Вопрос и ответы на него

Чи можлива двопрофільність в одному класі?

Світлана Комаренко
В 2012-2013 н.р. при наборі учнів до 10 класу 66 учнів написали заяви до класу поглибленого вивчення української мови та 15 - поглибленого вивчення математики ( школа спеціалізована). Ми сформували три класи: 11-А - клас в якому ввели два профілі(15 учнів вивчає поглиблено математику і 15 - українську мову), 11 -Б -профільне вивчення української мови та літератури - 27 учнів та 11 - В клас - це клас поглибленого вивчення української мови та літератури - 24 учні.
Під час перевірки нам було сказано про те, що ми порушили закон.Чи мали право ми так відкривати класи? Якщо ні, то як в такому випадку забезпечити освітні потреби учнів?
Буду дуже вдячна за Вашу відповідь.

Вилен
Цікава ситуація, логіка підказує, що необхідно було відкрити 2 класи філологічного профілю і 1 клас - математичного.

Чинне законодавство допускає поєднання двох-трьох предметів в одному профілі фізико-математичний,історико-філологічний. При цьому ВСІ учні класу на однаковому рівні мають вивчати ВСІ предмети.

Не може 15 учнів вивчати на профільному рівні математику, а 15 - на рівні стандарту,так само 15 - укр.мову та літературу на профільному рівні, а 15 на рівні стандарту. Не уявляю як це відобразити у розкладі, в журналі...

Проте школа погоджує навчальний план з РУО (а ми ще й з ГУОН та МОНМСУ), а тому якщо таке погодження є і школа дотримується навчального плана, то будь-які зауваження безпідставні.

Дуже цікаво, а як така двопрофільність відображена в навчальному плані і як це все реалізується на практиці.

Nika
Двопрофільність в одному класі реалізується згідно додатку 13 до Типового навчального плану для знз ІІІ ст. (наказ МОН від 27.08.2010 р. № 834). На практиці важко, але можливо. Правда, реально поєднати у плануванні програми "стандарту" і "профіля" неможливо, оскільки вони ДУЖЕ різні, а це навряд чи враховували укладачі Типових планів, тому доводиться адаптувати для "стандарту" "профіль".

Цікаво, а в чому ж перевірка знайщла порушення? Кількість учнів у класі не має перевищувати 30 осіб, тому, думаю, адміністрація вчинила правильно.

Вилен
Додаток 13 - для однокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів. Цей же навчальний заклад однокомплектним назвати дуже складно. Не уявляю я уроків математики, запропонованих цим додатком. З години на тиждень для всього класу (це ж математика, а не алгебра і геометрія як окремі предмети) + 6 годин математики для профільної математичної групи. Так що вивчається в такому класі: "математика" філологами і "математика" (а не "алгебра та геометрія") математиками? Цікаво, а критерії оцінювання на спільних уроках теж різні? Так і програма теж різна...

Вау, складно мені це все уявити, але дуже цікаво. Може, я щось неправильно зрозумів? Колеги, це дійсно реально працює?

Nika
"працює" - тільки на папері у тих, хто це вигадав. Наше міністерство, вочевидь, сповідує принцип "хочу, щоб ти не жив, а мучився". Реально реалізувати (так як пропонують) - НЕМОЖЛИВО. Бідні вчителі перекроюють і переставляють теми навчальних програм, щоб більш-менш узгодити послідовність і обсяг опановування матеріалу "стандартом і профілем" на спільних уроках. От і виходить, "де-юре" - використовуються 2 різні програми для проф.груп у класі, а "де-факто" - практичний третій варіант, "народжений у муках" вчителями і розкладом. Хоча,мабуть, є все-таки маленький "+" у цій ситуації : "стандарт" отримує на практиці дещо більше, ніж пропонує їм держава за типовим планом.

Аватар
   Приказ МОНмолодьспорт №01 от 01.01.2001
   //osvita.ua/legislation/Ser_osv/
Добавить еще ссылку...
Осталось 1500 символов. «Правила» комментирования

Поделиться: