Владимир Онацкий: быть ли ЗНО в 2022 году?

МОН и лично господину Шкарлету следует быть более открытыми и последовательными

Владимир Онацкий: быть ли ЗНО в 2022 году?

Автор: Владимир Онацкий, заместитель директора школы по учебно-воспитательной работе.

Найкращим здобутком вітчизняної освіти в цьому тисячолітті поки є і залишається ЗНО як перепустка до здобуття вищої освіти. Саме тому ідея скасування цього механізму навіть тимчасово, лише у цьому році, наражається на серйозну критику. Тривають баталії між тими, хто за скасування, і тими, хто проти.

Прихильники ідеї скасування ЗНО звертають увагу на психологічний стан дітей. І вони мають рацію: не думаю, що зараз у країні є хоч одна людина, яка не розуміє, у якому стані знаходяться діти, у тому числі і ті, хто мав би розучувати шкільний вальс, а не переховуватись у підвалах, ховатись від обстрілів чи пристосовуватись до нових умов на чужині.

Ті, хто хоче провести обов'язково ЗНО, наголошують на тому, що багато дітей готувались до нього і батьки потратились на курси та репетиторство.

Зазначу, що всі до чогось готувались, і вже точно не до жахів війни. Тільки війна багато чого змінює.

На сьогодні зруйновано понад 500 шкіл, і ця кількість щодня зростає. Навчальні заклади, які були пунктами ЗНО, вже до цього непридатні, а альтернативних немає.

Ми маємо безпекові, логістичні та кадрові проблеми непереборної сили, які унеможливлюють проведення ЗНО цьогоріч. Це відзначають у відповідному законопроекті народні депутати. Законопроект підтримує профільний комітет та юристи ВРУ, а міністр Шкарлет навіть анонсував скасування ЗНО майже як факт, що відбувся.

І тут – облом, Верховна Рада навіть не включила до порядку денного це питання. У чому ж причина?

Повторюсь, ЗНО стримує корупцію під час вступної кампанії до закладів вищої освіти. Запропонований законопроект скасовує ЗНО в цьому році та доручає МОН розробити та затвердити новий механізм для проведення конкурсу. Яким буде новий механізм – невідомо.

Саме тому багато депутатів та батьків виступають проти скасування ЗНО, бо не безпідставно думають, що механізм вступу може містити простір для зловживань. І поки питання ЗНО зависло в повітрі, центри освіти продовжують освоювати величезні кошти на те, що може просто піти у сміття.

Отже, міністерству освіти і науки та особисто пану Шкарлету варто бути більш відкритими та послідовними. Ви заявили, що розробляєте альтернативний варіант цьогорічного ЗНО, то оприлюднюйте його, виносьте на громадське обговорення, заручайтеся підтримкою абітурієнтів та народних депутатів. Громадськість побачить напрацювання і підтримає, якщо там все буде добре.

І не забувайте: наші школярі за три доби здатні зібрати необхідну кількість підписів на підтримку правильної ідеї.

Все буде Україна!

Оригинал

Освіта.ua
24.03.2022

Популярные блоги
Л. Булыгина: о ежедневной минуте молчания в школах Все, что по указанию и не от сердца, – все обернется против детей и общества
Л. Гриневич: дети за границей имеют двойную нагрузку Чтобы избежать двойной нагрузки, необходимо наработать механизм перезачета результатов
Е. Северенчук: для детей важно качество расписания Не так важна нагрузка, как грамотный подход к формированию расписания и рабочего дня ребенка
В. Спиваковский: у родителей очень поменялись приоритеты На первое место вышла безопасность ребенка, на второе – социализация, и только на третье – знания
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Олеся
Я не бачу серед монівців ні УМНИХ. ні, тим паче, МУДРИХ; не бачу навіть дурнів. Одна справа, коли їм спустіли ЗНО, разжували і до рота поклали, а вони лише виконали вказівки, інша справи, колі треба щось придумати самотужки. На це вони не здатні. Вони здатні лише мурижити дітей та знущаться. Скыльки можно чикати?
Лариса Валентиновна
"Покамест травка подрастёт, лошадка с голоду умрёт". Не правда ли - это похоже на "спешку" чиновников МОН в решении насущного вопроса: как готовиться абитуриентам для поступления в ВУЗы. Чем больше проходит времени после утверждения министра об отмене ВНО, тем больше повода сомневаться в возможность наших чиновников создать новую облегчённую и справедливую систему отбора будущих студентов. Наверное кто-то о чем-то спорит, предлагая разные варианты, но большинство чиновников МОН преступно безразличны к судьбам молодёжи. "Дурак спорит с каждым, умный - с равным, а мудрый - лишь с самим собой". Первых двух категорий, увы, там нет.