Osvita.ua Среднее образование Современная школа Психология Ваші перші дні на роботі

Ваші перші дні на роботі

У перші дні на новій роботі ми радимо вам скористатись першим принципом хорошого менеджменту "Залягти на дно"

Протягом перших днів, а також, можливо, досить тривалий час згодом, у всякому разі, доти, доки ви не розберетесь, яким чортовинням тут займаються:

  • зберігайте спокій;
  • вислухайте все, що вам говорять;
  • самі говоріть якнайменше.

Коротше кажучи: ТРИМАЙТЕ ОЧІ ВІДКРИТИМИ, А РОТ ЗАКРИТИМ. ОСТЕРІГАЙТЕСЯ!

Протягом цих перших декількох пропасних днів на роботі особливо легко припуститись помилки і тоді, щоб виправити її, доведеться витратити тижні, місяці, а може, і роки.

Ось ДЕСЯТЬ ОСНОВНИХ ПРАВИЛ, чого НЕ ПОВИНЕН РОБИТИ менеджер протягом перших декількох тижнів.

НЕ БУДЬТЕ ЗАНАДТО САМОВПЕВНЕНІ

Не налягайте, як Рембо, не відмітайте старі правила та традиції, заявляючи кожному зустрічному: «Тепер, коли я став керівником, справи підуть по-іншому».

Звичайно, дещо зміниться, але багато чого залишиться так, як було, і не без підстав. Доки ви до кінця не усвідомите, чому це робиться саме так, має сенс бути дуже обережним зі здійсненням нововведень.

НЕ ДАВАЙТЕ НЕОБДУМАНИХ ОБІЦЯНОК

По-перше, не можна купити дружбу чи відданість.

По-друге, ніколи не обіцяйте нічого, що ви виконати не можете з абсолютною упевненістю.

По-третє, не треба поспішати із заохоченнями або зовсім утриматись від цього доти, доки ви не відчуєте ґрунт під ногами і будете точно знати, хто саме гідний заохочення.

По-четверте, заохочувати людей треба тільки за те, що вони зробили в минулому й будуть продовжувати робити в майбутньому.

НЕ УПОДІБНЮЙТЕСЬ ЧИНГІСХАНУ

Як не парадоксально, поводячись, як тиран, ви виставляєте на загальний огляд саме свої слабкі місця, а не сильні сторони. Якщо ви почнете зліва направо віддавати людям накази, начебто вони ваші раби, ви отримаєте зовсім не потрібних вам ворогів. У гіршому випадку ви викличете заколот, а це навряд чи переконає вашого боса, що ви добрий керівник.

Пам'ятайте: справжня влада найчастіше виявляється в манері віддавати накази спокійно та твердо. Тоді вони сприймаються як належно. Якщо ви впевнені у власному авторитеті, у нього повірять і всі інші.

НЕ ОБЗАВОДЬТЕСЬ ПІДЛАБУЗНИКАМИ

Одна з основних рис доброго керівника полягає в тому, що він повинен бути справедливим у своїх стосунках із будь-яким підлеглим. Ви знаєте з власного досвіду: коли ви підлеглі комусь, хто хвалить і заохочує тільки своїх дружків, ваш моральний стан погіршується, інтерес до роботи падає, ви почуваєте себе скривдженим і розчарованим. Чому ви повинні викладатися з усіх сил, якщо всі блага все одно залишаться підлабузникам начальника?

Це основний закон людської натури: кожний жадає похвали й визнання. Нам подобається почувати себе особливими та значними, і якщо нам відмовляють у цьому, ми зазвичай перестаємо витрачати час та енергію на зусилля, що не отримують належної оцінки.

НЕ ТЕРЕВЕНЬТЕ, НЕ ПОДУМАВШИ

Коли вас оточує аудиторія, що часом легко забути, яка прислуховується до кожного слова, ваші підлеглі реагують у такий спосіб на вашу владу над ними, а зовсім не обов'язково на блискучість вашої думки. Легко піддатися спокусі, що ви заслужили цю увагу, особливо спочатку, коли ви часто-густо нервуєте.

Не встигли ви оглянутись, а вже понесли нісенітницю. Будьте впевнені, ваші слухачі беруть на замітку кожне дурне, бездумне висловлення. Пізніше ці дурості повернуться до вас рикошетом і ще довго будуть вас переслідувати.

НЕ ЗАВАЛЮЙТЕ СЕБЕ РОБОТОЮ

Ключове слово для такої ситуації - передоручення. Часто через нервозність, нетерпіння або просто тому, що ви не вірите, що підлеглі можуть виконати роботу добре, відбувається так, що ви берете все на себе.

Незабаром ваш робочий стіл завалять папери, що очікують вашої візи. Рішення не приймаються. Завали незробленого накопичуються, і ваша група чи відділ стають вузьким місцем для всієї фірми.

У цій проблемі немає нічого незвичайного. Кожен керівник, котрий уболіває за свою справу, відчуває гнітюче почуття відповідальності, і йому може здатися, що зробити справу самому легше та швидше, ніж пояснити іншим, як це робиться.

Але навчання персоналу й передоручення завдань - це один із найбільш важливих обов'язків менеджера. Якщо ви зневажите цим - може вибухнути катастрофа.

НЕ ЗВАЛЮЙТЕ ПРОВИНУ НА ІНШИХ

Правило доброго менеджера полягає в тому, що коли справи йдуть погано - це ваша провина, а коли справи йдуть добре - це заслуга людей, які вам підкоряються.

Коли менеджер намагається спихнути провину на підлеглих, він може втратити їхню довіру та повагу. Довіра - це вулиця з двостороннім рухом.

Пам'ятайте, довіра поєднує людей, а провина, перекладена на інших, - розділяє.

НЕ ЗАКОЧУЙТЕ ІСТЕРИК

Утрата вами самовладання, зриви, лементи, грюкотіння кулаком по столу, кидання предметів, лайка - усе це явна ознака незрілості поведінки. Люди бачать у цьому не силу характеру, а просте навіженство, і це викликає в них недовіру. Незабаром ви станете останнім у списку, до кого будуть доходити погані новини. На той час, коли ви будете про них дізнаватись, буде занадто пізно що-небудь робити.

Ваша робота полягає в тому, щоб вирішувати проблеми, а не створювати їх. Це вимагає неймовірного терпіння, самоконтролю. Не обов'язково позбавляти себе емоцій. Ви не були би людиною, якби не відчували часом розчарування чи не сердилися. Секрет полягає в тому, щоб ваше розчарування чи гнів були звернені на справи, що не ладяться, а не на людей, навіть якщо вони й винні.

НЕ КОРИСТУЙТЕСЬ ОСОБЛИВИМИ ПРИВІЛЕЯМИ

Як у керівника, у вас раптово може з'явитись можливість приходити на роботу пізніше, іти додому раніше, розтягувати час, відведений на обідню перерву, часто говорити по телефону на приватні теми. Упоєні власною значущістю, ви можете впасти у спокусу скористатись цими символами влади.

Але пам'ятайте: ви знаходитесь на сцені й усі на вас дивляться. Із вас беруть приклад підлеглі, і якщо ви не подаєте їм доброго прикладу, вони за вами не підуть. Не варто очікувати, що вони стануть викладатись на всі сто відсотків, якщо вас немає на роботі і ви не можете оцінити їхніх зусиль.

Якщо ви працюєте надурочно, виявляєте особливу ретельність, щоб виконати визначену задачу, усім стане ясно, які якості ви цінуєте у працівника, і вам віддасться.

НЕ БУДЬТЕ ЗАНАДТО ОФІЦІЙНІ ЧИ ЗАНАДТО ФАМІЛЬЯРНІ

Ви повинні балансувати між інтересами установи та інтересами людей, які вам підкоряються. Якщо ви завжди берете сторону установи, думаючи, що від цього залежить ваше майбутнє, підлеглі будуть уважати вас кар'єристом. Якщо ви поводитесь панібратськи зі своїм штатом, вам важко буде зберегти свій авторитет.

Не розповідайте підлеглим, як ви ненавидите свою установу та плануєте піти з неї, як тільки трапиться нова вакансія. Не діліться інтимними деталями вашого останнього побачення з дамою.

Це сумно, але факт - старі приятельські стосунки не можна перенести в нову ситуацію. Відтепер ви бос, і вам доведеться погодитися з тим, що необхідно зберігати дистанцію, до якої зобов'язує ваше становище.

Освіта.ua
05.06.2007

Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Osvita.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!