто склав тест з математики, не змогли відповісти на елементарне запитання про теорему Піфагора". То хто ж, урешті-решт, потрапляє на навчання у вищі навчальні заклади: талановиті абітурієнти, кращі за рівнем знань, кращі з наявних чи всі, хто впорався хоча б з якимись завданнями на ЗНО?

Байка про те, що українське ЗНО найкраще у світі

Це найулюбленіша міфологічна байка Українського центру. Вона розповідається на всі голоси, за любих обставин, з додаванням сюжетної впевненості. "Ми досягли досить позитивного результату", ‑ закріплює міф пані Зайцева. А щоб додати байці впевненості, посилається на "дуже багато міжнародних експертів". Звісно, що без прізвищ. Може хтось з експертів і похвалив діяльність Українського центру, а за чарочкою української горілки хтось навіть виспівував дифірамби на його адресу. Цілком погоджуюсь: западні експерти – люди й толерантні, й виховані, і... їм наше ЗНО так важливе, як червоні бурі на Марсі.

Та не все так добре, як розповідається. Якби було все "в ажурі", то Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України не було би змушене на наступний рік приймати пропозицію "збільшити прохідний бал у сертифікаті зовнішнього оцінювання із профільних предметів зі 124 до 140".

Так що ж конкретно, як на мене, треба негайно змінити у „сталій” українській системі незалежного оцінювання?

По-перше, створити чи принаймні приступити до створення банку тестових завдань з кожної дисципліни, де має бути три, п’ять чи навіть десять тисяч завдань. Усі завдання оприлюднити, а учні хай починають готуватись до ЗНО хоч із першого класу, а не щось зазубрювати в останні місяці одинадцятого на шкоду "непотрібних" предметів. Оце й буде потужнішим стимулюючим поштовхом до дійсного навчання дитини у школі.

До речі, директор Центру наголошує, що вони за п’ять років "доволі успішно подолали період становлення", а "середньостатистичний термін становлення системи ЗНО у країні становить приблизно 10 років". Це й так, і не зовсім так, бо десятирічний строк становлення системи ЗНО обумовлюється створенням в інших країнах величезного банку тестових завдань. А у вітчизняному Центрі не те щоби банку, а навіть банки, в яку можна накопичувати апробовані завдання, не створили. Так й оті 10 років зненацька пройдуть, а ми все будемо пишатися, що пройшли період становлення.

По-друге, треба уніфікувати всі тестові завдання з усіх предметів. Ну не може вважатися природною така ситуація, коли кожний автор тестових завдань самостійно, на свій розсуд, без жодної аргументації визначає зміст тестів, вибирає кількість завдань, форму їх представлення чи кількість балів за виконання. Ну це ж абсурд, який чомусь туманно пояснюється "специфікою" окремих предметів. А пані Зайцева ще й наголосила, що не слід і у 2012-му чекати "революції" в цьому питанні, бо, на її думку, "філологічні завдання важко піддаються формалізації ‑ їх важко "вдягти" в тестову форму". Мабуть, важко, коли не вмієш "одягати" чи намагаєшся вдягнути в "шаровари".

По-третє, треба терміново не "обговорювати", а вводити різнорівневі тести з різною кількістю балів за виконання завдань. І хай учень сам вибирає, які завдання на ЗНО йому виконувати чи на якому рівні йому зупинитись. І думка пані Зайцевої про різний рівень підготовки абітурієнтів із математики для різних ВНЗ тут ні до чого. Тест для всіх повинен бути єдиним, але трьох- або навіть чотирьохрівневим за ступенем складності тестових завдань, а ще краще – за кількістю елементарних мисленнєвих дій.

Четверте. Уже навіть і наші школи переходять на електронні носії інформації та ведення документації, використовують інформаційні технології та комп’ютерні мережі для організації педагогічного процесу чи оцінювання навчальних досягнень учнів. А УЦОЯО ще не один рік, напевно, планує балувати нас організацією тестування на твердих носіях. До вподоби, мабуть, Українському центру робити розсилку, шифрувати, запаковувати-розпаковувати та роздавати-збирати тестові зошити.

А все може бути куди більш простим і зручним. Прийшла дитина на ЗНО, одержала індивідуальний код доступу до бази тестових завдань, увійшла в систему й одержала свій індивідуальний пакет завдань. Сиди та працюй, а здав роботу й цього ж дня маєш свої набрані бали, а не очікуєш результатів тестування по півтора-два тижні, доки терпець не урветься.

Це занадто складно – уважають у Центрі та продовжують тягти нас у "світле майбутнє" з усіма його атрибутами на зразок зошитів, бланків, пакетів тощо.

Байка про те, як ЗНО покращує якість освіти

А це вже байка, яка взагалі в Центрі не піддається жодному сумніву. Очільниця УЦОЯО так і наголошує, що в Центрі "тепер можемо приділити основну увагу саме підвищенню якості освіти".

Тобто питання підвищення якості української освіти завжди було в полі зору Центру, а відтепер йому можна "приділити основну увагу". Ось якби ще хоч би натякнули, як у Центрі підвищують якість освіти, яким чином, в який спосіб? Хіба теза "провели ЗНО – підвищили якість освіти" не викликає заперечення? Нічого українське ЗНО не підвищує, воно як може щороку лише робить спробу зафіксувати рівень оволодіння випускників "основами наук" із визначенням тільки об’єму пам’яті учнів, а не їх освіченості.

УЦОЯО щороку представляє результати зовнішнього незалежного оцінювання, на моє глибоке переконання, у спотвореному вигляді. Що маю на увазі? Хтось за часів упровадження українського варіанту ЗНО винайшов класну річ – переводити реально набрані учнями бали за виконання тестових завдань у 200-бальну систему. Кажуть, що з метою уніфікації. Але той, хто це придумав, заслуговує на найвищий рівень оплесків, бо є далекоглядною людиною.

Реальні результати тестування наших випускників викликали б таке обурення, що ото ЗНО відбулось би в перший і останній раз. Бо весь світ побачив би, що жодний учень, який складає тести, не набирає максимальну кількість балів, що переважна кількість не набирає не те що половину, а навіть третину від максимально можливої кількості балів. Така провальна ситуація не могла б задовольнити ані міністерство освіти, ані школи, ані дітей, ані батьків.

А так – геніально просто – обирається кращий на тестуванні (зовсім не важливо скільки балів він набирає!), йому приписується 200 балів, а далі всі інші підтягуються під такого "кращого"!

І всі задоволені, бо набрати, припустимо, 178 із 200 набагато привабливіше, ніж 26 із 58! А побудувавши цілу купу графіків і діаграм у звіті УЦОЯО та напустивши наукового туману про нормальний розподіл Гауса, надійність і валідність тестів, чим підтвердити зростання рівня української освіти, можна одержати ще на рік індульгенцію на свою діяльність від освітянського міністерства та взагалі від українського суспільства.

Підвищення рівня якості освіти – це процес, а зовнішнє незалежне оцінювання – лише результат. Тим більше, що поняття "якість освіти" не тільки й не стільки є рівнем освіченості учня, а ще цілої низки суттєвих критеріїв відповідно до європейських стандартів. А це вже окрема тема.

Байка про те, чому треба купувати "Індивідуальні комплекти"

Це остання байка за датою оприлюднення, а не за їх кількістю. Це вже ноу-хау по-українськи від УЦОЯО. Цього року працівники центру підготували "Індивідуальні комплекти для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання 2012". Директор центру нахвалює свій товар: "Ми доволі тривалий час розмірковували, як організувати і подати цей комплект матеріалів, що систематизував би знання абітурієнта".

Поцікавимося, що в той комплект входить: збірка тестових завдань; програма та загальна характеристика ЗНО-2012; методичні рекомендації з підготовки до тестування; демонстраційний варіант тесту ЗНО-2012; тренувальний тест і бланки відповідей.

Коштує такий комплект 50 грн, а з огляду на те, що учням потрібно кілька комплектів із різних предметів, то цю суму треба помножити на кількість комплектів.

Виникає не одне, а багато запитань. Як таким складом комплекту можна "систематизувати знання абітурієнтів"? У кращому випадку комплект зможе орієнтувати учня лише у процедурі проведення ЗНО.

Чому комплект має назву "індивідуальний"? Хіба його підготували для кожного конкретного абітурієнта? Та ні! Він один-однаковісінький для всіх. Керуючись логікою УЦОЯО, можна започаткувати виготовлення індивідуальних підручників для учня. Припустимо, видавати не банальний підручник "Математика", а підручник із гучною назвою "Індивідуальна математика".

А взагалі, чому, якщо в нашій державі середня освіта безкоштовна, проведення вступних іспитів у вищі навчальні заклади дотепер було безкоштовним, учень повинен бігти й купувати за батьківський кошт якісь індивідуальні комплекти? Тоді може ще за бланки тестових зошитів для проведення ЗНО треба збирати гроші?

І чому б усі ці "індивідуальні комплекти" просто на викласти на сайті УЦОЯО? А кому потрібно, той зайде туди й ознайомиться і з тестовими завданнями, і з бланками відповідей. Чому те, що повинні робити в центрі безкоштовно, бо одержують заробітну плату з наших із вами податків, виставляється на продаж?

Навесні цього року міністерство освіти вже видрукувало збірки завдань для державної підсумкової атестації. І що з того вийшло? Освітяни, батьки й учні добре пам’ятають і дотепер. Почистили батьківські кишені на кілька сотень гривень, а потім сказали, що „ви нас не так зрозуміли”, що купувати такі збірки було не обов’язково, а вчитель сам може підготувати завдання. Як результат, проведення контрольних робіт було потрібне тільки видавцям отих збірок.

Якщо так учиняють "батьки" української освіти, то чому б не надолужувати свій бюджет і "дитині" – Українському центру оцінювання якості освіти? "Саме за це єдине видання центр бере відповідальність", ‑ офіційно заявила пані Зайцева. А чому б і не заявити, коли брати відповідальність не має за що, бо легко брати відповідальність за бланки відповідей.

А чи дійсно такі індивідуальні комплекти конче необхідні нашим абітурієнтам? Із часом зрозуміємо. Напевно, тоді, коли всі комплекти пройдуть через руки посередників, а вже потім надійдуть до учнів, із підвищенням роздрібної ціни.

Навмисно не хочу підбивати підсумки, тим більше узагальнюючи. Просто виклав своє бачення такого резонансного явища, як зовнішнє незалежне оцінювання. Навіть якщо хтось не погоджується з такою точкою зору, уважаю, що маю право на власну позицію. А тим, хто думає інакше, буде у пригоді таке арабське прислів’я: скільки не промовляй слово "халва", у роті солодше не стане, а скільки не затверджуй, що в українському варіанті ЗНО все добре, краще воно не стане.

Автор: Олег Іванов, головний редактор журналу "Відкритий урок".

По материалам: Освіта.ua
Дата публикации: 13.12.2011

« Предыдущая публикация | Следующая публикация »
Рассылка новостей

Комментарии

          * Введите ваш e-mail, ТОЛЬКО если хотите получать уведомления о новых ответах на ваш комментарий.


лента RSS комментариев

Татьянка:  15.05.2012 15:51      IP: 193.0.247.2-- Ответить
Уже навіть і наші школи переходять на електронні носії інформації та ведення документації, - вООБЩЕ-ТО это вынужденность школ, взять те же учебники. а если их нет, конечно все в электронном виде используется. Может идея компьютеризации прохождения ЗНО и хорошая, но: 1) материальная база школ не потянет его, н-р, в день тестирования сегодня было 300 участников. и что в школе должно быть 300 компов?! у них 6 компов на ладан дышат. 2) при регистрации на ЗНО надо работать с компьютерной программой. для некоторых это АУТ! они не умеют! это ж сколько бы понадобилось ЧАСОВ такому абитуриенту, чтобы ответить на компе на задания на ЗНО,
 
Татьянка:  15.05.2012 15:42      IP: 193.0.247.2-- Ответить
Что-то я не нашла в статье ни одного примера, как можно с низкими балами сертифика поступить в ВУЗ.
 
Олександр:  02.04.2012 21:23      IP: 193.34.20.2-- Ответить
Дивна стаття. Складається таке враження, що за пана Лікарчука все було прекрасно і з ЗНО і з банком тестів, а після нього повністю все розвалилось. Адже і за його прекрасного керівництва у вуз поступив один учень з нашої школи з 124 балами. Вже на 4 курсі, правда у батьків на 4 здорових бички менше стало...:)
 
Роман:  07.05.2012 14:19      IP: 195.95.232.1-- Ответить
Для Олександр: Та вже хоч така. Проте, не можна сказати, що за пана Лікарчука було краще. Я якось намагався з ним подискутувати, коли він на радіо «Ера» був запрошений на передачу (це вже, правда, після його відставки було) писав і про електронні (комп’ютерні) тести, і про банк завдань, і про індивідуальні завдання для кожного тестованого, і про сучасні методики у тестології (IRT і подібні). Це навіть прочитали в ефірі. Єдина відповідь, яку дав пан Лікарчук на це була приблизно такою - "а як же тоді порівнювати результати, якщо всі будуть виконувати різні завдання? Ні, так не можна! Тільки на папері, тільки шифрувати і нехай всі пишуть одні й ті ж завдання." Проффессорр, нічого не скажеш! Доки такі проффессорри будуть керувати процесом, змін не ждіть. Тож, багато в чому автор таки правий. Але не можна казати, що це "заслуга" лише теперішнього керівництва.
 
Александр:  31.03.2012 16:09      IP: 95.135.9-- Ответить
это ВНО полнейший бред!!!! здесь многие высказываются,что дети дебилы,нужно поднять средний бал по всем предметам до 170-180 чтоб самые умные поступали. а как быть остальным?например,тем кто предрасположен к определенной професии и ему не особо даются некоторые предметы.например,я хочу поступить на автомобильный факультет,стать конструктором ДВС.на пробном тестировании сдал математику на 198.пробовал пройти задания по физике и химии в онлайн режиме: оба предмета не ниже 190.но вот проблема в следующем: по украинскому языку и литературе я еле набираю 160 балов.мне для обученя в ВУЗе украинский язык и литература совершенно не нужна.я ведь не филологом собираюсь стать.может стоит вести речь лишь о профильных предметах?
 
Sceptik:  07.04.2012 00:36      IP: 37.55.127.1-- Ответить
Автор статьи прав в том,что касается недостатков ЗНО.Конечно,нынешнее тестирование ОЧЕНЬ далеко от идеала,отражает уровень знаний выпускников только по отношению друг к другу,а не качество образования.Возмущают и методы выкачивания денег с помощью недоделанных "Индивидуальных комплектов",пробного ЗНО.Действительно,"...чому б усі ці "індивідуальні комплекти" просто на викласти на сайті УЦОЯО?"Сомнительна необходимость итоговой школьной аттестации-ведь всем известно,что она проходит практически под диктовку учителей. ЗНО могло бы одновременно стать выпускными и вступительными экзаменами.После и по результатам ЗНО стоило бы выставлять итоговые баллы в аттестат.Насколько меньше стало бы медалистов!!!Но при всех недостатках-ЗНО однозначно лучше вузовских экзаменов.
 
Sceptik:  07.04.2012 00:09      IP: 37.55.127.1-- Ответить
Для Александр: Ти ж плануеш стати освіченою людиною."Узкий специалист подобен флюсу."-Козьма Прутков.Цей вислів не втратив актуальність.Тому мову треба вчити.
 
Олег:  05.04.2012 22:00      IP: 94.179.33-- Ответить
Для Александр: Я вважаю, що кожна нормальна освічена людина в Україні повинна знати державну мову, тобто українську. И поверь мне, она тебе нужна, чтобы развивать страну, ведь это язык, на котором общаеться большинство Украины. Тоді якй сенс філологу здавати історію, коли вона, за вашими твердженнями, йому не потрібна.
 
Александр:  07.04.2012 21:48      IP: 95.135.74.-- Ответить
Для Олег: я не говорю, что не стоит учить украинский язык,тем более что основные проблемы с литературой.то,что мы в школе учим по литературе меня совершенно не интересует.я с трудом читаю произведения с диалективными словами,которые очень трудно вообще произнести.да,есть интересные произведения,но есть и такие,которые вообще безсмысленные и с трудом укладывается в голове,зачем мы их учим.
 
Александр:  07.04.2012 21:46      IP: 95.135.74.-- Ответить
Для Олег: я не говорю, что не стоит учить украинский язык,тем более что основные проблемы с литературой.то,что мы в школе учим по литературе меня совершенно не интересует.я с трудом читаю произведения с диалективными словами,которые очень трудно вообще произнести.да,есть интересные произведения,но есть и такие,которые вообще безсмысленные и с трудом укладывается в голове,зачем мы их учим.
 
Sceptik:  08.04.2012 17:21      IP: 37.53.214.-- Ответить
Для Александр: По поводу программы по укр.литературе-подмечено правильно. 70 % тех "творів" читать невозможно. Франка с диалектизмами еще как-то осилить можно-у него хоть смысл и сюжет присутствует,но многое из того,что включили в программу "за незалежності" - вряд-ли кто стал бы читать добровольно. И любви к украинской культуре такая программа не способствует.Но нынешним абитуриентам уже выбирать не приходиться. Значит надо учить.
 
Настя:  06.03.2012 21:50      IP: 93.79.74.-- Ответить
У минулому році здавала ЗНО.Отримала досить високі бали. Після чого без особливих проблем вступила до бажаного вишу, звичайно на безкоштовній основі. Провчившись семестр зрозуміла: пів моєї групи - вибачте, розумово відсталі. Через малу к-ть випускників, та того факту, що заяву на вступ можна подавати , якщо не помиляюсь,до 5 вишів, та як наслідок наявність 3 хвиль вступу вступили навіть, ті у кого 584 б.!Ось, як навчатись, якщо викладач пів пари пояснює цим недо.. елементарні речі. Прохідні бали треба підняти - 165 мінімум,в іншому разі це не вища освіта, а вибачте, фігня якась...
 
Надійка:  15.05.2012 22:39      IP: 80.239.242.1-- Ответить
Для Настя: я не згодна, Франко, Стефаник, Кобилянська - талановиті автори. А наші західні говірки - дуже гарні і своєрідні, але достатньо вловити кілька закономірностей, і все одразу стане зрозумілим. Не треба боятися, не треба ненавидіти, бо всі ми - українці. А сюжети творів дуже цікаві й емоційно напружені, та й мова гарна, тільки вчити треба!
 
іван:  12.05.2012 10:45      IP: 195.162.82.1-- Ответить
Для Настя: Молодець! Добре, що вже й самі студенти розуміють, яких дебілів випускають наші вузи. Для Настя:
 
Sceptik:  07.04.2012 00:00      IP: 37.55.127.1-- Ответить
Для Настя: К сожалению,это чистая правда.Большинству место в ПТУ.
 
Вчителька:  26.02.2012 19:28      IP: 93.89.216.1-- Ответить
Цікава стаття. Багато з чим можна погодитися, насамперед, з тим, що система ЗНО не досконала, але це краще, ніж раніше було, коли лише одиниці без грошей всупали до ВНЗ. Недосконале, скоріше, не ЗНО, а система вступу, коли у виші беруть усіх із 124 балами. Викладаю історію в школі, готую до ЗНО вже декілька років і бачу, що "методом втику" можна заробити ці самі 124. Отже, прохідний бал просто необхідно підняти, хоч би до 160 з предмета. В цьому році у моїй школі 85 випускників і всі 100%-во зареєструвалися, навіть ті, що "навчаються" на рівні "нижче середнього". Смішно... Таке відчуття, що в нашій державі обов`язкова вища освіта.
 
Ангел:  21.02.2012 19:10      IP: 178.219.95.1-- Ответить
Авторе! Я погоджуюсь з Вами. Але що поробиш?
 
Вітьок Я.:  17.02.2012 11:31      IP: 77.122.154.-- Ответить
Ну більшість байок не є байками. ЗНО дійсно знижує ймовірність корумпованого вступу до ВНЗ та й знання воно відображає краще ніж стара система вступних іспитів. Сам здавав сам знаю.
 
Лёша:  12.02.2012 17:59      IP: 176.8.70.1-- Ответить
Можно ли сдавать ЗНО не по месту прописки?
 
Светик:  17.02.2012 18:59      IP: 46.203.50.1-- Ответить
Для Лёша: мне в школе сказали что можно, тем более при регистрации никто не смотрит на твою прописку. я например прописана в Белой Церкви, но родилась, живу и учаусь в Киеве. Именно поєтому я буду сдавать ЗНО ПО МЕСТУ ЖИТЕЛЬСТВА А НЕ ПРОПИСКИ!
 
Математик:  11.02.2012 11:47      IP: 193.24.30.1-- Ответить
По поводу индивидуального комплекта по математике.: 1) «Основні теоретичні відомості» - пользоваться справочником неудобно. Для краткого справочника он слишком объемен, для подробного — маловат. Лучше было бы либо собрать необходимые сведения в таблицы — типа шпаргалок, либо вообще не печатать — необходимый материал в подробном изложении гораздо лучше представлен в учебниках и справочниках. 2) Материал, приведенный в «Основних теоретичних відомостях», использует несуществующие (неправильные) термины. В определении точек минимума и максимума: «...а — деяке НЕВЕЛИКЕ додатне число». Определение в учебниках вообще другое, и там используется «некоторая окрестность» . 3) Там же, «Властивості лінійної функції». В угоду форме запутано содержание. Говорить о периодичности линейной функции не стоило бы. Видимо,...
 
мать:  10.02.2012 15:31      IP: 193.24.30.1-- Ответить
Купила сину Індивідуальний комплект для підготовки до ЗНО з хімії. Відкриваємо Збірник тестових завдань. Відразу ж на першій сторінці з тестами таке завдання: Укажіть хімічну формулу газу, густина якого більша за густину повітря… І наведені 4 формули речовин. У мене запитання. Мова йде про густину газу, це таблична величина. Але ж діти не повинні знати напам’ять зміст довідкових таблиць. Мабуть, мається на увазі не густина газу, а відносна густина газу, яку діти дійсно можуть обчислити!!! І це лише один приклад завдань сумнівної якості, а їх там безліч!!!
 
отец:  13.02.2012 13:51      IP: 77.222.149.2-- Ответить
Діти насправді не мусять пам’ятати значення абсолютних густин газів, однак мають знати те, що середня молярна маса повітря становить 29 г/моль. Густина газу дорівнює частці від ділення маси газу на об’єм, тож її можна обчислити, поділивши молярну масу газу на молярний об’єм. Оскільки молярні об’єми газів за однакових умов рівні, то для порівняння абсолютних значень густин газів із абсолютною густиною повітря достатньо обчислити їхні молярні маси і порівняти із середньою молярною масою повітря. Будь-які інших додаткові розрахунки, зокрема, обчислення відносної густини газів за повітрям, зайві. Дивно, що для матусі, яка у листі досить професійно оперує терміном «відносна густина газу», зазначені співвідношення не є очевидними. Це свідчить про формалізм у знаннях і нерозуміння суті закону Авогадро та...
 
Annetta:  10.02.2012 15:04      IP: 193.24.30.1-- Ответить
З приводу індивідуальних комплектів хотілося б висловитися. У мене запитання. Навіщо потрібен такий збірник тестових завдань, в якому немає відповідей? Навіщо я плачу за ПУСТІ сторінки для нотаток (а їх сумарно 7)? Навіщо я плачу за програму, яку можна безкоштовно скачати з сайта в Інтернеті. І останнє запитання: навіщо я викинула свої гроші
 
Inna:  10.02.2012 15:27      IP: 193.24.30.1-- Ответить
А мене більше обурює кількість помилок у цих комплектах. Ну хіба так можно, випускати посібники під грифом МОН і навіть не перевірити їх перед друком.
 
Sceptik:  06.04.2012 23:28      IP: 37.55.127.1-- Ответить
Для Inna: А пробное ЗНО-чистейший развод на бабки!Проводится безобразно!В 2010г. в Донецке сдавали английский и историю - даже по времени не выдержано,не говоря о прочем.
 
Татьянка:  15.05.2012 15:59      IP: 193.0.247.2-- Ответить
Для Sceptik: Это кому как повезло. В нашем городе всё по честному проводится, как пробное, так и основное тестирование.
 
Teacher:  11.02.2012 21:04      IP: 82.144.199.-- Ответить
Для Inna: Так, підкажемо авторам тесту з англійської мови, що людина, яка працює в музеї - це не conservator, a curator (див. словник) (із завдання 6), магазин в США має назву Macy's, а п. 8 не має серед варіантів правильної відповіді, оскільки згідно тексту it вживається замість the Mediterranean Sea (Cередземне море), a не the Mediterranean (Середземномор'я) і це не єдині помилки у тесті. Хотілося б вірити, що в тесті, який складатимуть учні їх не буде.
 
Ліза:  10.02.2012 01:58      IP: 46.175.160-- Ответить
Для Влад: Програміст який займається професійною розробкою сайтів?)) Дозвольте поцікавитись , це вам хто так сказав, та щоб за такі професійні сайти ви створюєте?) І що ви плануєте робити без диплома про вищу освіту ?? Це ще не морока з документами, ви домівку собі теж не будете купувати, бо там ще більше папірців треба збирати???) Якщо би ви читали уважніше, то там зазначено , що є приймальна комісія, яка допоможе абітурієнтам зареєструватися , якщо в них не має інтернету....
 
Вова:  03.02.2012 20:22      IP: 109.167.68.2-- Ответить
Чесно кажучи Ваша стаття, пане Журналіст, мене насмішила. Я абітурієнт 2011, нині навчаюсь у ВНУ ім. Лесі Українки на юр. фак. та в ІФЖ ВНУ( на ден.держа. ф. н)).Вступалося мені дуже важко, хоч мови про "легкий рік" для абітур. було ох як багато.З моїми загальними 720 б. ледь не пролетів. Але ж чому?Де ж та обіцяна легкість?Річ в тому, що на всю Волинь було виділено аж 8 держ.м.! (журналістів). Конкурс бл. 18 заяв на 1 місце.І це легко?У школі я, власне, був далеко НЕ відмінник. ЗНО здав переважно на180 б. за кожне.. І ЩО? Виявилось це ні для кого не аргумент.. Засунь, мовляв, ті тести собі в..( а в інших все кардинально не так. Атестат 190-194б., а ЗНО 170-180б. То в чому тут річ? Заніс 200$ вчителю, той тримай свою 5, не заніс - тож має хтось мати 3 і 4-ки. Та мені пощастило! Я таки вступив.. тепер навчаюсь відмінно на 2-ох факультетах, хоч зайняв останнє держ....
 
Вова:  03.02.2012 20:30      IP: 109.167.68.2-- Ответить
місце, а "дітки", що мали понад 750 б. - човпуться між 3 і 4...Справедливість..Є!!! А відмінник, то ,повірте, далеко НЕ показник... людина не може фізично знати ВСЕ: від хімії до правознавства. НЕ може... просто учителька запам+ятала, що той і той два-три роки вчився на відмінно - потім просто ставила ті ж оцінки, тільки за здобутий авторитет... А в універ. все на нулях.. з першого дня треба було доводити, що знаєш, а медалісти розслабились, сидять, як павіани... і думають, що вони бога за бороду зловили... А це, ох як не ТАК...)) Для Вова:
 
Sceptik:  06.04.2012 23:36      IP: 37.55.127.1-- Ответить
Для Вова: Сколько обиды и злорадства в таком юном возрасте!Жизнь-сложная штука и не очень справедливая!Сохраняйте энергию для положительных эмоций!Успехов в учебе!!
 
Константин:  28.01.2012 16:05      IP: 46.118.142.2-- Ответить
Это всё конечно ужасно, но как мне, обычному абитуриенту, относиться к подобного рода статьям? По-моему, любому здравомыслящему, хоть немного способному к анализу молодому человеку в нашей стране понятно, что корупция осталась. Так что теперь не сдавать ЗНО? К сожалению ни я, ни те сотни тысяч которые будут со мной в этом году писать тесты не в силах это изменить. Так что лучше оставить народ в невидении, зачем лишний раз запугивать и так находящихся на пределе абитуриентов? Лучше бы те здравомыслящие, кто имеет непосредственное отношение к всему этому беспределу, пытались что-то поменять, и вот Вы,автор этой стати в частности.
 
Sceptik:  06.04.2012 23:41      IP: 37.55.127.1-- Ответить
Для Константин:Если в голове не пусто, то бояться нечего!Удачи!
 
Ольга:  03.02.2012 14:52      IP: 37.55.131.-- Ответить
Для Константин: Ви спокійно вчіть предмети, необхідні для вступу, і складайте собі ЗНО. З досвіду минулого року впевнено Вам говорю: будуть знання у Вашій голові - ніяка корупція не страшна. Стогнуть тільки ті, кому не під силу дати відповіді на елементарні запитання. Говорю Вам як вчитель і як мама минулорічної випускниці. Бажаю успіху!!!
 
Андрей:  21.01.2012 11:25      IP: 95.133.222.1-- Ответить
(не по темі)Мені цікаво,а Віктор Янукович здав би ЗНО???:)
 
Татьянка:  15.05.2012 16:04      IP: 193.0.247.2-- Ответить
Для Андрей: Ему по Умовам вступу не надо сдавать ЗНО, он же давно уже окончил школу)
 
Настя:  06.03.2012 22:02      IP: 93.79.74.-- Ответить
Для Андрей: Віктор Янукович не знає як висловитися "на ридній украинской мове ", а ви про ЗНО...та він би і реєстраційний бланк не з першого разу правильно заповнив.Так само як і його друзяка Табачник. Люблю вас Дмитро Володимировичу!
 
Андрей:  20.03.2012 18:35      IP: 95.133.238.1-- Ответить
Для Настя: ахаха)
 
Христина:  23.01.2012 15:51      IP: 92.113.69.-- Ответить
Для Андрей: думаю, що ні!!! Від питань на ЗНО, йому очі на лоба полізуть ))))
 
Дмитрий:  05.02.2012 14:16      IP: 92.112.154.2-- Ответить
Для Христина: Підтримую)))))))))))
 
$В$Л#А@Д$П#Р$О#:  20.01.2012 14:19      IP: 95.134.17.-- Ответить
Вы слышали про группу хакеров АНОНИМУС которая взломала множество организаций, такие как: "SONY NETWORK" "STEAM" "xBOXLIVE" и т.д., взломать вашу систему ЗНО рас плюнуть. И что в таком случае будет?
 
Влад:  20.01.2012 14:11      IP: 95.134.17.-- Ответить
Я знаю больше вас, но ЗНО чисто из принципа сдавать не буду! Придумали ужасно замороченную регистрацию которая выводит меня из себя, куча всяких регистрации, документов, а самое бредовое это то, что нужно зарегистрироваться в интернете, а у меня в классе у 4 человек он есть! Ладно если друг есть с интернетом, а если нет?? PS: я программист занимающейся профессиональным созданием сайтов (да я еще школу не закончил)
 
Sceptik:  06.04.2012 23:13      IP: 37.55.127.1-- Ответить
Для $В$Л#А@Д$П#Р$О#: Для Влад: Юноша,очень странная позиция!Инфантильная!Кому и что вы этим докажете?А дальше Вы учиться не собираетесь?Думаете,нечему? Для программиста проблема зарегистрироваться в интернете?Принцип в чем?
 
Гость:  27.03.2012 08:24      IP: 37.55.95.1-- Ответить
Для Влад: уважаемый Владимир,для тех, у кого отсутствует интернет создали пункты регистрации на ВНО.так что это звучит скорее как отмазка.
 
Сергій:  20.01.2012 15:13      IP: 91.200.54.-- Ответить
Для Влад: Я тоже професиональный веб-программист и верстальщик в 11 классе, но будешь ли служить? %) Или уже белый билет купил?
 
Сергій:  15.01.2012 23:24      IP: 91.200.54.-- Ответить
Мені вступати цього року до ВНЗ, і я на 200% впевнений у своїх знаннях з математики, адже другий рік поспіль навчаюся у мат. класі маленького містечка (Марганець, Дніпропетровська обл.). Я повністю згоден з автором цієї публікації щодо необхідності суттєвих змін у ЗНО. Результат має бути не у 100-200 бальній системі (адже той, хто близько не знайомий з особливостями українського тестування, дивитись на 160 з 200 балів буде думати про неабиякі "знання" наших дебілів). Також завдання із можливістю вибору результату навмання - це взагалі жах. Телепні набирають 130-140 (!) балів за п'ятихвилинне "еники-беники". Прохідний бал треба також збільшити з усіх предметів до 170. Хоча було б краще, якби результат був би у відсотках. Федерація у цих моментах випередила Вкраїну.
 
Гостья:  02.04.2012 17:51      IP: 93.74.202.-- Ответить
Для Сергій: Профессиональный пишется с двумя С
 
Богдан:  17.01.2012 19:05      IP: 95.69.204.1-- Ответить
Для Сергій: Молодець! Успіхів, юначе!
 
Тарас:  10.01.2012 15:54      IP: 94.248.35.1-- Ответить
Попри все, зараз ми проживаємо в суспільстві, яке цінує справді розумних людей. Як не крути - дійсні знання, справді чогось варті. ЗНО - заважає лише тим, хто не хоче навчатись. Для когось - це хороша можливість реалізувати себе, не маючи певних особливих прав. для інши х - це просто зайва морока, коли в нашій державі можна поступити і "за гроші"
 
Богдан:  17.01.2012 19:03      IP: 95.69.204.1-- Ответить
Для Тарас: "зараз ми проживаємо в суспільстві, яке цінує справді розумних людей" Де Ви це побачили в Україні?
 
юрій:  02.01.2012 20:10      IP: 92.52.150.1-- Ответить
приєднуюсь до вчительки з донецька 2010 рік дочка 200 балів з біології і вже не вона десь проситься а вибирає ідоречі зараз ніяких проблем з навчанням
 
Ольга:  01.01.2012 18:49      IP: 94.178.129.1-- Ответить
Неприємна стаття, викликає лише негативні емоції. З приводу ЗНО: єдине, що не подобається - це вступ до вузів за сертифікатами різних років, все інше - абсолютна і єдина можливість РОЗУМНОЇ (вище 175 балів по ЗНО) дитини вступити до вузу. Що робити у вишах тим, хто набирає 124-140, адже по шкільних балах це діти з низьким та середнім рівнем знань??? І останнє. Моя дитина набрала з трьох ЗНО в цьому році 197, 195 та 193 бали, пройшла в усі вузи, які обрала, і до чого туту мала кількість випускників цього року??? Хто навчається зараз, той може, на відміну від років без ЗНО, покладаючись на власні сили, вступати до омріяного вузу.
 
люда:  01.01.2012 11:43      IP: 194.44.76.1-- Ответить
скажіть для яких саме предметів потрібно здавати свіжоспечену "всесвітню історію"?
 
В Україну з Чехії на канікули приїхали наші діти ( випускники школи 2011), які готуються вступати до Пражського університету. Вони готуються складати тести з трьох предметів. Допомогаю готуватися до тестування з математики. Тест місить 15 завдань, кожне з яких треба розвязати, отримати відповідь і відмітити правильний варіант із запропонованих. Робота оцінюється балами від 0 до 100, що означає процент правильно виконаних завдань.Просто, зрозуліло, доступно. До університету приймають тільки тих, хто вміє самостійно розвязувати задачі з математики. Наші діти будуть зарахованими, якщо наберуть 100 відсотків. Чим не приклад для наслідування !
 
Fedd:  27.12.2011 00:13      IP: 95.133.29.1-- Ответить
злості аж за край. а от інформацією автор не володіє... адже банк тестових завдань Центр створює уже третій рік :) і одразу зазначу щодо ідеї відкритого банку - дурня. НІДЕ у світі тестові організації не розкривають банк. бо створити його - величезних грошей коштує. азербайджанці розкрили - і мусили створювати новий - того ж дня їх завдання віддрукували і почали продавати усі видавництва.
 
Роман:  04.01.2012 17:39      IP: 192.168.23.2-- Ответить
Для Fedd: ОК. Банк завдань містить 10000 завдань. Друкуйте розв’язники, відповіді, та що завгодно. Хочете - купуйте, хочете - готуйтеся самостійно. За однієї умови - всі завдання мають бути прошкаловані за складністю і кожен учень на тесті має отримати СВІЙ ІНДИВІДУАЛЬНИЙ пакет завдань, підібраних за складністю. Як це зробити? Та все вже давно придумали. Почитайте, наприклад, про методики IRT (Item Responce Theory) чи про інші сучасні методики у тестології. Це лише наш УЦОЯО авторитетно заявляє, що всі повинні писати тест із однаковими завданнями, бо інакше не можна його оцінювати. Розумні люди вже давно працюють з індивідуальними завданнями.
 
Fedd:  02.03.2012 21:22      IP: 95.133.131.-- Ответить
Для Роман: якщо вашець спеціаліст з тестових моделей та їх впровадження в масове тестування вісокого рівня - то назвіть приклади використання індивідуальних тестів у загальнонаціональних програмах моніторингу якості освіти. дякую.
 
Таня:  26.12.2011 19:20      IP: 194.28.65-- Ответить
Повністю підтримую автора!!!
 
stranger:  26.12.2011 12:09      IP: 46.175.22.1-- Ответить
Так и хочется сказать тем,кто верит в безгрешность ЗНО - "святая простота". Я имею прямое отношение к ЗНО и владею огромным объёмом информации по поводу его подготовки, проведения и поступления в ВУЗы. Поэтому во многом согласен с господином Ивановым. И знаю точно,что система(в смысле руководящие органы образования) то у нас есть,а вот образование,как таковое,отсутствует.
 
Артур:  23.12.2011 21:58      IP: 195.182.194.2-- Ответить
Для Ольга: И да, автор не обязан предлагать ни одной альтернативы. Когда вы приходите в магазин, и хотите купить стул, вы смотрите себе качественный, хороший стул. И если вам стул не нравится, продавец не скажет ведь: "Сделайте сначала сами стул лучше, а потом критикуйте этот". Работа министерство - дать стране качественную систему образования, и поддерживать её работу. В том числе, и систему оценки знаний. Работа автора статьи - писать статьи, в которых освящаются текущие реалии образования. Если каждый будет делать свою работу хорошо, то всё будет ОК.
 
Артур:  23.12.2011 21:50      IP: 195.182.194.2-- Ответить
Тестирование - спорный момент. Общего с таким, как "борьба с коррупцией" или же "повышение качества образования" оно не имеет, это верно подметил автор статьи. Сама идея централизованного экзамена знаний, проводимого по одинаковым стандартам - интересна, и о ней можно говорить. С одной стороны, это как бы гарантирует отсутствие предвзятости при "раздаче" заданий, все пишут один тест в одних условиях (ну, в идеале). С другой стороны - при нынешней ситуации, университеты, мягко говоря, совсем не в выигрышном положении относительно качества знаний студентов. Поясню на своём примере: если раньше при поступлении на технические специальности университет сам составлял задачи, то теперь их подменило тестирование для 8-го класса по математике, и безграмотно составленные тесты по физике.
 
Ольга:  23.12.2011 12:52      IP: 93.74.196.-- Ответить
ЗНО має певні недоліки, але автор не пропонує жодної альтернативи. Крім того, коли журналіст когось звинувачує, непогано було б давати конкретні приклади. "жодний учень, який складає тести, не набирає максимальну кількість балів, що переважна кількість не набирає не те що половину, а навіть третину від максимально можливої кількості" - існує якась офіційна статистика чи Ви визначили це на око? Крім того, уніфікація балів дійсно допомагає при вступі до ВНЗ. Хоча б тому, що коли приймальні комісії вивішують результати, одразу видно бали усіх абітурієнтів. Це не долає корупцію повністю, але значно її зменшує. До того ж нині університети стараються набрати абітурієнтів з якомога вищими показниками, бо від цього залежить їх рейтинг. А в ІМВ крім бюджету є й контрактники, які й їздять на авто.
 
Для Ольга:  24.12.2011 14:48      IP: 217.27.144.2-- Ответить
Так, існує офіційна статистика, що оприлюднена в офіційному звіті Українського центру оцінювання якості освіти „Про проведення зовнішнього незалежного оцінювання знань випускників загальноосвітніх навчальних закладів України в 2011 році”. Якщо уважно вивчити статистичні дані документа, можна отримати дуже цікаву інформацію щодо результатів ЗНО отриманих випускниками шкіл у минулому році. В тому числі і в розрізі максимального бала, що отримали „200-бальники” тестування і кількості правильно виконаних завдань тесту з кожного предмета. Якщо уважно придивитися до інших показників, які отримують випускники наприклад 190, 180 або 170 та порівняти їх з кількістю правильно виконаних завдань тесту отримаєте дані, про які пише автор статті. Стаття по справі, в цілому к ЗНО необхідно підходити з більш професійної...
 
Для Ольга:  24.12.2011 14:56      IP: 217.27.144.2-- Ответить
Інакше те що зараз сприймається суспільством як безумовний позитив „тестового вступу” через декілька років може буде зведено нанівець. Але існує сумнів в тому, що відповідальні за процес тестування особи зможуть осягнути проблематику питання. Щодо рейтингової шкали погоджуся з автором одного з попередніх коментарів: „Рейтингова таблиця це маскування краху освіти. В україні за усі роки незалежності. Якщо записати, що абітурієнт отримав 22% знань, то всі розуміють, що це мало, але якщо це інтерпретувати як 150 балів з 200, то цевиглядає солідно”. В точку.
 
читач:  25.12.2011 12:25      IP: 94.178.252.-- Ответить
Для Для Ольга: Рейтингова шкала так складається, що вище 150 балів отримує половина учасників ЗНО, а інша половина - меньше 150 балів. Якщо з математики: 51- максимальний тестовий бал і 200 по рейтинговій шкалі, а за 12 тестових балів -150 балів за рейтинговою шкалою. Отже 50% учасників ЗНО по математиці набрали від 0 до 12 тестових балів. Це рівень успішності учаників ЗНО, який виявився дуже низьким у цьому році, особливо з математики. Тому є неправильним прирівнювати при вступі результати ЗНО різних років.
 
Тетяна:  19.12.2011 22:44      IP: 195.230.96-- Ответить
Я - вчитель у невиличкому містечку на Донбасі. В 2011 році випустила 20 учнів. Я точно знаю, що всі здавали тести чесно. Результати тестів точно відображають якість знань. Одна учениця здала біологію на 200 балів, тож пройшла за конкурсом у всі медичні вузи країни - обрала Донецький. Власний син набрав загальну кількість 572,8 балів - навчаеться у Києві у КНЕУ. Без ЗНО, я впевнена, вони не мали б такої можливості.
 
Ірина:  19.12.2011 21:16      IP: 77.52.37.2-- Ответить
Надзвичайно обурена стереотипічним тупим прикладом про Інститут міжнародних відносин. Невже ви думаєте, що всі студенти ІМВ користуються виключно особистими авто? це абсурд. маршрутки/метро/тролейбуси ніхто не відміняв. до того ж , чому ви вважаєте, що це погано, якщо в деяких студентів є можливість користуватися особистим транспортним засобом?
 
НАДІЯ:  17.12.2011 21:11      IP: 194.44.21.-- Ответить
А в мене в голові досі крутиться одне-єдине питання: на якій підставі проводиться ЗНо я к вступний іспит, за яким оцінюють роботу шкіл? Чому не ввести на тій же підставі іспит при прийомі на роботу з метою виявлення рівня підготовки випускників ВНЗ. які так часто роблять помилки в елементарних речах...
 
Maria:  16.12.2011 21:55      IP: 92.112.243.2-- Ответить
Я все ж таки думаю, що ЗНО - це вдалий шлях вступити у ВНЗ без грошей, саме такі відгуки я отримувала від знайомих.Але така сумбурність ЗНО мене лякає, як абітурієнта 2012
 
DR:  16.12.2011 11:43      IP: 86.111.70.-- Ответить
Майже з усім можна погодитись. Мені здається, краще було б повернути в УЦОЯО пана Лікарчука? Можливо б тоді менше було проблем в ЗНО?
 
