В. Белый: ученик должен быть универсальным "солдатом"?

Нельзя ждать от людей, находящихся в системе принуждения, ничего, кроме имитации достижения целей

В. Белый: ученик должен быть универсальным "солдатом"?

Автор: Владимир Белыйэкс-заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Ефективна діяльність там, де люди, які її здійснюють, знаходяться «у своїй тарілці».

Їхня справа, якщо й не дуже їм подобається, то ніяк не є примусовою: вони її самі собі вибрали чи на неї погодилися, бо всі інші види, форми, зміст діяльності – точно не до душі, або просто на щось омріяне не вистачає здатності чи здоров'я.

У сегменті освіти ця реальність буття повністю охоплює особу із закінченням базового циклу загальної середньої освіти – після 9-го року навчання.

Тому практично скрізь у світі старшу ланку (10–11 (12) рік навчання) притомні уряди організували у так чи інакше, але по-справжньому профільному, форматі.

У нас урядове фінансування освіти старшокласників досі має протилежне спрямування – примус замість «сродної праці».

У чому примус?

У тому, що форма і зміст навчання всіх старшокласників має їх усіх зробити готовими навчатися у сегменті вищої освіти.

Батьки примушують своїх дітей (все зробимо, але ти матимеш диплом про вищу освіту!!!), а приосвітні державні «контори» примушують вчителів «оволодівати» такими методиками роботи, які всіх їхніх учнів «зроблять» виключно успішними у всіх 25-ти обов'язкових предметах.

Бо ж учень має бути універсальним «солдатом», щоб у випадку провалу вступу на одну освітню галузь подати документи на будь-яку іншу, хай навіть протилежного профілю.

А що наш уряд?

А уряд розробляє програму заходів чергового покращення / вдосконалення ефективності..., називаючи те осучасненням / реформуванням.

Адже чекати від більшості учасників, які перебувають у системі примусу, чогось іншого, ніж імітація досягнення цілей, годі очікувати.

При цьому уряд робить невинний вигляд щодо того, що програма заходів на підвищення ефективності ніяк не тягне на реформаторську програму, а є всього лише планом поточних заходів до існуючого.

Реформаторська програма – це дещо на порядок більш кардинальне, ніж заходи, бо в останніх завжди лишаються неефективні і застарілі «входи / виходи», зокрема й фактично нецільового використання бюджетних коштів на освіту старшокласників та студентів університетів.

Чому робота більшості випускників університетів касирами, постачальниками товарів, майстрами з встановлення вікон і дверей чи утеплення стін будівель, таксистами тощо є одним з прямих свідчень.

Оригинал

Освіта.ua
06.03.2023

Популярные блоги
И. Редько: о ненормированной умственной работе учеников Когнитивный диссонанс на фоне любви к своей стране и желания жить, учиться и развиваться здесь
Виктор Мисан: о чем думают украинские учителя В школах – полный разгул «демократии» и «академической свободы», что сверху, что снизу 
Т. Ефимова: когда исчезнет из школ совдепия с подарками? Когда исчезнет из школ совдепия вместе с подарками, подхалимством и никому не нужными активностями?
Н. Борисенко: волшебная палочка и валериана для учителя Учителя просто выгорают, и у них не хватает жизненных сил дать детям все то, что они могли бы
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев