Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников

Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы

Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников

Автор: Галина Сищук, учитель, г. Харьков.

В освіті зміни керівництва. І це не може не радувати. Бо зміни – то завжди рух. Та от у якому він буде напрямку? Мені хочеться, щоб до Перемоги (як і всім, до речі).

Призначення пана Лісового не обговорює тільки лінивий. І усі висловлюють мрії і побажання щодо змін.

І я свої сформую. Щоб ця інформація почала свій рух у Всесвіті. Може, таки дістанеться правильного місця призначення...

Читаю коментарі про платформи, підручники, контент і т. ін.

Не кажу, що це не важливе, просто, на мою думку, необхідно починати не з цього.

1. Необхідно переглянути принцип оплати праці вчителю (погодинна оплата).

Така система не ефективна, адже, щоб мати гідну заробітну платню, необхідно набирати велику кількість годин, і це сильно погіршує якість. Забембаний учитель – поганий учитель, як не крути.

Також така форма нарахування платні не дозволяє регулювати навантаження у випадках форсмажорів. У нас війна, навчання у таких умовах має бути полегшеним, а школи зав'язані на погодинне відпрацювання програми, бо заробітна платня вчителів від ного залежить.

Та і класний журнал не має бути документом, підтверджуючим факт роботи учителя.

Ну і останній аргумент цього пункту: якість породжується конкуренцією.

2. Принципи планування.

Планувати на пів року поурочно – то абсурд з абсурдів.

Так, я маю резервні години. Так, я їх можу використовувати на ті теми, які мені потрібні. Але! Я маю це або спланувати на пів року (що в принципі неможливо, бо залежить від дітей і класів), або кожного разу переробляти календарне... Ну камон!

3. Ввести посаду «учитель на заміну».

Щоб учитель, як нормальна людина, міг хворіти, вирішувати особисті справи і не мучитись від «проблем із замінами», а керівник закладу не ламав мізки, як забезпечити освітній процес, коли пів колективу звалив ковід.

4. Узгодити питання відповідальності за дітей на перервах.

Цей аспект у всіх документах різний:

  • мій робочий день не має перерви на обід, бо після кожного уроку є перерва, яка дозволяє задовільнити фізичні потреби.

Але!

  • перерва мені для того, щоб підготувати кабінет до наступного уроку, викласти посібники, забрати / роздати зошити…
  • і я маю слідкувати за порядком у кабінеті / коридорі, адже відповідаю за життя і здоров'я учнів...

Тільки у мене це не сходиться?

5. Зняти відповідальність з учителя за дотримання дітьми правил збереження життя і здоров'я.

Єдині, хто відповідають за дітей, – це батьки. А в нас мільйон інструкцій, журналів і перевірок... Так, доносити цю інформацію на уроках, так, обговорювати правила, прийняті у суспільстві, але не відповідати за те, що хтось не приділяє вихованню своїх дітей належної уваги.

Загалом мій меседж про те, що починати варто не з підручників і платформ, а з перегляду самої суті: функції учителя, аспектів, які погіршують ефективність його роботи, створення можливостей для розвитку і відчуття, що ти не цап-відбувайло, а людина, яка піклується про майбутнє країни...

Панові Оксену бажаю сил і мудрості. А нам усім – Перемоги!

Оригинал

Освіта.ua
23.03.2023

Популярные блоги
Вера Коткова: впечатления от обучения в 5 классе НУШ Впечатления родителей от обучения ребенка в 5 классе Новой украинской школы
И. Ликарчук: что интересует учителей и директоров О чем педагоги хотели бы прочитать в письмах и приказах в канун 2023/24 учебного года
А. Мирошниченко: родители не враги учителям Для родителей проблемы образовательной системы не самое главное дело в жизни
В. Онацкий: какие предметы исчезнут из расписания? Каждый пытается найти рецепт лечения образования, хотя к школе имел отношение, только будучи школьником
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Александр Васильевич
Вашей наивности можно только посочувствовать. Новый министр поставлен только для того, чтобы было на кого списать (а может быть и наказать) за все провалы "новых реформ". Все его реформы будут заключаться лишь в том, чтобы сократить бюджетные расходы на образования. ВСЁ!!! Начнут массово сокращать количество учебных заведений, закрывая школы, сокращая учителей; "объединяя" и "укрупняя" ВУЗы. Как следствия таких "инновационных реформ" уровень образования в Украине, и без того слабо дышащее, - упадёт почти в бездну. Но кого это интересует? Обеспеченные родители отправят свои чада учиться за рубеж. А что будет с остальными? Да, плевать этот министр хотел. Не для того ему платят деньги и авансом "награждают" должностью, чтобы он заботился о каких-то украинцах. В данном случае наивность хуже глупости.