МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
№ 411 від 28 березня 2019 року
Про затвердження Програми
вступного випробування
Відповідно до статті 44 Закону України «Про вищу освіту» та підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Програму єдиного вступного іспиту з іноземних мов для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра на основі здобутого ступеня вищої освіти (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста), що додається.
2. Директорату вищої освіти і освіти дорослих (Шаров О. І.) забезпечити розміщення цього наказу на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Рашкевича Ю. М.
Т.в.о. Міністра Павло Хобзей
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
від 28 березня 2019 року № 411
ПРОГРАМА
ЄДИНОГО ВСТУПНОГО ІСПИТУ З ІНОЗЕМНИХ МОВ
для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра на основі здобутого
ступеня вищої освіти (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста)
ВСТУП
Програма єдиного вступного іспиту створена з урахуванням Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти (рівень В1-В2). Зміст завдань для здійснення контролю якості сформованості іншомовної комунікативної компетентності уніфіковано за видами і формами завдань. У Програмі враховано особливості англійської, іспанської, німецької та французької мов.
Об’єктами оцінки є мовленнєва компетентність у читанні, а також мовні лексичні та граматичні компетентності. Зміст тестових завдань ґрунтується на автентичних зразках літературного мовлення, прийнятого в країнах, мову яких вивчають, відповідно до сфер спілкування і тематики текстів, визначених цією Програмою.
УЧАСНИКИ ЄДИНОГО ВСТУПНОГО ІСПИТУ
У єдиному вступному іспиті з іноземної мови беруть участь особи, які бажають вступити на навчання для здобуття ступеня магістра на основі здобутого ступеня вищої освіти (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста), (далі - кандидати).
МЕТА ЄДИНОГО ВСТУПНОГО ІСПИТУ
Визначити результати навчання кандидатів з іноземної мови за шкалою 100-200 балів на основі кількості балів, набраних ними за виконання завдань предметного тесту з іноземної мови.
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА СКЛАДОВИХ ТЕСТУ
Частина І. ЧИТАННЯ
Мета - виявити рівень сформованості вмінь кандидатів самостійно читати і розуміти автентичні тексти за визначений проміжок часу.
Завдання для визначення рівня сформованості іншомовної компетентності в читанні зорієнтовані на різні стратегії: з розумінням основної інформації (ознайомлювальне читання), повної інформації (вивчальне читання) та пошук окремих фактів (вибіркове читання).
Для створення тестових завдань використовують автентичні тексти з друкованих періодичних видань, інтернет-видань, інформаційно-довідкових і рекламних буклетів, художньої літератури.
Тексти для ознайомлювального читання можуть містити до 5% незнайомих слів, а для вивчального та вибіркового читання - до 3%, про значення яких можна здогадатися з контексту за словотворчими елементами та за співзвучністю з рідною мовою (слова-інтернаціоналізми).
Загальний обсяг текстів становить до 2 500 слів.
У предметних тестах оцінюють уміння кандидатів розуміти прочитаний текст, виокремлювати ключову інформацію, узагальнювати зміст прочитаного, робити висновки на основі прочитаного.
Кандидат уміє:
- читати текст і визначати мету, ідею висловлення;
- читати (з повним розумінням) тексти, побудовані на знайомому мовному матеріалі;
- читати та виокремлювати необхідні деталі з текстів різних типів і жанрів;
- диференціювати основні факти та другорядну інформацію;
- розрізняти фактичну інформацію та враження;
- розуміти точки зору авторів текстів;
- працювати з різножанровими текстами;
- переглядати текст або серію текстів з метою пошуку необхідної інформації для виконання певного завдання;
- визначати структуру тексту й розпізнавати логічні зв’язки між його частинами;
- встановлювати значення незнайомих слів на основі здогадки, схожості з рідною мовою, пояснень у коментарі.
Частина II. ВИКОРИСТАННЯ МОВИ
Мета - виявити рівень сформованості мовленнєвих і мовних граматичних і лексичних компетентностей кандидатів.
Кандидат уміє:
- аналізувати й зіставляти інформацію;
- правильно вживати лексичні одиниці та граматичні структури;
- встановлювати логічні зв’язки між частинами тексту.
Лексичний мінімум вступника складає 2 500 одиниць відповідно до сфер спілкування і тематики текстів, визначених цією Програмою.
СФЕРИ СПІЛКУВАННЯ І ТЕМАТИКА ТЕКСТІВ ДЛЯ ЧИТАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ МОВИ
I. Особистісна сфера
- Повсякденне життя і його проблеми.
- Сім’я. Родинні стосунки.
- Характер людини.
- Помешкання.
- Режим дня.
- Здоровий спосіб життя.
- Дружба, любов.
- Стосунки з однолітками, у колективі.
- Світ захоплень.
- Дозвілля, відпочинок.
- Особистісні пріоритети.
- Плани на майбутнє, вибір професії.
II. Публічна сфера
- Погода. Природа. Навколишнє середовище.
- Життя в країні, мову якої вивчають.
- Подорожі, екскурсії.
- Культура й мистецтво в Україні та в країні, мову якої вивчають.
- Спорт в Україні та в країні, мову якої вивчають.
- Література в Україні та в країні, мову якої вивчають.
- Засоби масової інформації.
- Молодь і сучасний світ.
- Людина і довкілля.
- Одяг.
- Покупки.
- Харчування.
- Науково-технічний прогрес, видатні діячі науки.
- Україна у світовій спільноті.
- Свята, пам’ятні дати, події в Україні та в країні, мову якої вивчають.
- Традиції та звичаї в Україні та в країні, мову якої вивчають.
- Видатні діячі історії та культури України та країни, мову якої вивчають.
- Визначні об’єкти історичної та культурної спадщини України та країни, мову якої вивчають.
- Музеї, виставки.
- Живопис, музика.
- Кіно, телебачення, театр.
- Обов’язки та права людини.
- Міжнародні організації, міжнародний рух.
III. Освітня сфера
- Освіта, навчання, виховання.
- Студентське життя.
- Система освіти в Україні та в країні, мову якої вивчають.
- Робота і професія.
- Іноземні мови в житті людини.
ГРАМАТИЧНИЙ ІНВЕНТАР
АНГЛІЙСЬКА МОВА
Іменник
- Граматичні категорії (однина та множина, присвійний відмінок).
- Іменникові словосполучення.
- Лексичні класи іменників (власні та загальні назви: конкретні, абстрактні іменники, речовини, збірні поняття).
Артикль
- Означений і неозначений.
- Нульовий артикль.
Прикметник
- Розряди прикметників.
- Ступені порівняння прикметників.
Числівник
- Кількісні, порядкові та дробові числівники.
Займенник
Дієслово
- Правильні та неправильні дієслова.
- Спосіб дієслова.
- Часо-видові форми.
- Модальні дієслова.
- Дієслівні форми (інфінітив, герундій, дієприкметник).
- Конструкції з дієслівними формами (складний додаток, складний підмет, складний присудок).
Прислівник
- Розряди прислівників.
- Ступені порівняння прислівників.
Прийменник
Сполучники
Речення
- Прості речення.
- Складні речення.
- Безособові речення.
- Умовні речення (0, І, ІІ, ІІІ типів).
Пряма й непряма мова
Словотвір
ІСПАНСЬКА МОВА
Іменник
- Граматичні категорії іменника (рід, число).
Артикль
- Означені артиклі.
- Неозначені артиклі.
- Нейтральній артикль Іо.
Прикметник
- Граматичні категорії прикметника (рід, число).
- Ступені порівняння прикметників.
- Узгодження прикметників з іменниками.
- Вживання дієслів ser та estar з прикметниками.
- Неозначені прикметники.
Числівник
- Кількісні числівники. Порядкові числівники.
Займенник
- Особові займенники. Присвійні займенники.
- Вказівні займенники.
- Неозначені ствердні займенники.
- Неозначені заперечні займенники.
- Відносні займенники. Зворотні займенники.
- Питальні займенники. Окличні займенники.
Дієслово
- Спосіб дієслова (дійсний, умовний, наказовий).
- Творення та вживання дієслів дійсного способу (Modo Indicativo).
- Творення та вживання дієслів умовного способу (Modo Subjuntivo).
