Osvita.ua Среднее образование Современная школа Воспитание Життєві цінності старшокласників

Життєві цінності старшокласників

Результати опитування показують, що найбільш актуалізованими цінностями для юнаків і дівчат є такі: досягнення матеріального благополуччя, успішна професійна діяльність, щасливе сімейне життя, виховання дітей, повноцінне спілкування з людьми

Cитуація, що склалась у сучасному суспільстві, ставить перед педагогами нові задачі, крім традиційних - навчання й виховання. Прикладом таких задач може служити морально-культурна реабілітація підростаючого покоління. Саме реабілітація, тому що в сучасному світі відбувається девальвація традиційних життєвих цінностей, і сучасному підлітку дуже нелегко часом зрозуміти, «що таке добре і що таке погано».

Так, результати дослідження, проведеного психологами школи, дають можливість довідатись, як оцінюють значущість різних життєвих цінностей старшокласники. Результати опитування показують, що найбільш актуалізованими цінностями для юнаків і дівчат є такі: досягнення матеріального благополуччя, успішна професійна діяльність, щасливе сімейне життя, виховання дітей, повноцінне спілкування з людьми.

Якщо порівняти дані досліджень п'ять років потому, видно, що, хоча «набір» найбільш значущих цінностей для юнаків і дівчат залишився колишнім, більш низький рейтинг одержали «щасливе сімейне життя» й «виховання дітей».

Очевидно, що в цілому життєві стратегії старшокласників мають позитивний, соціально прийнятний характер. Разом із тим не можна сказати про повну сформованість системи моральних цінностей. Як і наскільки повно вони сформуються, буде залежати від безлічі факторів, у тому числі й від ефективності взаємодії в цій сфері родини та школи. Необхідно, спираючись на вже сформовані позитивні уявлення про ціннісні орієнтації, з огляду на вікові особливості учнів, шукати найбільш ефективні форми морально-культурного виховання, орієнтуючись не стільки на традиційні дидактичні способи, скільки на творчі форми групової взаємодії педагогів, учнів і батьків.

Прикладом організації такої роботи є система колективних творчих справ у рамках проведення Дня родини. Це ціла серія завдань, у процесі підготовки та виконання яких підлітки й батьки можуть отримати емоційний, поведінковий і когнітивний досвід. Так, урок-міркування «Родина - серце суспільства й батьківщина дитини», розробка якого пропонується вашій увазі, допоможе формуванню позитивних уявлень школярів про систему цінностей життєвих цінностей. Розробка розрахована на її творче використання: кожний учитель знайде свої способи подачі завдань, свої «сполучні ланки» ланцюжка.

Таким чином, ми переконуємось, що педагоги, учні та батьки мають бути особистісно включені до процесу формування життєвих цінностей на трьох рівнях: когнітивному (розуміння проблеми), емоційному та поведінковому. Аналіз відгуків дітей і батьків, результати зворотного зв'язку свідчать про істотний вплив такої групової діяльності на формування позитивних уявлень школярів про систему життєвих цінностей, розширення особистого досвіду підлітка у визначенні життєвої позиції «ким бути, яким бути».

Освіта.ua
05.03.2008

Ведущие компании и учебные заведения Предложения от ведущих учебных заведений Украины и зарубежья. Только лучшие вузы, компании, образовательные курсы, школы, агентства.
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Osvita.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!