В. Белый: профильное образование возможно только в лицеях

Благодаря профильному обучению старшеклассников у Украины есть шанс стать одной из ведущих стран мира

В. Белый: профильное образование возможно только в лицеях

Автор: Владимир Белыйэкс-замдиректора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Профільне навчання старшокласників – це про той поріг, з якого Україна стане в ряд топ-країн світу

Справжня профільна освіта старшокласників – це про те, що 10-й рік здобуття загальної середньої освіти (10-й клас) існує лише в ліцеях, відокремлених від 9-річки. Академічного або професійного спрямування.

За цієї моделі настає зникає соціальна база до махлювань з результатами навчання, бо змінюється якість контингенту як учителів, так і учнів.

Учителі

В академічних ліцеях починають працювати лише ті вчителі, які легко справляються із завданнями ЗНО для випускного 12-го класу. Тому нікому з них не буде потрібно здавати гроші в ІППО для отримання довідки про підвищення кваліфікації напередодні вихідного тестування.

Академічне середовище стає нетерпимим до спроб «проїхати» на плагіаті чи по блату, бо ті стають поодинокими, що зводить цей пануючий донині тіньовий вплив практично до нуля.

У професійних ліцеях починають працювати впевнені у своїх виробничих вміннях майстри, котрі набули не лише технологічних, а й культурних навиків сучасного поточного буття, несумісних із «традиціями» випивки та мату на робочому місці.  

Учні

Аналогічно серед учнів академічних ліцеїв майже всі стають такими, яким справлятися із завданнями програм старшої академічно-профільної ланки не складає труднощів, бо вступали через ЗНО після 9-го класу по лінії своїх пріоритетних напрямків, маючи до того відповідну здатність. Бо ж пройшли ЗНО успішно.

Відтак, в учнівському середовищі зникає атмосфера, що потребує поблажливого ставлення до списування з боку вчителів, бо відверто слабкими до вимог навчальних програм виявлятимуться лише поодинокі учні.

Університети

Заклади вищої освіти отримають студентів, для яких їхні програми стануть практично не складнішими, ніж попередні ліцейські, бо вік має значення в площині сприйняття дорослих програм суспільно-продуктивної діяльності. Бакалаврат стане на рік коротшим, кількість закладів вищої освіти зменшиться, а відтак рівень фінансування їхньої діяльності зросте.

Прояви руйнівних для освіти, зокрема та особливо вищої, таких явищ, як академічна недоброчесність і тіньова корупція, зведуться до поодиноких, бо в більшості студентів зникає потреба «рятуватися» за рахунок протиправних практик, адже не всі випускники академічних профільних ліцеїв зможуть вступити до університету, а лише найбільш підготовлені. І головним буде не високий вступний поріг, а те, що входити поодиноким слабаком у середовище сильних мало кому сподобається. 

Коефіцієнт корисної дії закладів вищої освіти зросте в рази, як і запит на випускників цих закладів, бо основна маса працівників буде у виробничо-сервісній сфері, якій будуть постійно потрібними нові більш ефективні технології та моделі організації діяльності, щоб залишатися конкурентноздатними в середовищі міжнародного розподілу праці. 

Країна

Україна ввійде до ряду топ-країн світу, бо здавна має потужний природно-ресурсний потенціал, а в сегменті політики та держуправління кар’єрно-посадові ліфти на базі якісної освіти та практичних трудових компетенцій потіснять пануючу зараз кастову модель посад для «своїх», бо майже всі бажаючі до такої діяльності й так будуть достатньо для неї компетентними як наслідок описаного тут вище.

Хто наважиться на впровадження такого реформування мережі закладів системи загальної середньої освіти?

Звісно, що ні МОН, ні місцеві осередки управління освітою.

Вони можуть бути лише виконавцями, які отримають «чарівний пендель» від вищого рівня державної влади та не менш чарівну порцію страху на випадок протидії реформі.

На таке реформування наважиться той орган вищої державної влади, очільник якого сильно захоче ввійти в історію України  родоначальником її як топ-країни світу.

Оригинал

Освіта.ua
09.12.2021

Популярные блоги
Иван Осадчий: об оценивании учеников 5 классов НУШ По предлагаемому в Методических рекомендациях подходу невозможно выставить оценки за семестр
М. Гринева: воспитываем еще одно поколение, которое не читает Нашим ученикам нужно давать медаль за отвагу, потому что толерантно терпят все болезни нашей образовательной системы
И. Ликарчук: чиновники не представляют свою жизнь без олимпиад Жизнь меняется, формируется совершенно новая общественная ментальность, а у родителей этих олимпиад – «скрепы»
Л. Булыгина: о ежедневной минуте молчания в школах Все, что по указанию и не от сердца, – все обернется против детей и общества
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев