В. Онацкий: стоит ли сокращать каникулы в школе?

Забывание школьной информации зависит не от того, что каникулы продолжаются долгих три месяца

В. Онацкий: стоит ли сокращать каникулы в школе?

Автор: Владимир Онацкий, заместитель директора по учебно-воспитательной работе.

Нещодавно освітні експерти з університету в Балтиморі заявили, що літні канікули повинні бути коротшими, бо, мовляв, діти за майже три місяці забувають багато інформації, яку вивчили за рік.

До такої ж думки дійшли і українські депутати, коли записали в Законі України «Про повну загальну середню освіту», що навчальний рік триває до 30 червня, а безпосереднє навчання – не менше 175 днів.

Важко не погодитись із освітніми експертами: діти дійсно забувають багатого інформації. Та хіба тільки діти? Забування притаманне абсолютно всім. І залежить воно від того, що і як запам'ятовувала людина.

Загальновідомо, що довше зберігається в пам'яті важлива, емоційно забарвлена інформація, з якою людина стикається багато разів, якою оперує, використовує в житті. Чому ж результати ЗНО з математики гірші за результати з мови? Мова не є простішою за математику. Але дитина, учень, а потім і доросла людина, використовує знання з мови постійно, а з математики – ні.

На уроках мови ми, відкриваючи для себе нові її грані, постійно повертаємось до вже вивченого, удосконалюємо мовленнєві навички. З математикою складніше: ми йдемо вперед, майже не повертаючись до попереднього матеріалу. А потім дивуємось, чому математичні знання, вміння та навички такі слабкі… Якби ми намагалися менше втиснути в дитячі голови того, з чим діти та дорослі в реальному житті не стикаються, було б краще.

Чи будуть менше діти забувати, якщо скоротити шкільні канікули та збільшити навчання? Переконаний, що це хибний шлях. Червнева спека, коли у шкільних класах можна знепритомніти, каже сама за себе. Разом з тим, ми маємо привчити дітей до того, що навчання має бути упродовж всього життя, воно не закінчується ніколи.

Зрозуміло: якщо наші уроки будуть цікавими, яскравими, якщо на них учні будуть активні, винахідливі, то вони по-іншому сприйматимуть наші рекомендації щодо саморозвитку в літній період.

Зі своєї практики знаю, що рекомендації вчителя-кумира, яку книжку прочитати, який фільм подивитись, з біографією якої цікавої людини познайомитись чи до якого музею сходити на віртуальну екскурсію, будуть більш корисними, ніж примусове навчання у червні…

Питання літнього дозвілля дітей дійсно є актуальним, однак вирішуватись воно має у приміських дитячих оздоровчих таборах, які необхідно відновлювати, а не за шкільними партами у літню спеку.

Отже, забування шкільної інформації, на мій погляд, залежить не від того, що канікули тривають майже три місяці, а від того, що ми намагаємося нашпигувати дітей тим, що не є для них цікавим, що носить теоретичний характер, що не використовують вони в повсякденному житті.

P.S. Літом діти не втрачають важливих навичок: я ще не зустрічав жодної дитини, яка забула б, як купити морозиво.

Оригинал

Освіта.ua
29.06.2021

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Павел
Согласен на все 100%. Спасибо за понимание. На лицо не обдуманные предложения. Но чего можно было ждать от власти "быстрых решений".