Про основні вимоги до шрифтового оформлення підручників і навчальних посібників для 1 класу

Лист ІМЗО № 21/08-132 від 09.11.22 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНА НАУКОВА УСТАНОВА ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ

№ 21/08-132 від 09 листопада 2022 року

Потенційним учасникам конкурсного
відбору підручників і навчальних
посібників для 1 класу закладів
загальної середньої освіти і
педагогічних працівників

Про основні вимоги до шрифтового
оформлення підручників і навчальних
посібників для 1 класу

У 2022-2023 роках відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 30 вересня 2022 року № 869 проводиться конкурсний відбір підручників (крім електронних) та посібників для здобувачів повної загальної середньої освіти та педагогічних працівників (1 клас).

З метою забезпечення закладів загальної середньої освіти якісними навчальними виданнями інформуємо.

Під час підготовки оригінал-макетів підручників і навчальних посібників необхідно дотримуватись єдиного стандарту шрифтового оформлення навчальних видань, що визначений Державними санітарними нормами і правилами «Гігієнічні вимоги до друкованої продукції для дітей», затвердженими наказом Міністерства охорони здоров’я України від 18 січня 2007 року № 13, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30 січня 2007 року за 77/13344; СОУ 1.1-02477019-07:2015 «Поліграфія. Підручники і навчальні посібники для загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженим наказом Державного комітету телебачення і радіомовлення України від 23 жовтня 2019 року № 434; Єдиними зразками каліграфічного письма цифр, українських і російських букв та їх з’єднань, що затверджені рішенням колегії Міністерства освіти і науки України (протокол № 8/2-19 від 18 липня 2003 року).

Підручники і навчальні посібники для 1 класу закладів загальної середньої освіти належать до видань другої групи.

Акцентуємо увагу на підручниках і навчальних посібниках з мовно-літературної освітньої галузі.

Відповідно до пп. 53.13 п. 5.3 ДСанПіН 5.5.6-13-2007 у навчальних посібниках «Українська мова. Буквар», підручниках з іноземних мов, мов національних меншин та відповідних корінних народів тексти мають бути складені шрифтом рубленої гарнітури з нормальним або широким, світлим, прямим накресленням вічка.

Кегль шрифту в частині посібників / підручників, призначеній для букварного періоду навчання грамоти, має бути 20 пунктів (висота великої букви 7,52 мм) та може бути більшим. Привертаємо увагу, що висоту букви тут і далі визначено відповідно до числового значення пункту як основної одиниці виміру, що використовується для визначення кегля шрифту і дорівнює 0,376 мм у системі Дідо.

Кегль шрифту в частині посібника / підручника, призначеній для післябукварного періоду навчання грамоти, має бути 18 пунктів (висота великої букви 6,76 мм) та може бути більшим.

У частині навчального посібника, що призначена для прописів, використовувати графічну сітку і форми букв та цифр, визначені в Єдиних зразках каліграфічного письма цифр, українських і російських букв та їх з’єднань, що затверджені рішенням колегії Міністерства освіти і науки України (протокол № 8/2-19 від 18 липня 2003 року).

Рекомендована ілюстративність частини навчального видання, призначеної для букварного періоду навчання грамоти, - не менше 50 % площі сторінки; частини навчального видання, призначеної для післябукварного періоду навчання грамоти, - не менше 30 % площі сторінки.

Щодо підручників і навчальних посібників з інших освітніх галузей підкреслюємо.

Основні тексти у підручниках «Я досліджую світ», «Мистецтво» і навчальних посібниках «Математика» складають шрифтом рубленої гарнітури, кеглем 17 (висота великої букви 6, 39 мм); додаткові тексти - кеглем 15 (висота великої букви 5,64 мм).

В усіх навчальних виданнях для 1 класу має бути передбачено збільшення інтерліньяжу не менше ніж на 2 пункти. Для виокремленого тексту, заголовків дозволяється використання не більше трьох кольорових фарб (синьої, червоної, чорної).

Директор                                 Євген Баженков

Освіта.ua
09.11.2022

Учеников 4 и 9 классов официально освободили от ДПА Отмена государственной итоговой аттестации происходит уже в четвертый раз подряд
Минимальный порог НМТ ниже порога угадывания, – министр Порог тестовых баллов за выполнение блоков мультитеста, ниже порога угадывания
Школьные знания по истории проверяют на ДПА, – глава комитета ВР Усвоение выпускниками школ знаний проверяется во время ДПА, а не вступительных экзаменов
Общественный диалог о модели НМТ завершен, – министр Парламент в ближайшее время должен утвердить представленную МОН модель поступления в вузы
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев