Osvita.ua Среднее образование Современная школа Методика и технология Організація роботи кафедри іноземних мов

Організація роботи кафедри іноземних мов

Як сказав мудрець: "To teach is to learn twice and it should be equally interesting for teachers and students"

Навчати - це вчитися двічі, і тому цей процес має бути однаково цікавим як для вчителів, так і для учнів. Я би продовжила цей вислів, сказавши, що без залучення учнів до пізнавально-творчої співпраці з учителем робота у школі сьогодні - неможлива.

Нові підходи до навчання іноземних мов вимагають від учителів школи і пошуку нових методів і форм роботи. Учителі допомагають учням на високому рівні оволодіти іноземними мовами. Вони максимально розвивають у них уміння переносити знання, набуті на уроках, у повсякденне життя; розвивають їх мовленнєві, інтелектуальні, пізнавальні та творчі здібності.

Зрозуміло, що головним у навчанні іноземної мови є формування комунікативної компетенції. І надзвичайна роль у цьому процесі відводиться особистості вчителя, його людським, професійним якостям. Тому особливий акцент у роботі кафедри робиться на підвищенні фахового рівня вчителя, який включає в себе не тільки проходження курсів підвищення кваліфікації, а й постійну роботу над собою, участь у майстер-класах, семінарах різного рівня. З цією метою проводяться так звані «методичні четверги», коли вчителі можуть отримати методичну допомогу, підібрати наочність, поділитися своїми цікавими знахідками, провести міні-майстер-класи для колег. Ці «четверги» надзвичайно цікаві та корисні. Саме вони сприяють розвитку творчості вчителів, не дають зупинятись на досягнутому. Традицією стали зустрічі з науковцями, методистами зарубіжних видавництв, які також надають методичну допомогу вчителям, знайомлять їх з новими підручниками, проводять семінари. Представництво британської видавничої групи Пірсон Ед'юкейшн в Україні нагородило кафедру сертифікатом за успішне впровадження сучасних комунікативних технологій у практику викладання англійської мови з використанням підручників «Longman». У школі започатковано роботу «Англійського клубу» для вчителів, роботою якого керує наш американський колега Ден Мейс. Клуб дає можливість учителям удосконалювати свої мовленнєві навички, запросити пана Мейса до себе на уроки, які заздалегідь готуються і, як правило, є підсумковими уроками з тем, що стимулює учнів до вивчення іноземної мови, дає можливість спілкування з носієм мови не тільки під час уроків, а й у позаурочний час.

Звичайно, що завдяки тільки постаті вчителя та його професійним якостям досягти поставленої мети неможливо. Для цього потрібен сучасний підручник, який би відповідав вимогам діючої програми для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови, будувався би на принципах комунікативності, інтегрованого навчання всіх видів мовленнєвої діяльності, позитивного ставлення до помилок, забезпечував позитивну мотивацію навчання, створював можливості для розвитку творчих здібностей учнів.

Ми відкриті для творчої співпраці, до апробації нових, цікавих підручників. Тому з інтересом почали співпрацю з автором серії підручників «English Weekly» А. Басіною з апробації її підручників. Це надзвичайно цікавий процес, який ми розпочали із серії семінарів для вчителів англійської мови, які проводила Алла Василівна з метою ознайомлення з концепцією підручників, надання методичних рекомендацій у роботі з ними. «Experience is a hard teacher, because it gives the test first, the lesson after» - «Досвід - вимогливий учитель тому, що він спочатку тестує, а потім дає урок.» Перший рік роботи за підручниками був цікавим, але разом з тим і складним. Завжди важко впроваджувати щось нове й відмовлятись від того, до чого звик. Результати апробації були представлені на районному та міському семінарах для викладачів англійської мови. На мою думку, нарешті з'явилися сучасні, конкурентоздатні підручники для початкової спеціалізованої школи. Підручники цікаві, написані сучасною англійською мовою, сюжетна лінія яких розвивається з 1-го по 4-й клас з урахуванням віку, інтересів, рівня складності завдань, видів діяльності. Вони пропонують нам таку модель навчання, яка дозволяє вчителям моделювати навчальний процес, адаптувати їх матеріали до конкретних умов.

Апробуючи підручники «English Weekly», ми продовжуємо паралельно працювати за підручниками британського видавництва «Longman» «English Together», які органічно доповнюють один одного. Творча робота за цими підручниками надихнула викладачів кафедри на випуск альманаху дитячої творчості «The Seed». Цей альманах включає в себе переклади віршів з англійської мови, вірші учнів англійською мовою. Надзвичайно важливий процес формування культури участі у проектній роботі в початковій школі. Тому до альманаху входять і перші проекти наших вихованців. Випускаючи альманах, ми сподіваємося, що зернятка творчості наших вихованців будуть проростати і з часом дадуть свої плоди. Це не єдина можливість для учнів продемонструвати свою творчість. Вони із задоволенням читають поезії, співають іноземними мовами на творчих конкурсах. Один з них традиційно проводиться восени й має назву «Симфонія осені».

Оскільки у школі викладаються французька та німецька мови, а годин на їх вивчення мало, для того щоб наші учні могли вдосконалювати свої знання, пізнавати культуру цих країн, ми відкрили «Німецький клуб» і «Французький клуб». Керівники організовують роботу клубів таким чином, що жоден з учасників є не пасивним слухачем, а активним учасником засідань.

Відкриваючи школу, я, як фахівець з іноземних мов, надзвичайно хотіла створити в ній атмосферу, яка би спонукала учнів до вивчення іноземних мов, сприяла розвитку їх творчих здібностей. Ми тільки творимо нашу школу, а "Будь-яке навчання людини - це не що інше, як мистецтво сприяти прагненню природи до свого розвитку".

Автор: І. Мудрицька

Освіта.ua
15.05.2008

Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Osvita.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!