Щодо необхідності збереження мережі позашкільних навчальних закладів в умовах обмеженого фінансування галузі освіти

Лист МОН № 1/9-171 від 06.04.16 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ I НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-171 від 06 квітня 2016 року

Головам обласних, Київської
міської державних адміністрацій

Щодо необхідності збереження мережі
позашкільних навчальних закладів в умовах
обмеженого фінансування галузі освіти

Міністерство освіти і науки України стурбоване ситуацією, що склалася у 2016 році з мережею позашкільних навчальних закладів у зв’язку із економією коштів в місцевих бюджетах. В окремих регіонах почастішали випадки прийняття місцевою владою рішень щодо реорганізації, ліквідації або перепідпорядкування позашкільних навчальних закладів, що не відповідає основним засадам державної політики, визначених частиною другою ст. 9. Закону України "Про позашкільну освіту", та порушує права дітей на позашкільну освіту.

Позашкільні навчальні заклади є складовою системи освіти України, які крім навчально-виховної, здійснюють важливу соціальну функцію, забезпечуючи змістовним дозвіллям дітей, які опинились в складних життєвих обставинах. Так, на сьогодні позашкільні заклади відвідують майже 7 тис. дітей з особливими освітніми потребами; понад 10,5 тис. дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування; понад 43 тис. дітей з малозабезпечених сімей. Крім того, сьогодні Ці заклади ефективно займаються патріотичним вихованням дітей та молоці, організовуючи національно-патріотичні, військово-патріотичні заходи, благодійні, волонтерські акції тощо.

Мережа позашкільних закладів в Україні лише на 40 відсотків сьогодні задовольняє потреби населення у позашкільній освіті. Попри це, нерідко рішення місцевих органів влади про реорганізацію позашкільних закладів приймаються без врахування освітніх потреб і соціальних запитів громади, аналізу рівня дитячої злочинності та бездоглядності, необхідності підтримки та забезпечення змістовним дозвіллям дітей, які вимушено переселені із зони антитерористичної операції та інших показників. Під час реорганізаційних процесів, як правило, порушуються трудові права педагогічних працівників позашкільних закладів, які і так мають найнижчий тарифний розряд для оплати праці. Часто рішення про закриття позашкільних закладів або зменшення кількості гуртків викликають обурення батьківської громадськості та створюють соціальну напругу в суспільстві, формують хибну громадську думку щодо освітньої політики.

Міністерство свідоме того, що в умовах складної соціально-економічної ситуації, процесів децентралізації влади, органам місцевої влади складно вишукати в місцевих бюджетах додаткові кошти для забезпечення позашкільних закладів, однак, доцільно розглядати можливість залучення альтернативних, додаткових джерел фінансування, посилити співпрацю з недержавним сектором, бізнесом, установами і організаціями, які готові підтримувати талановитих і обдарованих дітей.

З урахуванням викладеного, прошу Вас взяти під особистий контроль ситуацію стосовно функціонування позашкільних навчальних закладів та не допустити їх безпідставної ліквідації або реорганізації в умовах обмеженого фінансування галузі освіти.

Щиро вдячний за розуміння.

З повагою,
Міністр       Сергій Квіт

Освіта.ua
06.04.2016

В МОН разработали механизм апробации школьных учебников Процесс апробации предполагает исследование качества учебников и соответствия стандартам
Большинство украинцев сообщили о снижении качества образования Украинцы отмечают снижение качества образования или невозможность получить образовательные услуги
Мы должны создать условия для свободной работы учителей, – министр МОН при министре Оксене Лесовом будет акцентировать свое внимание на изменении культуры в школе
Правительство начнет тотальную борьбу с образовательной бюрократией Новый подход к управлению системой образования станет ключевым вектором работы правительства
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев