О. Охредько: образовательные Нью-Васюки оккупантов

Происходит насильственная интеграция школ и учеников в образовательную среду россии

О. Охредько: образовательные Нью-Васюки оккупантов

Автор: Олег Охредько, эксперт, аналитик Центра гражданского образования "Альменда".

«Нью-Васюки» іронічний вислів щодо фантастичних планів, які ніколи не будуть реалізовані. Вислів пішов з роману І. Ільфа та Є. Петрова «12 стільців» XXXIV глава «Міжнародний шаховий конгрес»

Спочатку декілька фактів:

  • 12 червня, у один з головних свят країни-окупанта – День росії, міністр просвіти рф Сергій Кравцов відвідав тимчасово окуповане місто Мелітополь та зустрівся з вчителями.
  • Випускників тимчасово окупованого Мелітополя привітала з завершенням навчального року Голова комітету Держдуми рф з просвіти Ольга Казакова.
  • Випускникам шкіл Мелітополя в День росії вручили 13 золотих медалей російського зразка, повідомила ТАСС.
  • Школи Мелітополя отримали тисячу примірників книг, які особисто привіз депутат Держдуми російської федерації Михайло Шеремет.
  • Випускники Мелітополя отримають атестати російського зразка.

Разом з тим в ЗМІ та соціальних мережах практично неможливо відшукати такої кількості заходів країни-окупанта в освітньому полі в інших захоплених містах півдня України, як-то Бердянську чи Генічеську, Токмаку чи Скадовську, Каховці чи навіть у самому Херсоні. Так, там теж відбуваються певні процеси в школах, знов-таки, теж є педагоги, які пішли на співпрацю з окупантами, проте такої уваги немає. Чим же викликана така увага окупантів саме до Мелітополя?

Така прискіплива увага до Мелітополя може пояснюватися, тим, що Мелітополь став «одним з найкращих» досягнень країни-окупанта. На це вказує і певна хронологія подій. Тим паче, що події в місті розвивалися доволі швидко – вже 25 лютого місто було практично окуповане, і після певного часу, коли відбувалися проукраїнські мітинги (які невдовзі були придушені) почалася діяти окупаційна адміністрація. Вже 11 березня був заарештований мер Іван Федоров, і наступного дня депутат міської ради Галина Данильченко проголосила себе виконавицею обов'язків міського голови.

У цей час школи припинили роботу, частково перейшовши на дистанційне навчання або оголосивши канікули. 28 березня російські окупанти викрали начальника управління освіти Мелітопольської міськради Ірину Щербак, і почався тиск на директорів та педагогів з вимогами розпочати навчання з 1 квітня. Найактивнішою серед колаборантів була директорка мелітопольського промислово-економічного коледжу Олена Шапурова, яка змушувала своїх студентів повернутися до очних занять в окупованому місті. Невдовзі вона і очолила окупаційний міський відділ освіти. У відповідь на відмову розпочати навчання в школах 1 квітня між 19:30 та 20:00 окупанти викрали директорку гімназії №4 Анжеліну Коваленко, директорку ліцею №9 Людмилу Чугай, директорку гімназії №11 Маргариту Овсянникову та директорку гімназії №13 Олену Галацан. Протримавши жінок у гаражі чотири доби, їх вивезли за 30 кілометрів від міста. Додому вони добиралися пішки, а нині виїхали в різні міста України.

Посиливши тиск на педагогів та залучивши педагогів-колаборантів, вже 13 квітня в Мелітополі запрацювало 5 шкіл – загальноосвітні школи № 4, 7, 9, 13,15. Проте це було більше демонстративні дії, як кажуть, «для галочки», «задля картинки». У школі працювало декілька вчителів (близько 3 – 4 вчителів) та 10 – 15 учнів (іноді з тисячного дитячого колективу). Також поступово почали працювати й дошкільні дитячі заклади – у двадцятих числах відкрилися ДНЗ №24 та 38.

Таким чином, поступово окупаційний освітній механізм почав працювати, залучуючи й інші заклади, так 22 квітня «запрацювала» гімназія №1, до якої почали направляти дітей з інших закладів, а також дітей вимушених переселенців. Але достатнього розвитку окупаційна мережа не отримала, в основному через відмову мелітопольських учителів співпрацювати з окупантами, тим паче що продовжувала діяти українська система освіти. Так, розпорядженням Запорізької військової адміністрації (№196 від 24.04.2022 р.) навчальний рік був завершений 2 травня, а більшість вчителів відправлені у відпустку. Окрім того, вчителі отримали оплату праці за цей час (березень – червень).

Отже, на сьогоднішній день навчальний рік в окупованому Мелітополі завершили 10 з 21 школи. Випускники, які вирішили повернутися до шкіл, що були відкриті, отримують російські атестати. Однак видача «окупаційних» документів про освіту є прямим порушенням статті 29 Конвенції ООН про права дитини, яка встановлює, що освіта дитини має бути спрямована на виховання поваги до батьків дитини, її культурної самобутності, мови і національних цінностей країни, у якій дитина проживає, країни її походження.

У Мелітополі був створений черговий освітній монстр на базі закладів вищої освіти Мелітополя та Бердянська (Мелітопольський аграрний університет, Мелітопольський педагогічний університет, Бердянський педагогічний університет, Класичний приватний університет) – Мелітопольській державний університет. Усе це надає можливість показати певні результати дій окупаційної влади на відміну від інших міст окупованих Запорізької та Херсонської областей.

Підводячи підсумки, потрібно зазначити, що така увага окупантів до освітнього поля Мелітополя пов’язана з певними «успіхами» саме в цьому місті з усіх окупованих територіях, і російські чиновники це намагаються підтримати всіма силами, при чому в основному через засоби масової інформації та соціальні мережі.

Тобто малюється чергова «гарна картинка» та відбувається насильницька інтеграція шкіл та учнів до освітнього середовища російської федерації.

Освіта.ua
30.06.2022

Популярные блоги
Л. Булыгина: о ежедневной минуте молчания в школах Все, что по указанию и не от сердца, – все обернется против детей и общества
Л. Гриневич: дети за границей имеют двойную нагрузку Чтобы избежать двойной нагрузки, необходимо наработать механизм перезачета результатов
Е. Северенчук: для детей важно качество расписания Не так важна нагрузка, как грамотный подход к формированию расписания и рабочего дня ребенка
В. Спиваковский: у родителей очень поменялись приоритеты На первое место вышла безопасность ребенка, на второе – социализация, и только на третье – знания
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев