Планування уроку з урахуванням типів інтелекту та способів навчання
Учителі на професійному рівні продовжують навчатись упродовж усього життя. Найчастіше навчання відбувається на практиці, що допомагає їм більше дізнатись як про себе, так і про своїх учнів. Але чим більше пізнається, тим більше виникає запитань...
Теорія різних типів інтелекту, або множинного інтелекту, розроблена американським психологом Говардом Гарднером (див. журнал «Підручник для директора» № 5/08), і розуміння різних способів навчання (див. журнал «Підручник для директора» № 6/08) допомагає вчителям спланувати існуючі уроки в мультимодальні частини, які дають максимальні можливості для розвитку кожної дитини. Важливо зазначити, що, незважаючи на те, що «різни типи інтелекту» є ефективною основою, теорія Гарднера не повинна перетворюватись на незмінну вказівку для будь-яких навчальних завдань. Не всі теми можна викладати за теорією множинного інтелекту. Найважливішим є те, що завдання для дітей з різними типами інтелекту повинні співпадати зі змістом уроку! Співпраця з колегами для збагачення власного досвіду й набуття нових навичок корисна не тільки для вчителів, а і для учнів.
Для того щоб розпочати планування уроку з урахуванням різних типів інтелекту та способів навчання, насамперед треба вибрати концепцію викладання й типи інтелекту, які будуть найбільш підходити для змісту уроку. Перелік навчальних завдань містить багато ідей, завдяки яким учителі можуть розширити свій набір навчальних завдань.
Перелік навчальних завдань
Лінгвістичні завдання
- Використайте історію для того, щоби пояснити...
- Улаштуйте обговорення на тему...
- Напишіть вірш, вигадайте легенду або складіть казку, невеличку виставу чи статтю для рубрики новин про...
- Присвятіть невеличку історію чи оповідання...
- Використайте якості дитини, яка добре розвинена фізично, щоби продемонструвати...
- Улаштуйте полювання за сміттям на ...
- Виготовте модель...
- Використайте доступні матеріали для демонстрації...
- Розробіть продукт для...
- Використайте музичну технологію для...
- Інші завдання на ваш вибір.
Міжособистісні завдання
- Проведіть зустріч, щоб звернутись до...
- Разом з партнером використайте «вирішення проблеми вголос» для того, щоб...
- Зробить презентацію...
- Улаштуйте дискусію за участю всього класу на тему...
- Створіть ток-шоу на радіо про...
- Напишіть інформаційного листа, буклет або складіть словник....
- Вигадайте лозунги для...
- Зробить аудіозапис...
- Улаштуйте інтерв'ю з... про...
- Напишіть листа... про...
- Використайте технологію для написання...
- Інші завдання на ваш вибір.
Логіко-математичні завдання
- Створіть проблеми для...
- Перекладіть...на математичну формулу
- Складіть розклад...
- Розробіть і проведіть експеримент над...
- Створіть стратегічну гру, яка...
- Використайте діаграму Вена для того, щоби пояснити...
- Створіть силогізми, на яких можна продемонструвати...
- Створіть аналогії для пояснення...
- Використайте...навички мислення для...
- Розробіть код для...
- Класифікуйте за категоріями факти про...
- Опишіть фігури або симетрію за допомогою...
- Виберіть і використайте технологію для...
- Інші завдання на ваш вибір.
Кінестетичні завдання
- Влаштуйте рольову гру або симулюйте...
- Створіть рух чи кілька рухів, які пояснюють...
- Створіть танок...
- Вигадайте нову гру, в яку можна гратись на дошці або на підлозі. Зробіть картки із завданнями чи із загадками для...
- Побудуйте чи створіть...
- Сплануйте та здійсніть екскурсію на природу, яка...
- Виберіть і використайте технологію для....
- Інші завдання на ваш вибір.
Візуальні завдання
- Карти, графіки, діаграми...
- Створіть підбірку слайдів, відеофільм чи фотоальбом про...
- Зробіть плакат, дошку оголошень або стінну газету про...
- Використайте систему пам'яті для вивчення...
- Створіть витвір мистецтва, який...
- Розробіть архітектурний план, який...
- Вигадайте рекламу для...
- Змінійть форму та розміри...
- Розфарбуйте код процесу...
- Створіть гру на дошці або за допомогою карток, яка демонструє...
- Проілюструйте, намалюйте, накресліть, зробить нарис, виліпіть, збудуйте...
- Використайте проектор слайдів для викладання...
- Використайте технологію для...
- Інші завдання на ваш вибір.
Музичні завдання
- Зробіть презентацію...з відповідним музичним супроводом на...
- Складіть ліричну пісню про...
- Заспівайте пісню або реп-мелодію про...
- Визначте ритм у...
- Поясніть, яке відношення мають слова пісні до...
- Поясніть, чим музика пісні схожа на...
- Презентуйте невеличке музичне зайняття на тему...
- Зробіть інструмент і використайте його для демонстрації...
- Використайте музику для того, щоби покращити вивчення...
- Зберіть та презентуйте пісні про...
- Вигадайте таке нове закінчення пісні
- Улаштуйте рольову гру з багатьма точками зору на...
- Організуйте або візьміть участь у групі, яка...
- Умотивовано використайте...навички спілкування для того, щоб дізнатись про...
- Візьміть участь у проекті обслуговування для того, щоб...
- Навчіть когось...
- Складіть разом з невеличкою групою правила чи послідовність виконання...
- Допоможіть вирішити місцеві або глобальні проблеми через...
- Надайте кому-небудь практичну допомогу й відчуйте реакцію на це. Використовуючи одну зі своїх переваг, зіграйте якусь роль у групі для того, щоб виконати...
- Інші завдання на ваш вибір.
Внутрішньо-особистісні завдання
- Опишіть ваші якості, які допоможуть вам успішно виконати...
- Створіть власну аналогію для...
- Поставте та добивайтесь мети...
- Опишіть свої відчуття про...
- Поясніть власну філософію про...
- Опишіть одну зі своїх власних цінностей...
- Використовуйте самоспрямоване навчання...
- Зробить запис у журналі про...
- Поясніть, яку мету має процес навчання...
- Виконайте свій власний проект з...
- Відчуйте реакцію іншого на спроби...
- Самі оцініть свою роботу в...композиції, яке би пояснювало...
- Створіть музичний колаж, щоби пояснити...
- Використайте технологію для...
- Інші завдання на ваш вибір.
Планування уроку/теми з урахуванням різних типів інтелекту
Назва уроку/теми: фотосинтез - перетворення сонячного світла на їжу.
Мета уроку/теми: вивчення учнями процесу фотосинтезу з використанням завдань для різних типів інтелекту.
Знання та навички, які мають отримати учні: учні зможуть пояснити процес фотосинтезу візуально, логічно, лінгвістично чи музично та співвіднести концепцію трансформації та зміни з реальним життям.
Матеріали: плакати, на яких зображено процес фотосинтезу, кілька компакт-дисків або касет і програвач, акварелі, підручники.
Послідовність виконання завдань теми/уроку:
1. Лінгвістичне завдання;
2. Логічно-математичне завдання;
3. Рухливо-кінестетичне завдання;
4. Візуально-просторове завдання;
5. Музичне завдання;
6. Міжособистісне завдання;
7. Внутрішньо-особистісне завдання.
Процедура оцінювання:
1. Оцінить математичний розклад та/або малювання.
2. Попросіть учнів оцінити гру та пісні один одного.
Планування уроку/теми з урахуванням різних типів інтелекту
НАЗВА УРОКУ/ТЕМИ:
МЕТА УРОКУ/ТЕМИ:
ЗНАННЯ ТА НАВИЧКИ, ЯКІ МАЮТЬ ОТРИМАТИ УЧНІ:
МАТЕРІАЛИ:
НАВЧАЛЬНІ ЗАВДАННЯ:
ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ ТЕМИ/УРОКУ:
ПРОЦЕДУРА ОЦІНЮВАННЯ:
Освіта.ua
05.07.2008