Провідні педагогічні ідеї креативної системи
Педагогічний процес будується з урахуванням деяких вимог
Креативний педагогічний процес будується з урахуванням:
- пріоритетності творчого розвитку ліцеїстів та використання змісту освіти як матеріалу для дослідження;
- узгодження процесу навчання учнів з процесом наукового дослідження, а діяльності учня - з діяльністю вченого;
- різноманітності дослідницької діяльності;
- домінуючої відповідальності ліцеїста за результативність діяльності;
- пізнавальної активності ліцеїста при сприянні вчителя як фасилітатора (помічника), наукового керівника (організатора, консультанта, експерта);
- співтворчості учня і вчителя як дослідників у творчому психологічному кліматі;
- щирого, відкритого, вільного висловлювання і переживання;
- педагогічного оптимізму в оцінці будь-яких здібностей ліцеїстів;
- розуміння кожного учня свідомістю самого учня;
- свобода і творчість, відповідальність і справедливість, співробітництво і співтворчість;
- активна самодіяльність ліцеїстів;
- вільна творча продуктивна праця - основа виховання;
- творчий колектив - активне середовище виховання творчої особистості.
Учителі навчальних закладів, виходячи з цих філософсько-педагогічних настанов послідовно виробляють і постійно вдосконалюють педагогічний інструментарій:
- різноманітні активні засоби, прийоми навчання та виховання;
- зворотні зв'язки в різних системах спілкування: «ліцеїст-вчитель», «ліцеїст-ліцеїст», надаючи перевагу діалогу і в більшій мірі полілогу;
- аналіз досягнень особистості, розробка індивідуальних програм, планів, звітів ліцеїстів, контрактів з ліцеїстами де визначаються особисті та спільні обов'язки і права ліцеїстів, учителів, адміністрації ліцею;
- діяльність груп творчого спілкування ліцеїстів, вчителів батьків тощо.
Освіта.ua
05.02.2005