![]() |
Я не хочу, чтобы в учебниках детей учили вредному, опасному, антинаучному или просто ерунде |
И. Совсун: законопроект об учебниках принят
Автор: Инна Совсун, народный депутат Украины, член фракции политической партии «Голос».
Учора прочитала в пості Yuriy Khalavka y про підручники з хімії: «Замість показати сучасні матеріали, Gorilla Glass, смартфони тощо, перші 15 сторінок – це якісь глобальні розповіді про лакофарбову промисловість та історію хімії. […] У нас же стільки портретів, що таке враження, що семикласник має впізнавати всіх видатних хіміків в Інстаграмі. […] Чому це важливо? Учні починають вивчати новий предмет, якщо не донести його суть на перших сторінках – далі цікавість згасає. Звичайно, багато залежить від вчителя, але на те підручники проходять конкурси і рецензування, щоб стати помічником вчителю і учню, а не щоб бути, у кращому випадку, довідником».
І це ще не найгірше, що може траплятись з підручниками хімії. Нагадаю, що в одному з підручників пишуть про лікування содою онкологічних захворювань.
А ще у підручниках, які читають діти, у 2021 році пишуть, що «телевізор ‒ це вікно у світ». І я вже мовчу про підручники з охорони здоров’я, у яких пишуть, що дівчата, які носять короткі спідниці, можуть спровокувати злочинця на сексуальні злочини.
Після прочитання іншого підручника діти запам’ятають, що можна перебігати багатосмугові магістралі з «відносно безпечними осьовими лініями». Навіть якщо ця інструкція коректна з точки зору ПДР, чи правильні в ній акценти? Це читають діти з Києва, де є проспект Бажана та Столичне шосе. Уявіть, якщо вони почнуть їх перебігати?
Я не хочу, щоб у підручниках, закуплених за наші податки, дітей вчили шкідливим, небезпечним, антинауковим чи просто дурнуватим речам.
Підручники – це не єдиний, проте вкрай важливий складник навчального досвіду дітей. Нудні, застарілі підручники з помилками – одна з найбільших скарг, які я чую від учнів та їх батьків. Учителі, котрі щиро хочуть зробити навчання цікавим та ефективним для дітей, – так само часто стикаються з неможливістю зробити це з наявними підручниками.
Саме тому я вже понад рік докладаю всіх зусиль, аби парламент прийняв закон, який встановить чіткі критерії до відбору підручників.
Підручники мають проходити експертизу на науковий характер, академічну доброчесність і відсутність дискримінаційних висловлювань. Батьки мусять мати дієві інструменти, щоб скаржитися на якість навчальної літератури. А вчителі повинні мати гарантоване право обирати серед якісних та цікавих підручників підручники.
Сьогодні законопроєкт № 5465 про підручники схвалив профільний комітет освіти. Оскільки цього разу співавторами, окрім мене, також є більшість членів комітету науки та освіти – то сподіваюсь, що в залі Верховної Ради так само буде підтримка.
Освіта.ua
25.05.2021