Педагогічна рада "Педагогічне проектування: реальність і перспектива"
Мета педагогічної ради: мотивація діяльності педагогічного колективу із впровадження проектної діяльності в освітній простір ліцею
Етапи педради
Підготовчий етап - тестування, обробка статистичних даних з проектної діяльності в ліцеї.
1-й етап - інформаційний. Теорія питання
Основні аспекти виступу заступника директора з науково-методичної роботи.
Сучасна освітня політика в характеризується модернізацією навчального процесу. Не викликає сумніву, що провідна роль у цій роботі належить учителю. На порядку денному актуальними є такі завдання:
- Модернізація методичної системи навчання;
- Розробка технологій проектної діяльності.
Звернемося до аналізу положення проектної діяльності в освітній практиці нашого педагогічного колективу. Спостереження й анкетування показали, що:
_____ респондентів знайомі з методом проектів;
_____ респондентів стають авторами або науковими керівниками проектів;
_____ респондентів не виявили інтересу до проектування.
Таке положення пояснюється соціально-економічними факторами, що впливають на сферу освіти.
З огляду на підвищений інтерес, необхідно зупинитися на основних аспектах педагогічного проектування. Наприкінці ХХ століття проектна діяльність стала визначальною стильовою рисою сучасного мислення, однією з ознак сучасної культури.
Педагогічне проектування - феномен, що виник як результат синтезу педагогічної науки та інноваційної педагогічної практики.
Педагогічне проектування - це зміна вихідного стану, пов'язана з витратами часу та засобів.
Професійна діяльність учителя представляється як моделювання процесу навчання:
- створення програми навчального предмета;
- створення моделі методичної системи вчителя;
- створення моделі уроку;
- створення сценарію позакласного заходу.
Таким чином, індивідуальне уявлення вчителя про його майбутню діяльність називають проектом.
Але на відміну від плану діяльності на уроці у проекті присутня логічна структура діяльності учня.
Моделювання - складова частина проектної діяльності. Модель - це будь-який образ, зображення, схема, опис якого-небудь об'єкта, процесу, явища.
Характеристики моделі:
- Модель завжди індивідуальна.
- Модель - це об'єкт, якого немає в дійсності.
- Модель має прогностичний характер.
- Процес створення моделі передбачає спільну організацію діяльності учасників освітнього простору (учень-учитель-батьки).
У залежності від того, на рішення якої проблеми спрямований проект, можна виділити такі їх види.
Види проектів
1. Монопроекти (охоплюють один напрям):
- професійно-особистісний (зміна професійної позиції вчителів);
- навчально-виховний (охоплює етапи навчальної діяльності, сприяє підвищенню в учнів інтересу до навчання, вибору активної пізнавально-дослідницької позиції);
- управлінський (нові способи й засоби управління);
- соціально-психологічний (нові відносини учасників навчального процесу);
- соціальний (школа як відкрита система, підвищення престижу за межами);
- дослідницький (розробка нового змісту освіти);
- методичний (нові способи та технології освіти);
- діагностичний (нові методики діагностики);
- статусний (перехід на новий статус).
2. Змішаний проект
2-й етап - практичний
Створення проектів з функціонування ліцейського Інтернет-граду. Групова діяльність.
Усі учасники педради об'єднуються в групи. Ставиться завдання розробити проекти за такими напрямами. Час роботи 30-40 хвилин.
- Проект «Положення про ліцейський Інтернет-град. Керівник групи - ...
- Проект «Освітній портал ліцею». Керівник групи - ...
- Проект «Створення електронної бібліотеки в ліцеї». Керівник групи - ...
- Проект «Антитютюнової кампанії в освітньому просторі Інтернет-граду». Керівник групи - ...
- Проект «Тиждень науки та техніки в початковій школі». Керівник групи - ...
У ході роботи кожної групи продумується зміст у відповідності зі структурою.
3-й етап - підбиття підсумків
- Презентація проектів.
- Оцінка діяльності учасників педради.
- Рішення педагогічної ради:
- уважати проектну діяльність основним методом особистісно зорієнтованого навчання;
- почати реалізацію моделі функціонування Інтернет-граду;
- створити стратегічну команду з реалізації проекту «Ліцейський ІНТЕРНЕТ-град».
Автор: В. Карєва
Освіта.ua
19.12.2007