- Творення та вживання дієслів наказового способу (Modo Imperativo).
- Неособові форми дієслова (інфінітив, дієприкметник, герундій).
- Конструкції з неособовими формами дієслова.
- Пасивний стан дієслова.
Прислівник
- Утворення прислівників із суфіксом -mente.
- Ступені порівняння прислівників.
- Прислівники часу.
- Прислівники місця.
- Прислівники способу дії.
- Модальні прислівники.
- Прислівникові звороти.
Прийменник
- Прості прийменники.
- Складні прийменники.
Сполучник
- Сполучники сурядності.
- Сполучники підрядності.
Пряма й непряма мова
НІМЕЦЬКА МОВА
Іменник
- Утворення множини іменників.
- Відмінювання іменників.
Прикметник
- Відмінювання.
- Ступені порівняння.
- Субстантивовані прикметники.
Числівник
- Кількісні числівники.
- Порядкові числівники.
- Дробові числівники.
Займенник
Дієслово
- Допоміжні дієслова.
- Слабкі та сильні дієслова.
- Модальні дієслова.
- Зворотні дієслова.
- Дієслово lassen.
- Дієприкметник I, II.
- Минулий час Perfekt. Минулий час Präteritum.
- Давноминулий час Plusquamperfekt.
- Майбутній час Futur I.
- Наказовий спосіб дієслів Imperativ.
- Умовний спосіб Konjunktiv II допоміжних і модальних дієслів.
- Заміщення умовного способу Konjunktiv II формою würde + Infinitiv.
- Konjunktiv II у нереальних умовних підрядних реченнях.
- Інфінітив пасивного стану.
- Пасивний стан з модальними дієсловами.
- Умовний спосіб Konjunktiv I (непряма мова).
- Умовний спосіб Konjunktiv I (непряма мова з модальними дієсловами).
- Форми минулого часу Perfekt та Plusquamperfekt активного стану з модальними дієсловами.
Прислівник
- Ступені порівняння.
- Займенникові прислівники.
Прийменник
- Прийменники з Akkusativ. Прийменники з Dativ.
- Прийменники з Dativ/Akkusativ. Прийменники з Genitiv.
Речення
- Інфінітив активного стану з часткою zu та без zu.
- Інфінітивні конструкції: um ... zu + Infinitiv; statt... zu + Infinitiv, ohne ... zu + Infinitiv; haben/sein + zu + Infinitiv.
- Складносурядне речення.
- Складносурядне речення з подвійними сполучниками entweder ... oder, nicht nur ... sondern auch, weder ... noch, sowohl ... als auch, bald ... bald.
- Складнопідрядне речення.
- Типи складнопідрядних речень.
ФРАНЦУЗЬКА МОВА
Іменник
- Граматичні категорії іменника (рід, число).
Артикль
- Означені артиклі.
- Неозначені артиклі.
- Частковий артикль.
Прикметник
- Граматичні категорії прикметника (рід, число).
- Присвійні прикметники.
- Вказівні прикметники.
- Ступені порівняння прикметників.
Числівник
- Кількісні числівники.
- Порядкові числівники.
Займенник
- Особові займенники.
- Наголошені займенники.
- Питальні займенники.
- Неозначені займенники.
- Неозначений займенник on.
- Займенники в ролі прямого й непрямого додатків.
- Займенники en та у.
- Відносні займенники.
Дієслово
- Ствердна форма. Заперечна форма. Питальна форма
- Часові форми дійсного способу дії (Indicatif).
- Часові форми умовного способу дії (Conditionnel).
- Subjonctif.
- Наказовий спосіб дії (Impératif).
- Герундій.
- Дієприкметник.
- Пасивний стан.
- Узгодження часових форм у складних реченнях.
Прислівник
- Прислівники частоти.
- Кількісні прислівники.
- Прислівники способу дії.
- Прислівники часу.
- Утворення прислівників із суфіксом -ment.
- Ступені порівняння прислівників.
Прийменник
- Прийменники місця. Прийменники часу.
Сполучник
- Сполучники сурядності.
- Сполучники підрядності.
Генеральний директор директорату
вищої освіти і освіти дорослих О. І. Шаров