![]() |
От того, что мы будем делать вид, что все справляются, реальность не изменится, а только будет ухудшаться |
Л. Найденова: каникулы от дистанционного образования
Автор: Любовь Найденова, доктор психологических наук, член-корреспондент НАПН Украины, заместитель директора по научной работе Института социальной и политической психологии НАПН Украины.
Додаткові канікули? У мене на думці додаткові канікули для дітей – від дистанційної освіти під час електричної кризи.
Від того, що адміністрація тисне на вчителів, ті тиснуть на батьків, а батьки тиснуть на дітей з приводу необхідності робити щось в умовах, коли можливості не забезпечені, ми тільки лавинно збільшуємо стресові реакції.
Звісно, такі рішення мають бути спокійними і виваженими, відповідальними кожного на своєму місці, без боязні санкцій зверху за те, що заклади діють у кращих інтересах дітей, а якісь традиційні показники при цьому будуть зменшуватися.
Потрібно переглянути показники, потрібно ставити питання про компенсуючі семестри, а то й повторне проходження вирівнювального року, коли без зайвого тиску діти матимуть змогу пройти те, що пандемічно-воєнна екстремальна дистанційність не дала можливості сформувати.
Від того, що ми будемо робити вигляд, що усі справляються, реальність не зміниться, а тільки погіршуватиметься, бо пробіли тягнутимуть зменшення можливостей дитини у наступних навчальних завданнях.
Не в інтересах дитини сьогодні звітування про те, що всі добре справляються. Оце мене хвилює. І це не про «караул і зраду». Це про відповідність реальності.
Там, де все вдається без стресових перевантажень – низький уклін майстерності вчителя і батьківській самовідданості. Може, мої думки і дещо згущують проблему. Але точно знаю, що в деяких місцинах ці проблеми дають дуже сильне навантаження на здоров'я.
Сподіваюся, що МОЗ і МОН співпрацюють з цього приводу, а ініціативи на місцях, де люди краще знають обставини, лише підтримуються.
Освіта.ua
28.11.2022