Osvita.ua Среднее образование Современная школа Як швидко ввести нового працівника в курс справи
Як швидко ввести нового працівника в курс справи

Пам'ятайте, новий співробітник - це не просто запасний гвинтик, який треба вставити в машину. Він - особистість, яка однією своєю присутністю може змістити центр ваги всієї групи. Він не тільки відчуває на собі вплив традицій групи, а і впливає на них

Як швидко ввести нового працівника в курс справи

Ви провели з ним співбесіду. Ви прийняли його на роботу. У ваші обов'язки входить допомогти йому приступити до справи. Звичайно, багато моментів її орієнтації, ознайомлення з умовами роботи можна доручити іншим - скажімо, вам не потрібно інформувати його про всі надбавки та відрахування із зарплати або розповідати, як користуватись телефонною мережею. Однак ваш обов'язок представити його колегам, пояснити їм і йому, у чому полягає його робота, й дати перше завдання.

Вплив змін. Коли до установи приходить новий співробітник, це тягне якусь зміну для вже працюючих тут і для самого новачка.

У деяких організаціях, особливо там, де багато ветеранів, існує клановість, що може вилитись в активну ворожнечу стосовно нового працівника. Ворожнеча викликана страхом - страхом, що новий співробітник затьмарить інших, страхом, що він стане виконувати роботу інакше.

Звичайно, новачок теж боїться. Його оточують нові люди, з якими він повинен разом працювати сорок годин на тиждень, п'ятдесят два тижні на рік. Він відчуває, що тут існують приховані течії, і повинен виявляти крайню обережність, щоб не зробити невірних кроків, не примкнути до не тієї фракції.

Завдання менеджера полягає в тому, щоб, наскільки можливо, розвіяти ці страхи, а саме: додати впевненості старим співробітникам і підтримати новачка.

Перші враження. Що ви хочете, щоб новачок освоїв у перші дні? Хто стане його безпосереднім наставником? Перші враження залишаються надовго, і якщо вони негативні, їх важко буде змінити. Крім того, якщо менеджер не знайде часу, щоби ввести нового співробітника в курс справи, той може дійти висновку, що він не такий уже й важливий для виробничого процесу.

Якщо він не почуває себе важливим для установи, організація буде не особливо важлива для нього.

Поганий інструктаж новачка призводить до такого:

  • довгий період адаптації;
  • помилки, помилки, помилки;
  • низька продуктивність;
  • дорогі промахи;
  • зростання плинності кадрів;
  • ріст загальних витрат організації.

Вступний курс. Кожний співробітник повинен пройти офіційний вступний курс, що існує в організації. Ця програма дає основну інформацію про політику та специфіку діяльності організації та чітко пояснює новачку, як установа уявляє собі своє місце й роль, а також якого ставлення до себе вона вимагає від її навколишнього співтовариства - клієнтів, постачальників і конкурентів.

Програма повинна містити в собі заходи, мета яких - вселити новачку почуття гордості за установу. Він повинен відчувати себе учасником якоїсь важливої справи. Сьогодні ми вислуховуємо масу скарг про падіння службової дисципліни та порушення інших етичних норм. Пам'ятайте: люди будуть пишатися своєю роботою тільки в тому випадку, якщо вони відчувають гордість за свою установу.

Компанії витрачають мільйони доларів на витончені програми маркетингу, адресовані споживачам, але цілком ігнорують своїх власних співробітників. Як можна очікувати в цьому випадку від співробітника, що він забезпечить те, що передбачають програми маркетингу?

Про що повинна повідомити установа. Вступний курс повинен включати таку інформацію:

  • історія установи;
  • організаційна структура;
  • функції різних відділів;
  • політика керівництва по відношенню до споживачів і співробітників;
  • продукція та послуги, надані організацією;
  • вимоги до співробітників;
  • додаткові привілеї для співробітників.

Хто саме виступає з повідомленням на цю тему, має таке ж значення, як і сам зміст інформації. Якщо перед слухачами вступного курсу знайде час виступити хто-небудь із керівників установи, вони будуть знати, що їх цінують.

Що варто зробити саме вам. Офіційний вступний курс знайомить співробітника з установою. Менеджер же знайомить співробітника з відділом і роботою.

Майте на увазі: до кінця першого робочого дня новачок напевно буде виглядати так, начебто він валиться з ніг. Підтримайте його співчутливим словом, але не тривожтесь. Він перевантажений враженнями про нових людей, посадовими інструкціями та не у змозі переварити все це за один день.

Як зламати кригу у відносинах. Дайте йому розслабитись. Посмішка та привітальне рукостискання багато в чому допоможуть йому в цей нелегкий період.

Вам не треба справляти на нього враження своєю значущістю. Називайте його на ім'я, причому робіть це по ходу розмови неодноразово.

Коли він при вас, приділяйте йому безроздільну увагу. Виявляйте до нього особисту зацікавленість. Говоріть на теми, які, як ви вже знаєте зі співбесіди з ним, становлять загальний інтерес.

Не критикуйте установу. Дайте йому зрозуміти, що ви пишаєтесь установою й відділом, що відділ робить істотний вклад у благополуччя організації, що ви працюєте добре й пишаєтесь цим.

Будьте обережні, не перевантажуйте інформацією. Новому співробітнику не хочеться чекати два-три тижня, доки йому пояснять у точності, чим він повинен займатись. Він хоче довідатись про це в перший же день.

Поясніть, яке місце його робота займає в загальному виробничому процесі установи. Переконайтесь, що він усвідомив: його робота важлива для організації та для вас, менеджера.

Дайте йому мінімум основної інформації, що потрібна для виконання роботи, - не більше. Новачка легко привести в розгубленість, виваливши на нього в перші ж хвилини все, що ви знаєте про його роботу. Вам самому потрібні були місяці, якщо не роки, щоб усе це освоїти. Проявіть повагу та співучасть.

Норми, вимоги, порядки. Точно проінформуйте нового співробітника, що саме від нього очікується.

  • О котрій годині він повинен приходити на роботу.
  • Якщо він приїжджає на машині, де її паркувати.
  • Коли закінчується робочий день.
  • Скільки часу приділяється на обід і коли саме.
  • Як щодо понаднормованого часу роботи, якщо це застосовується до його роботи.
  • Коли дають відпустку.
  • Кому варто повідомити про свою хворобу.
  • Чи існують якісь особливі норми у відділі, про які не казали у вступному курсі.

Дайте йому путівник по установі. Співробітнику необхідно знати, де знаходяться:

  • його кабінет;
  • туалетні кімнати;
  • ваш кабінет;
  • кафетерій чи буфет, де можна поїсти;
  • найближчий медпункт, лікарня;
  • інформація про пільги, надбавки, відпустку тощо.

Представте його колегам. У ваші обов'язки входить представити нового співробітника людям, з якими він буде працювати. Не передоручайте це своєму секретарю чи комусь, хто в цей момент випадково проходив повз вас.

У кожному короткому представленні треба згадати імена, посади, характер роботи, а також сказати кілька добрих слів про людину, яку ви представляєте. Це дасть йому можливість припустити, як до нього поставляться в майбутньому. Можливо, він не запам'ятав імена всіх, із ким познайомився, а також, чим вони займаються, але відомості про тих, хто важливий йому по роботі, залишаться в пам'яті, а інше можна заповнити пізніше.

Потрібні здібності дипломата, щоб додати впевненості як ветеранам, так і новачку та розвіяти їх побоювання, викликані очікуванням змін. У залежності від характеру новачка, може, варто запропонувати, щоби хто-небудь у перші два дні запросив його разом пообідати. Перекиньтеся з ним словом наприкінці першого робочого дня та пару разів протягом наступних кількох днів.

Перші робочі завдання. Представте новачка його інструктору в останню чергу. Це стара система наставництва. Кожному новому співробітнику необхідний приятель-наставник, щоби ввести його в курс справи і бути гідом у службових джунглях перші кілька днів. Наставник повинен займати достатньо високе становище у відділі, мати досвід, уміти спілкуватися з людьми.

Не давайте новачку важких завдань у перший же день. Почніть із легких доручень, що були б йому під силу. Ваше завдання полягає в тому, щоб зміцнити його впевненість у собі й бажання працювати.

Робота повинна бути корисною та продуктивною, щоб він відчував задоволення від зробленого. Вона повинна підготувати його до більш складних завдань у майбутньому.

Якщо ви добре проінструктували новачка:

  • Новий співробітник буде відчувати себе членом команди із самого початку.
  • Він буде почувати, що робить істотний вклад у діяльність відділу й установи.
  • Він буде відчувати довіру до вас і до організації.
  • Він засвоїть вимоги та зрозуміє, чим вони обґрунтовані.
  • Він не буде побоюватися ставити запитання або виглядати смішним.
  • У нього з'явиться бажання працювати, і він буде залюбки ходити на службу.
  • У нього з'явиться стимул учитись і просуватись по службі.

Освіта.ua
05.07.2007

Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Osvita.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!