Володимир:  16.12.2011 09:42      IP: 10.0.2.-- Ответить
Кілька мудрих думок автора загубились в суцільному потоці злості... Серйозні матерілаи так не пишуться.
 
Александр:  15.12.2011 16:06      IP: 94.179.199.1-- Ответить
Заказуза от ВУЗОВ, ктоторые до сих не могут смирится с тем, что не зарабатывают на вступительной кампании
 
Romick:  15.12.2011 15:56      IP: 46.164.132.1-- Ответить
індивідуальний комплект і зараз ніхто не примушує Вас купувати, але не купивши його Ви будете відчувати що не маєте достатньо матеріалів для підготовки (коли підготуватися можна і за шкільними підручниками), тому змушені купувати, або обмінюватися із іншими. Я вважаю що ЗНО зробило вагомий крок у подоланні корупції при вступі у ВЗН, але ще досі є над чим працювати. Ваша критика в деяких питаннях позбавлена здорового глузду тож будь ласка краще аргументуйте свої доведення. Успіхів!
 
flesh:  14.12.2011 23:11      IP: 178.94.110.1-- Ответить
Гнилувата статейка в пана Іванова. Багато піни та "понту", а келих порожній
 
bogdan:  13.12.2011 17:17      IP: 95.69.204.1-- Ответить
Проаналізувавши дані УЦОЯОрезультатів ЗНО з математики у відсотках маємо: 126балів-12%, 150 балів-24%, 171,5 балів-50%. Тепер подумайте чи можуть студенти з такими знаннями навчатися у ВНЗ. ЗНО-це шлях у безодню.
 
читач:  14.12.2011 21:54      IP: 94.178.185.-- Ответить
Для bogdan: Рейтингова таблиця з математики в цьому році – це результат агітації влади до вступу у ВНЗ на технічні спеціальності. Дивна державна політика. ЗНО по математиці здавали і ті, хто в школі зовсім не цікавився навчанням. А чому ні, якщо у нас стільки ВНЗ? Тож справа не в ЗНО.
 
bogdan:  15.12.2011 18:56      IP: 95.69.204.1-- Ответить
Для читач: Рейтингова таблиця це маскування краху освіти В україні за усі роки незалежності. Якщо записати, що абітурієнт отримав 22% знань, то всі розуміють, що це мало, але якщо це інтерпретувати як 150 балів з 200, то цевиглядає солідно. Рівеь тестів ЗНО на порядок нижчий від рівня тестів російського ЕГЭ. Вони відмовилися від задач, у яких можна просто вгадати відповіль, у нас таких задач 25. Складається враження, що з уведенням ЗНО свідомо понижижують рівень інтелекту нації, тому що якщо низькі вимоги, то навіщо вичити більше. Це почалося не за теперішньої влади.
 
Володимир:  16.12.2011 09:45      IP: 10.0.2.-- Ответить
Для bogdan: ЗНО - це не випускний іспит. Завдання ЗНО - прорейтингувати 400 тис. осіб за їхніми знаннями та вміннями. Тоум не треба звинувачувати ЗНо в тому, що воно приховує проблеми школи. Якраз на прикладі ЗНО з математики цей крах середньої освіти видно неозброєним оком.
 
bogdan:  17.12.2011 10:30      IP: 95.69.204.1-- Ответить
Для Володимир: Я з Вами погоджуюся, але низький рівень завдань з математики на ЗНО та можливістть вгадати 6-8 завдань породжує низький рівень знань більшості випускників. Отримуємо замкнене коло: навіщо знати більше, якщо достатньо мінімум знань.
 
читач:  16.12.2011 00:38      IP: 94.178.186.1-- Ответить
Для bogdan: А що до математики, то у 2009 році за даними УЦОЯО: « Більше 70% учасників зовнішнього оцінювання не вміють на практиці застосовувати теореми косинусів, Фалеса та Піфагора.»
 
читач:  15.12.2011 23:09      IP: 94.178.186.1-- Ответить
Для bogdan: Треба розуміти, що спеціалістів готує ВНЗ (і від його рівня залежить, які це будуть спеціалісти), а ЗНО дозволяє йому вибрати кращих абітурієнтів. У ВНЗ є можливість збільшувати мінімальну кількість балів сертифікатів ЗНО по профільних предметах – це той розумний вихід. Але ж у нас є багато непотрібних ВНЗ, які згідні всіх приймати і видавати свої липові дипломи.
 
bogdan:  16.12.2011 17:18      IP: 95.69.204.1-- Ответить
Для читач: Справа у тому, що тих кращих дуже мало, і жоден ВНЗ не буде сам себе вбивати. Тому потрібна висока планка ДЛЯ ВСІХ ВНЗ, яку може поставити лише міністерство. Після кількох років залишаться 90 кращих.
 
bogdan:  15.12.2011 18:41      IP: 95.69.204.1-- Ответить
Для читач: Рейтингова таблиця це не є результат якоїсь агітації влади, тому що всі розуміють, що студенти з такими знаннями не можуть ніде вчитися, тим більше на технічних спеціальностях. Розумний вихід - збільшення прохідного балу до 170 незалежно від того, вступає на бюджнт чи на платну форму навчання. При цьому треба зменшити кількість студентів на одного викладача хоча б до 5-6 і не привязувати жорстко штати викладачів до кількості студентів. При цьому жорстко моніторити рівень залишкових знань. Тоді буде обєктивне оцінювання знань студентів на іспиті. Усе це можливо дасть змогу покращити рівень знань студентів, інакше будемо мати цунамі дебілів з дипломами.
 
іван:  12.05.2012 11:17      IP: 195.162.82.1-- Ответить
Для bogdan: Розумна думка щодо кількості студентів на викладача, бо зараз ректори не дозволяють виключати навіть абсолютно тупих, лиш би вони платили гроші за навчання. 170 балів було б ідеалом, але не панацеєю. Я знаю студентку, у якої тест з математики був 131, а четвертий курс вона закінчила із середнім балом 4.15. І навпаки, студент із тестом 159 виявився повним бараном.
 
Саам:  13.12.2011 15:10      IP: 77.222.149.2-- Ответить
Пане Іванов, респект Вам за статтю! Багато посутньої критики, гарний (як завжди) стиль. Трішечки забагато емоцій в окремих питаннях :))