МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
№ 1/9-68 від 31 січня 2018 року
Потенційним учасникам
конкурсу підручників
для 1 класу закладів
загальної середньої освіти
Шановні колеги!
Міністерство освіти і науки України послідовно здійснює роботу щодо підвищення якості української освіти.
Відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року створення шкільних підручників нового покоління є одним із першочергових завдань оновлення української національної освіти.
Одна із - вимог - сучасний дизайн навчальної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів.
З метою забезпечення реалізації нових підходів у створенні підручників надсилаємо методичні рекомендації щодо дизайну та поліграфічного виконання підручників для першого класу.
З повагою
заступник міністра Павло Хобзей
Додаток
до листа Міністерства
освіти і науки України
від 31.01.2018 №1/9-68
Методичні рекомендації
щодо дизайну та поліграфічного виконання
підручників для першого класу
Методичні рекомендації щодо дизайну та поліграфічного виконання підручників для першого класу розроблено відповідно до ДСанПіН 5.5.6-138-2007 «Державні санітарні норми і правила. Гігієнічні вимоги до друкованої продукції для дітей», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 18.01.2007 № 13 та на основі вимог до дизайну та поліграфічного оформлення навчальних посібників для різних вікових категорій учнів, наданих фахівцями Української академії друкарства ім. І. Федорова (директор Дурняк Б.В.). У документі враховані Методичні рекомендації потенційним авторам щодо підготовки підручників для 1 класу закладів загальної середньої освіти (лист Міністерства освіти і науки України від 11.01.2018 № 1/11-402) та результати аналізу якості поліграфічного оформлення підручників, який був здійснений експертами під час попередніх конкурсів підручників.
Звертаємо увагу авторських колективів та видавців на обов’язковість дотримання вимог щодо форматів, шрифтів (гарнітура, кегль, накреслення), способів друку і поліграфічних матеріалів (папір, палітурні матеріали) та деякі інші.
Поліграфічне оформлення книги, її ілюстративний матеріал мають відповідати віковим особливостям сприйняття навколишньої дійсності першокласниками та мати здоров’язбережувальний характер. Оскільки через сприйняття ілюстративного матеріалу та текстів у першокласників формуватимуться певні стереотипи дійсності, буття (реальності чи відірваності від життя), підручник вимагає збалансованості змісту і форми, підтриманої відповідною візуалізацією.
Основні проблеми з видавничою якістю навчальної книги, як показали попередні конкурси підручників для початкової школи, виникають через брак системної взаємодії її авторів, редакторів та дизайнерів. Ця взаємодія має базуватися на чітких, зрозумілих і реалістичних єдиних рекомендаціях щодо ілюстративного оформлення. Зазначимо окремі з них.
Чинна нормативна база, що регламентує оформлення дитячих книжкових та навчальних видань, покликана створити максимально комфортні умови для читання та запам’ятовування інформації. Врахування наданих рекомендацій авторами підручників сприятиме реалізації одного із пріоритетних завдань реформи загальної середньої освіти, що стосується створення сучасного підручника для учнів 1 класу закладів загальної середньої освіти.
Освіта.ua
31.01.2018
Facebook |
Twitter |