Как работать и вести себя в Zoom: советы для учеников и учителей

Как пользоваться программой для видеоконференций, которая сегодня очень распространена в образовательном процессе

Как работать и вести себя в Zoom: советы для учеников и учителей

Зум (Zoom) – программа для видеоконференций с ярким названием и удобными функциями. Она создана в 2013 году и сегодня ее использует многие компании. Программа разработана для того, чтобы организовывать удаленную работу компаний, однако в последние годы оказалось, что она хорошо подходит и для онлайн-обучения.

Когда пандемия COVID вызвала карантин, школы в более чем 20 странах стали использовать Зум. Во многих семьях и дети, и взрослые вынуждены были использовать Зум еще до того, как осознали его преимущества: удобство в пользовании и конфиденциальность.

Нравится вам Зум или нет, но, похоже, его долгое время будут использовать в онлайн-обучении. Эта программа бесплатна, проста в настройке, к тому же она позволяет проводить видеоконференции с более чем 100 участниками. Если вы используете Зум в обучении, следует объяснить ученикам и родителям его функции и принципы безопасности.

Что такое Зум и как он работает

Зум – это инструмент для проведения видеоконференций, похожий на Skype и Googlе Hangouts. С его помощью дети могут посещать онлайн-уроки, общаться с друзьями и родственниками и даже проводить мероприятия в режиме онлайн (праздновать дни рождения, устраивать вечеринки и т. д.).

Базовая бесплатная версия Зум предлагает пользователям множество опций. Например, с помощью специальных изображений сигнализировать учителю, что у вас есть вопросы, проводить мозговой штурм на виртуальной доске и совместно выполнять проекты, комментируя документы на экранах других учеников.

Вы можете скачать Зум с официального сайта разработчика, iTunes или Google Play. Перед онлайн-уроком дети получают электронное письмо от учителя со всей необходимой информацией, а также 11-значный идентификатор встречи. Надо просто щелкнуть на него, чтобы присоединиться к встрече. Перед конференцией следует открыть настройки Зум и проверить веб-камеру и микрофон. Это поможет избежать технических сюрпризов, когда начнется урок. Также перед конференцией следует проверить интернет-соединение.

Чи треба учням створювати акаунт у Зумі 

Зазвичай дітям не потрібно створювати облікового запису в Зумі, якщо вони просто приєднуються до зустрічі, створеної вчителем. Акаунт потрібен лише організаторам зустрічі. 

Однак учитель може створити зустріч лише для авторизованих учасників – у такому випадку для входу в конференцію потрібно ввійти у свій акаунт або ввести пароль. Обмеження учасників використовується з міркувань безпеки – непрохані гості не можуть приєднатися до конференції.

Що учні можуть робити в Зумі

Крім голосового спілкування, Зум дає дітям безліч інструментів для взаємодії одне з одним і з учителем, для спільної роботи і роботи в малих групах. Якщо певні опції не потрібні на уроці, вчитель може їх вимкнути.

Ось лише декілька функцій Зум, які може використовувати вчитель:

  • ділитися екраном – це дає можливість усьому класу переглядати екран комп’ютера одної людини і навіть коментувати документи, (викладачі можуть налаштувати обмеження, щоб лише вони могли ділитися екраном під час зустрічі);
  • віртуальна дошка – це інструмент для мозкового штурму, де діти можуть залишати на дошці ідеї для групового проєкту, додавати зображення тощо;
  • кімнати – учитель може обʼєднати клас у менші групи для обговорення певного питання або виконання завдання, а потім зібрати весь клас разом;
  • значки «піднести руку», «не погодитися», «аплодувати», «прискорити», «уповільнити» – учні використовують їх, щоб поставити запитання, відреагувати на репліку або попросити вчителя говорити швидше чи повільніше;
  • груповий чат – учні можуть надсилати повідомлення всьому класу;
  • приватний чат – також можна надсилати особисті повідомлення іншим учням (учитель не може переглядати повідомлення в приватних чатах).

Що таке віртуальне тло в Зумі

Коли ви використовуєте віртуальне тло, замість вашої кімнати під час конференції на фоні можуть бути різноманітні інтер’єри, пейзажі тощо. Для фону можна використовувати навіть відео, але ця функція не завжди працює добре. Учитель може вимкнути функцію віртуального тла, якщо учні неправильно використовують віртуальний фон, або якщо він відволікає дітей від уроку. 

Віртуальне тло – це передусім весело. Однак можуть бути й інші причини для того, щоб діти його використовували. 

Навчання онлайн підкреслює той факт, що учні живуть у різних соціально-економічних умовах. І під час уроку учні бачать, у яких умовах живуть їхні однокласники. Тому більшість учнів вимикає камери, щоб не показувати свої кімнати. Але Зум – це перш за все програма для відеоконференцій, і вона найкраще працює, коли всі учасники ввімкнуть камери. Віртуальне тло допомагає розвʼязати цю проблему.   

Що таке зумбомбінґ

У період пандемії й онлайн-навчання виникло таке явище, як «зумбомбінґ» (zoombombing). Це випадки, коли стороння людина приєднується до конференції й показує неналежні матеріали за допомогою камери або функції спільного перегляду. 

Приєднатися до зустрічі в Зумі легко, однак це може бути й недоліком. Ідентифікатор зустрічі знайти не дуже складно, а тому зловмисники можуть її зіпсувати. І в часи онлайн-навчання учні нерідко використовують зумбомбінґ, щоб зірвати урок. 

Зум посилив свою безпеку і включив опцію налаштувань за замовчуванням. Завдяки цьому кількість випадків зумбомбінґу зменшилась, але ця проблема все ще існує.

Як можна максимально безпечно налаштувати Зум?

Спочатку Зум призначався для використання в бізнесі, де більшість людей дотримується етичних принципів. Однак діти так роблять не завжди. Тому і вчителям, і учням важливо знати, як краще налаштувати функцїї програми, щоб мінімізувати перешкоди і покращити навчання. 

Учителі можуть запобігти зумбомбінґу, наприклад, вимагаючи реєструватися на онлайн-зустрічі або використовуючи пароль. Також можна вимкнути спільний доступ до екрана. Розглянемо кілька налаштувань, які можна використати для збереження дисципліни в класі.   

Ось кілька порад щодо безпечної поведінки в Зумі:

  • генерувати випадковий ідентифікатор зустрічі – хоча ви можете використовувати один ідентифікатор для всіх учнів одразу, Зум рекомендує вчителям використовувати випадкові ідентифікатори (таке налаштування вчитель може використати, коли створює запрошення – це менш зручно, але більш безпечно);
  • вимкнути звук – учасники можуть (і повинні) вимикати звук, коли вони не говорять, але вчитель також може вимкнути звук будь-якому учаснику або всім одночасно.
  • використовувати чат – учитель може контролювати, чи можуть учні писати в спільний і приватні чати;
  • вимкнути відео – будь-який учасник може вимкнути відео до початку зустрічі і використовувати лише звук, а вчитель також може вимикати відео будь-якого учасника; 
  • налагоджувати невербальний зворотний зв’язок – використовуючи значки, учні можуть піднести руку, показати своє схвалення чи несхвалення і навіть інформувати вчителя, що їм потрібна перерва;
  • заблокувати зустріч – як раніше в школі вчитель міг замкнути за собою двері після дзвінка, так і в Зумі викладач може так само заблокувати зустріч, щоб ніхто не зміг приєднатися без його дозволу;
  • використовувати зали очікування – учасники, які хочуть увійти, перебувають у віртуальній кімнаті, і вчитель запускає їх одного за одним, щоб переконатися, що жоден зловмисник не отримав доступу; 
  • вимкнути передавання файлів – діти можуть надсилати один одному в чаті картинки і навіть відповіді на запитання, якщо вчитель не вимкнув цю функцію.

Наскільки спілкування в Зумі конфіденційне

Зум турбується не лише про безпеку спілкування, а й про конфіденційність інформації. Компанія стверджує, що не передає дані користувачів і захищає особисту інформацію, зібрану від неповнолітніх дітей. 

Однак у Зумі все ще існують певні проблеми з конфіденційністю, зокрема, з використанням реклами і з відстеженням сторонніх осіб. Рекламні оголошення відображаються не в самому Зумі, а на інших сайтах, які діти відвідують після його використання. 

Найбільш безпечний спосіб захистити дані дітей від відстеження та збору даних – використовувати один обліковий запис (наприклад, електронну адресу на сайті школи) лише для Зум. Електронні скриньки на сайтах освітніх закладів забезпечують посилений захист даних.

Освіта.ua
21.01.2022

Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев