В. Онацкий: отменит ли Президент домашние задания?

Отмена домашних заданий без изменения образовательного контента только ухудшит уровень знаний

В. Онацкий: отменит ли Президент домашние задания?

Автор: Владимир Онацкий, заместитель директора по учебно-воспитательной работе.

Є такий засіб спілкування Президента з народом: петиції. Кожен громадянин може звернутися до Гаранта з вимогою чи пропозицією і, якщо вона отримає належну підтримку інших співгромадян, Президент її розгляне.

Президенти досить часто втручаються в шкільне життя: один запровадив шкільну форму, інший – скасував, дружина одного переймалась інклюзією, іншого – шкільним харчуванням.

Нещодавно на сайті петицій до Президента України розміщено вимогу скасувати домашні завдання для учнів. Прихильники ідеї пропонують: «Виділити перший або останній урок у школах для виконання учнями самостійної роботи по попередній програмі. Або придумати спосіб не задавати домашніх завдань родичам учнів, які часто не вміють або не мають часу, щоб навчити дитину як слід».

Перша реакція на петицію – нагадати батькам, що вони є учасниками освітнього процесу і мають вдома долучатися до нього: цікавитися тим, що дитина вивчала в школі, які домашні завдання отримала, чи виконала їх, чи має проблеми з їх виконанням, допомогти дитині. І це було б дуже добре, бо ми, українці, знаємо: як не навчить батько, то не навчить і дядько.

Однак батьки працюють. І це правда. Так є зараз, так було і в роки мого дитинства, у минулому тисячолітті. І на допомогу родинам приходила школа, де працювали групи продовженого дня. Саме там діти проводили вільний від уроків час: прогулянки, обід, самопідготовка під керівництвом педагогів, гуртки.

Варто зазначити, що в столиці ніколи не було проблем з функціонуванням груп продовженого дня. Вони відкривались у всіх школах у такій кількості, щоб задовольнити потреби кожної дитини. У нашій школі такі групи існують для учнів 1–7 класів, а можуть створюватись навіть для учнів 9 класів. Звісно, що групи продовженого дня в столиці безкоштовні, батьки сплачують лише вартість обідів.

Проте батьки з регіонів скаржились, що у їхніх школах безоплатні групи продовженого дня взагалі відсутні, а за кошти батьків створювалась одна-дві групи на всю школу, і записати туди дитину майже не можливо. При цьому за відвідування ГПД доводилось сплачувати до 2000 грн на місяць за дитину (без вартості харчування). Не буду називати міста та регіони: вони майже повсюди, за винятком вже згадуваного Києва. Це пояснюється тим, що утримання груп продовженого дня здійснювалось за рахунок місцевого бюджету, якого просто не вистачало на них.

З 1 січня 2021 року ситуація змінилась. Тепер держава виділяє освітню субвенцію на функціонування груп продовженого дня. Тож кожна школа може відкрити безкоштовні групи в необхідній кількості.

Тривалість роботи групи продовженого дня – 6 годин на день, 30 годин на тиждень. Для роботи в цих групах можуть залучатися як спеціальні вихователі, так і класоводи, і предметники. Саме на групі продовженого дня кожна дитина може отримати таку необхідну увагу педагога, допомогу при виконанні домашніх завдань. Погодьтесь, за 30 годин на тиждень можна підтягнути все. Потрібна лише мотивація самої дитини, настанова батьків і сумлінна праця педагогів.

Навіть якщо уроки проходять у другу зміну, школа може організувати роботу ГПД у ранкові години.

На сьогодні освітні програми побудовані так, що діти мають обов'язково в позаурочний час закріплювати те, що вивчали на уроках. Повне скасування домашніх завдань без зміни освітнього контенту тільки погіршить рівень навчальних досягнень учнів. Тому варто раціонально використовувати всі можливості, які надає держава для якісного навчання учнів … і звісно – розвантажувати програми.

Оригинал

Освіта.ua
27.09.2021

Популярные блоги
И. Ликарчук: педагогам школ не должны урезать зарплату Почему сокращение бюджетных расходов в образовании нужно проводить за счет тех, кто проводит уроки?
Тамара Гориха Зерня: мы потеряем много абитуриентов Государство должно максимально упростить условия вступления и расширить госзаказ.
А. Истер: упрощенное ЗНО нуждается в коррекции Предложение «выпускники будут сдавать мультипредметный онлайн-тест» требует коррекции
И. Ликарчук: система ЗНО стала на путь стагнации Спасти систему ЗНО от краха или исчезновения смогут только новые команды и технологии
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев